Recenzja Land Rover Defender 2023: Tak, może wszystko.

2 lat temu

Land Rover Defender 2023 po mistrzowsku łączy zdolności terenowe z sprawnością na drodze, jednocześnie sprawdzając się w niemal każdej sytuacji. Defender to terenowy SUV o imponujących manierach na drodze. Porównaj go z mniej luksusowym Jeepem Wranglerem i Fordem Bronco, a może choćby z Mercedes-Benz G-Class. Defender z powodzeniem łączy stare z nowym.

Łącząc zdolności terenowe z masywną, charakterystyczną stylistyką i przyzwoitym komfortem na drodze, Land Rover Defender to wyrafinowana zabawka dla dorosłych. W 2023 roku oferta Defendera powiększy się dosłownie o model z długim rozstawem osi i trzema rzędami siedzeń o nazwie 130. W przeciwnym razie dwudrzwiowa 90 i środkowa 110 otrzymają standardowy 11,4-calowy ekran dotykowy i zobaczą kilka poprawki do ich pakietów opcji.

Nie jest tak zabawny ani zdecydowanie retro jak Ford Bronco, ale Land Rover Defender 2023 nawiązuje do dziedzictwa marki bez żadnego kiczu. Land Rover buduje Defendera w małych (90), średnich (110) i dużych (130) długościach, chociaż te liczby nie odpowiadają rozstawom osi. W rzeczywistości 110 i 130 mają wspólny rozstaw osi 110,9 cala. Wszyscy noszą podobne ubrania, w tym blokowy przód z prostokątnymi reflektorami zawierającymi okrągły element. Wykończenie w szachownicę na masce wygląda, jakby miało zapewniać świetny chwyt, choć w rzeczywistości jest plastikowe i zdecydowanie „bezstopniowe” w działaniu. Land Rover oferuje wiele kolorów lakierów, w tym kontrastujące panele dachowe, a oferta kół jest bogata. Kupuj ostrożnie, aby uzyskać najfajniejszego obrońcę w swojej okolicy.

Land Rover Defender 2023 to budzący grozę samochód terenowy, który jest wystarczająco wygodny na wycieczki po drogach. Defender zarabia swoją wysoką cenę, gdy weźmie się pod uwagę szeroki zakres jego możliwości. Zachowuje swoje cechy komfortowej jazdy i imponujących zdolności terenowych. Oczywiście, a Land Rover pasuje do niskiego zasięgu oraz wielu trybów terenowych. Będziesz musiał dodatkowo zapłacić za guzowate opony, zawieszenie pneumatyczne, które zwiększa prześwit, blokadę tylnego mechanizmu różnicowego, dodatkowe tryby kontroli trakcji oraz system przypominający tempomat terenowy, który porusza się przy bardzo niskich prędkościach, gdy będzie naprawdę ciężko.

Modele podstawowe z 2,0-litrowym silnikiem rzędowym 4 wysyłają 296 KM i 295 lb-ft momentu obrotowego na koła, co wystarcza na 7,7 sekundy do 60 mil na godzinę. Te 4-cylindrowe modele są odpowiednie do jazdy po mieście, ale mogą pracować z pełnym obciążeniem. Są dobrym punktem sprzedaży turbodoładowanej rzędowej 6. Ten silnik wypycha 395 KM i 406 funtów na stopę do ziemi i zawiera system miękkiej hybrydy, który zapewnia praktycznie brak opóźnień. Te modele są wręcz szybkie i dość dopracowane. 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów jest zwycięzcą, z szybką redukcją i płynną zmianą biegów na wyższy. V8 Defender jest wyposażony w 5,0-litrowy silnik V-8, który wykorzystuje doładowanie do wytworzenia ponad 500 KM, co czyni go najszybszym Defenderem. Defender może holować do 8200 funtów.

Obrońcy mają dobrą sterowność i pewną, ale wygodną jazdę. W pełni niezależne zawieszenie oznacza brak kołysania się głowy na boki, które może wystąpić w pojazdach ze sztywną osią. Standardowe sprężyny śrubowe zapewniają dobrą jazdę i powinny być trwałe, chociaż opcjonalne zawieszenie pneumatyczne obniża Defendera, ułatwiając wchodzenie i wychodzenie, a następnie podnosi go wysoko, aż do 11,5 cala prześwitu. Jasne, te niezależne zakręty nie zapewniają tak dużego opadania jak solidne osie, ale sztuczna kontrola trakcji Land Rovera łagodzi fakt, iż jedno lub dwa koła mogą wisieć w powietrzu nad większymi przeszkodami.

Wybierz 6-cylindrowy silnik, a Defender 90 może być nieco oszczędny jak na skrzynię na czterech kołach. Ogólnie rzecz biorąc, nie, nie jest to oszczędny wybór. Średni poziom turbo-6 jest oceniany na 18 mpg w mieście, 23 na autostradzie, 20 w połączeniu w 90 i 110 stylach nadwozia (130 sprawdza się przy 19 mpg w połączeniu). Podstawowy 4-cylindrowy silnik nie ma technologii łagodnej hybrydy 6. It”s ofukany na 18/21/19 mpg, albo 18 mpg połączony w 110 formie. Duży doładowany V-8 oferowany w Defenderach 90 i 110 to żarłok. Spodziewajcie się sprawiedliwego 16 mpg połączonego. Wszyscy Defenders potrzebują benzyny bezołowiowej premium.

Land Rover Defender 2023 jest standardowo wyposażony w wiele technologii unikania kolizji, ale nie został przetestowany przez IIHS ani NHTSA. Biorąc pod uwagę jego stosunkowo niewielką sprzedaż w porównaniu z, powiedzmy, Fordem Explorerem, Defender 2023 może nigdy nie zostać oceniony. Jest jednak wyposażony w dobry zestaw technologii bezpieczeństwa. We wszystkich wersjach znajdziesz automatyczne hamowanie awaryjne, monitory martwego pola, aktywną kontrolę pasa ruchu, czujniki parkowania i system kamer dookólnych, a szeroko dostępny jest adaptacyjny tempomat.

Nawet ze zmywalną podłogą Land Rover Defender 2023 nadaje wnętrzu ekskluzywny charakter. To jak wysokiej klasy zestaw Lego, z mnóstwem schowków i paneli. Tkanina jest standardem, ale większość będzie wyposażona w pełną lub częściową skórę. Skóra syntetyczna to nowa opcja, którą warto rozważyć, jeżeli planujesz maksymalnie wykorzystać możliwości swojego Defendera. Materiały są świetne dookoła, choćby z gumową podłogą i materiałowymi siedzeniami, które są standardem w najtańszych wersjach. Ekskluzywne modele z ładniejszą skórą i drewnem o otwartych porach są równie szykowne jak starszy Range Rover. Kabina Defendera jest zachwycająca, z dobrym komfortem dla pasażerów w pierwszych dwóch rzędach oraz dużą przestrzenią ładunkową.

Mimo iż Land Rover zrezygnował z opcji z trzema przednimi rzędami, ta kabina jest pełna charakteru. Pasażerowie przednich siedzeń mają ładnie wyściełane fotele ze standardową elektryczną regulacją. Pasażerowie na tylnych siedzeniach mają w modelach czterodrzwiowych dobry dostęp do ławki z dużą ilością miejsca na nogi. Jednak trzeci rząd 5+2 dostępny w Defenderze 110 nie jest tego wart. Zamiast tego wybierz Defendera 130, który ma trzy pasy bezpieczeństwa i odpowiednią ilość miejsca w trzecim rzędzie dla dzieci lub mniejszych dorosłych.

Przestrzeń ładunkowa jest różna. Defender 90s ma zaledwie 15,6 stopy sześciennej za drugim rzędem, podczas gdy 110 rośnie do 34,0 sześciennych. Defender 130 oferuje zaledwie 13,7 sześcianu za trzecim rzędem, który rozszerza się do ogromnych 43,5 stóp sześciennych po złożeniu trzeciego rzędu. Maksymalna pojemność ładunkowa waha się od 58,3 stopy sześciennej w 90 i 79 sześciennych w 110 do prawie 81 stóp sześciennych w 130.

Land Rover Defender 2023 można dostosować do szerokiej gamy gustów i pragnień, ale nigdy nie jest tani. Land Rover oferuje teraz trzy wersje nadwozia Defendera, każdy z niezliczonymi dostępnymi funkcjami i układami napędowymi z dobrym wyposażeniem standardowym, dużym i wyrafinowanym systemem informacyjno-rozrywkowym z ekranem dotykowym i pozornie nieskończonymi opcjami. Gwarancja na 4 lata/50 000 mil jest normą dla segmentu luksusowego, ale nie obejmuje bezpłatnej konserwacji.

Rozpocznij polowanie na Defendera, wybierając spośród 18 podstawowych modeli w zależności od tego, ile drzwi i siedzeń chcesz mieć. Najtańszym modelem jest w rzeczywistości środkowe dziecko, Defender 110 w wersji podstawowej S z 18-calowymi stalowymi kołami, fotelami z tkaniny z regulacją mocy z przodu, 10,0-calowym ekranem dotykowym z kompatybilnością z Apple CarPlay i Android Auto, automatycznym hamowaniem awaryjnym, monitory martwego pola, aktywna kontrola pasa ruchu i system kamer otaczających za 54 975 USD.

Chociaż podoba nam się pomysł powrotu do podstaw modelu podstawowego ze stalowymi kołami, średni poziom S otwiera więcej opcji i może być skonfigurowany we wszystkich trzech wersjach nadwozia. S dodaje 19-calowe felgi aluminiowe, skórzaną tapicerkę i dźwięk marki Meridian. Kosztuje 56 575 USD jako Defender 90 z krótkim rozstawem osi, 59 475 USD jako Defender 110 lub 69 475 USD w postaci dużego chłopca 130.

Lekko wyposażony podstawowy model Defendera 110 stanowi dobrą platformę dla terenowców. Dodaj adaptacyjny tempomat, blokowany tylny mechanizm różnicowy, zawieszenie pneumatyczne i pakiet zawierający Terrain Response 2, a cena wzrośnie do 60 075 USD. Potrzeba 6-cylindrowego silnika, aby wyzwolić większe osiągi, więc będziesz musiał przejść na wersję SE. Na początek Defender 90 SE kosztuje 70 775 USD, a możesz dodać chłodzone siedzenia, drewniane wykończenia, mini lodówkę i kilka innych drobiazgów. Podczas gdy Defender 130 można wyposażyć w wykończenie X za ponad 100 000 USD z ulepszoną skórą, 20-calowymi kołami i wieloma dodatkowymi funkcjami, najdroższą wersją jest 110 Carpathian Edition z silnikiem V-8 za około 120 000 USD.

Land Rover Defender miał do wypełnienia niewiarygodnie duże buty. Zmieniając kurs z praktycznego nadwozia na ramie na znacznie bardziej wyrafinowany projekt unibody, Land Rover wprowadził współczesny komfort, zachowując jednocześnie swoje umiejętności terenowe. Ponadto, przechodząc na nową platformę, firma Land Rover była w stanie upiec wszystkie nowoczesne gadżety technologiczne, do których jesteśmy przyzwyczajeni. W końcu Land Rover Defender z 2023 roku zasługuje na swoją tabliczkę znamionową, a potem trochę. Działa, wyśmienicie.

Idź do oryginalnego materiału