Recenzja i jazda próbna Lexusa LX 600 F Sport 2023

2 lat temu

Segment SUV-ów z nadwoziem na ramie otrzymał nową linię życia, ponieważ konsumenci są świadomi nadchodzących pojazdów elektrycznych (EV). Wygląda na to, iż duże SUV-y z napędem gazowym mają jeszcze trochę życia, ale ich dni są policzone, ponieważ producenci wyznaczają agresywnie zbliżające się terminy przestawienia większości, jeżeli nie całej swojej floty, na pojazdy elektryczne w ciągu najbliższych 12 lat. Na razie producenci tacy jak Lexus pławią się w chwale wyprzedania pojazdów takich jak nowy LX 600, który mieliśmy okazję sprawdzić ponownie, tylko tym razem w wersji F Sport.

Nowy Lexus LX 600 jest ucieleśnieniem strategicznego przeprojektowania, w którym zachowuje większość swojej tradycyjnej stylistyki, ale ma całkowicie przeprojektowaną platformę, która teraz reklamuje silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, który zastąpił odchodzący V8. Z perspektywy stylistyki zewnętrznej, LX 600 sprytnie wygląda podobnie do odchodzącego modelu z roku modelowego, ale zawiera wiele elementów, które nadają mu dość śmiały, ale luksusowy charakter. To stwierdzenie jest nieco uformowane w bardziej sportowy charakter w LX 600 F Sport, którego główną różnicą jest duża konstrukcja przedniej osłony chłodnicy, przyciemnione 22-calowe koła z kutego aluminium, aluminiowe wykończenie wnętrza i tylny mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu . W przeciwnym razie nowy LX 600 F Sport nie robi wiele więcej, aby odejść od innych poziomów wyposażenia, ale otwiera różne pakiety opcji, takie jak powitalny system zawieszenia pneumatycznego z regulacją wysokości, który jest wyposażony w mój testowy pojazd.

Osiągi i charakter jazdy

Napędzany nowym 3,5-litrowym silnikiem V6 twin-turbo o mocy 409 KM i momencie obrotowym 479 Nm, współpracujący z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów i stałym napędem na wszystkie koła, LX 600 dobrze się prowadzi i nigdy nie przegapisz odchodzącego układu napędowego V8. LX 600 nie jest garbiony, a duży moment obrotowy przypomina nieco silnik wysokoprężny, dający dobrą ilość niskiego poziomu chrząknięcia bez 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów, która czasami przechodzi przez kilka kolejnych redukcji biegów. Przyspieszenie jest zawsze płynne, podobnie jak zmiana biegów 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Od zera do 60 mil na godzinę tyka 6,7 ​​sekundy, a wyczucie hamowania jest znacznie lepsze niż wcześniej, gdzie nie jest już nadmiernie wzmocnione i wykorzystuje nowe 4-tłoczkowe zaciski z przodu. Kilka trybów jazdy (Eco, Comfort, Normal, Sport, Sport S+, Custom) wprowadza tylko subtelne zmiany w mapowaniu przepustnicy, punktach zmiany biegów, obciążeniu układu kierowniczego i amortyzatorach adaptacyjnych.

Zobacz też: Recenzja i jazda próbna Lexusa LX 600 Ultra Luxury 2022

Płynna praca układu napędowego w połączeniu ze sztywnym i dobrze amortyzowanym podwoziem LX 600 daje poczucie bezpieczeństwa i stabilności, dopóki nie zaczniesz mocno wciskać LX 600 w zakręty. Tutaj LX 600 ma tendencję do wytwarzania nieco dodatkowej masy ciała. Chociaż LX 600 jest bardziej zwinny, nie tylko dzięki większej mocy pod maską, ale jest o około 200 funtów lżejszy niż wersja wychodząca.

Podobnie jak moja poprzednia recenzja Lexusa LX 600 Ultra Luxury, wykończenie LX 600 F Sport Handling wykazuje tę samą miękkość jazdy i odbicie przodu, jakich doświadczyłem. Amortyzatory adaptacyjne wykonują dobrą robotę, utrzymując ruchy nadwozia w ryzach i możesz poczuć, jak amortyzatory chwilowo usztywniają się, pokonując większe niedoskonałości i pofałdowania drogi. Mimo to przód ma tendencję do lekkiego kołysania się, ale nie do tego stopnia, aby się martwić lub zakłócać ogólną płynną jakość jazdy.

Masywne i solidne wrażenie LX 600 jest hołdem dla jego luksusowego usposobienia. Układ kierowniczy jest nieco powolny, jak chcesz, i chociaż jest w większości odrętwiały, ma mile widziane uczucie wyważenia, które pasuje do dużej i odpowiedzialnej osobowości LX 600. Tam, gdzie LX 600 może świecić jaśniej niż inne duże SUV-y, jest jego sprawność terenowa dzięki unikalnemu systemowi Multi-Terrain Select z kontrolą zjazdu ze wzniesienia, stałym napędem na cztery koła z ustawieniem niskiego zakresu i systemem kontroli pełzania. Wybranie wersji F Sport dodaje tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który może pomóc w niektórych rzadkich przypadkach, jeżeli kiedykolwiek zechcesz zaryzykować wychylenie tylnego końca.

Oszczędność paliwa

Posiadanie nowego układu napędowego V6 z podwójnym turbodoładowaniem i 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów zapewnia nowemu LX 600 bardzo potrzebne zwiększenie oszczędności paliwa. Podczas mojej jazdy średnio przejechałem około 19 mpg po mieście i doszedłem do 21,5 mpg na autostradzie. Kupujący LX 600 z przyjemnością dopasują szacunki EPA w prawdziwym świecie 17 mpg w mieście, 22 mpg na autostradzie i 19 mpg łącznie. Dostajesz zasięg około 460 mil z 21,1-galonowego zbiornika paliwa jadącego autostradą.

Wnętrze i technologia

Przeprojektowanie LX dało Lexusowi możliwość naprawienia wielu aspektów i wysłuchania wiernych fanów takiego pojazdu. Dzięki temu nowy LX 600 przerabia swoje wnętrze w sposób, który jest bardziej wygodny i ma więcej użytecznej przestrzeni ładunkowej, podobnie jak każdy inny duży SUV ze składanymi na płasko siedzeniami w trzecim rzędzie. Poza dużymi zmianami, LX 600 ma pluszową kabinę, w której istnieją pewne aspekty użytkowe, które zachowują jego surowy charakter. W przypadku wykończenia LX 600 F Sport istnieje zgrabna gra na unikalnych siedzeniach, dając kupującym tylko dwie opcje kolorystyczne, ustawienie powierzchni siedzenia z czarnej perforowanej skóry półanilinowej i perforowanej skóry półanilinowej Circuit Red, którą znalazłem w moim pojeździe testowym. Wybór czerwonego wnętrza bardzo pomaga zaakcentować bardziej sportową stronę LX 600 F Sport, co ładnie podkreśla aluminiowe wykończenie Hadori.

Posiadanie pełnych trzech rzędów siedzeń, które mogą pomieścić 7 osób, najlepiej wykorzystuje proporcje wnętrza LX 600. Jednak LX 600 jest nieco mniejszy, niż można by sądzić na pierwszy rzut oka. Większość kompromisów w zakresie odstępów jest z tyłu z zaskakująco małymi tylnymi drzwiami, a przednia część siedzenia nie jest tak szeroka, jak myślałem, iż będzie dla „dużego” SUV-a z nadwoziem na ramie. Mimo to komfort siedzeń jest wyjątkowy dzięki ogrzewaniu, wentylacji i kilku elektrycznym regulacjom, w tym elektrycznemu przedłużaczowi uda. Chciałbym mieć opcję masowania siedzeń, co, jak sądzę, Lexusowi brakuje tutaj piłki w swoim flagowym SUV-ie, mimo iż LX 600 Ultra Luxury ma tylne siedzenia masujące. Uważam, iż kierowca powinien być nagradzany, ponieważ wiele luksusowych i tańszych SUV-ów oferuje taką funkcję.

Kanapy w drugim rzędzie LX 600 F Sport zapewniają dużo miejsca, a zewnętrzne siedzenia są wyposażone w ogrzewanie i wentylację. Miejsce siedzące w trzecim rzędzie jest odpowiednie dla dwóch dorosłych osób, ale miejsce na nogi zależy od regulacji drugiego rzędu siedzeń. Niski poziom trzeciego rzędu to także swego rodzaju kompromis, gdzie siedzenie w takim miejscu podczas dłuższych podróży może być wyzwaniem dla dorosłych, a wygodniejszym dla mniejszych dzieci.

Sprytna funkcja łatwego opuszczania i regulacji wysokości zawieszenia przydaje się, ponieważ zawieszenie pneumatyczne gwałtownie dostosowuje swoje obniżenie w celu łatwego wysiadania i wsiadania, które można ustawić tak, aby automatycznie opuszczało się po wyłączeniu zapłonu. Przyjemnie jest również mieć ręczną regulację wysokości zawieszenia, która jest zastępowana dzięki wielu trybów jazdy w terenie do wyboru w terenie.

Jednostka informacyjno-rozrywkowa to najnowszy system Toyoty / Lexusa, prosta i w większości przyjazna dla użytkownika konfiguracja z głównym 12,3-calowym ekranem dotykowym zamontowanym wysoko, który integruje również bezprzewodowe lub podłączone przez USB Apple CarPlay i Android Auto. Dostępny jest również niższy 7-calowy ekran dotykowy, który obsługuje funkcje pojazdu, w tym 4-strefową automatyczną klimatyzację oraz wyświetlacz ustawień jazdy pojazdu i stanu jazdy w terenie.

Bezpieczeństwo

Jak można się spodziewać, nowy LX 600 F Sport jest wyposażony w szereg funkcji bezpieczeństwa czynnego, w tym ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, asystent utrzymania pasa ruchu, ostrzeżenie przed kolizją z funkcją hamowania awaryjnego, monitory martwego pola, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu, adaptacyjne tempomat, automatyczny system parkowania i system kamer 360 stopni, który sprytnie mapuje i wyświetla wirtualną wizualizację miejsca pod pojazdem.

Cena

Nowy Lexus LX 600 F Sport Handling 2023 mieści się w środku z pięciu oferowanych poziomów wyposażenia, dodając sporo do ceny początkowej podstawowego LX 600 wynoszącej 90 660 USD. Wykończenie F Sport Handling jest bardziej preferowane niż wykończenie, które dodaje dodatkowe funkcje poza topowym wykończeniem LX 600 Ultra Luxury. LX 600 F Sport Handling zaczyna się od 104 870 USD, a następnie dochodzi do 107 925 USD za mój ładnie załadowany pojazd testowy, który obejmuje opcję zawieszenia z aktywną kontrolą wysokości (1300 USD), 25-głośnikowy system dźwięku przestrzennego Marka Levinsona (2660 USD), farbę premium o wartości 595 USD opłata oraz opłata za dostawę, przetwarzanie i obsługę w wysokości 1345 USD.

OBSERWUJ NAS DZISIAJ:

Idź do oryginalnego materiału