Recenzja Forda Bronco Raptor 2023: duże opony, duża moc, duża brzydota

2 lat temu

Odkąd nowy Bronco został ogłoszony w 2020 roku, ludzie domagali się Bronco Raptor który obejmowałby etos niszczenia pustyni, legendarnego już F-150 Raptor. Teraz to Bronco Raptor istnieje, wydaje się, iż jest to prawie dokładnie to, czego wszyscy chcieli, przynajmniej na papierze. Ale czy SUV tak skoncentrowany na osiągach terenowych naprawdę sprawdza się jako codzienny kierowca?

Po pierwsze, podstawy. The Forda Bronco Raptora z 2023 roku jest dostępny wyłącznie z 3,0-litrowym silnikiem EcoBoost V6 twin-turbo, który wytwarza 418 KM i 440 Nm momentu obrotowego. Jasne, ten silnik jest mniejszy i słabszy niż 3,5-litrowy EcoBoost V6, który można znaleźć w F-150 Raptor, ale Bronco jest mniejszy i lżejszy. 3,0-litrowy silnik V6 jest połączony wyłącznie z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła na żądanie, zarówno z wysokim, jak i niskim zakresem.

Dobrą wiadomością dotyczącą tego układu napędowego jest to, iż sprawdza się on niemal w każdej sytuacji na drodze. Na utwardzonych drogach iw mieście? Dużo niskiego momentu obrotowego sprawia, iż ​​Braptor zeskakuje z linii. Poza drogą? Możesz łatwo rzucić ogromne kryjówki ziemi i piasku. Niestety jednak, w ramach leczenia Raptora, Ford dodał wielotrybowy układ wydechowy i powiem ci, iż V6 brzmi jak tyłek we wszystkim poza trybem cichym. Połączony hałas silnika i wydechu jest bezbarwny, brzęczący i nieprzyjemny, a im mniej go słyszę, tym lepiej.

Zdjęcie: Kyle Hyatt/Jalopnik

Oczywiście układ napędowy nie jest dokładnie gwiazdą pokazu. Ten zaszczyt przypadł w udziale zawieszeniu High-Speed ​​Off-Road Suspension System 4.0 Braptora (aka HOSS). Nowy sprzęt obejmuje 3,1-calowe wewnętrzne amortyzatory Fox na wszystkich czterech rogach, a także poprawione łączniki zawieszenia i nowe mocowania wieży amortyzatorów. Daje to Bronco Raptor 13 cali skoku przedniego zawieszenia i 14 cali skoku z tyłu. Ciekawostka: Mierzący 77,8 cala Bronco Raptor jest w rzeczywistości za duży na linię montażową Forda. Aby to naprawić, Ford stworzył dodatkowe otwory na śruby w zawieszeniu, aby zasadniczo zablokować Bronco na niższej wysokości jazdy, dopóki nie będzie gotowy do wytoczenia drzwi.

G/O Media może otrzymać prowizję

Trzydniowa wyprzedaż!

Najlepszy zakup — 3-dniowa wyprzedaż

Wielka wyprzedaż! Tylko trzy dni!
Ekskluzywna trzydniowa oferta Best Buy dotyczy każdej kategorii. jeżeli kiedykolwiek był czas na zakup technologii, to właśnie teraz.

Rezultat tej kompleksowej przeróbki, wraz z dużym zestawem 37-calowych opon BFGoodrich T/A K02, tworzy mieszankę niesamowitych możliwości terenowych i wyjątkowo dobrych manier na szosie. Mówię wyjątkowo dobrze, ponieważ dzięki odpowiednio naprężonemu zawieszeniu Bronco Raptor nie tylko nie jest przerażający na krętej drodze, ale wręcz daje frajdę. Jasne, ten SUV jest ogromny i tak szeroki, iż wymaga trzech centralnych pomarańczowych świateł obrysowych, ale nie wydaje się też, żeby stracił panowanie nad sobą, gdybym pojechał drogą przez kanion.

Zdjęcie: Kyle Hyatt/Jalopnik

W błocie poczucie, iż mogę iść wszędzie i zrobić wszystko — o ile ścieżka nie jest zbyt wąska — jest niemal przytłaczające. Bronco Raptor sprawia, iż ​​każdy wygląda i czuje się jak superbohater w terenie, co jest zarówno dobrą, jak i złą rzeczą. To dobrze, iż możesz dostać się do miejsc, do których normalnie byś nie poszedł, ale możesz też dotrzeć do miejsc, do których być może nie powinieneś. Na przykład podczas mojego dnia w terenie z Raptorem udało mi się wyciągnąć austriackiego Pinzgauera z błotnistej dziury, co jest niesamowicie imponujące. I odwrotnie, ciągle nawlekałem igłę na ciasne szlaki, starając się nie oderwać przyczepionych rozbłysków błotników Raptora na drzewie. Z wielkimi możliwościami wiąże się wielka odpowiedzialność.

Reszta doświadczenia Raptora jest całkiem normalna w stosunku do mniejszych Broncos. Możesz go używać jako codziennego kierowcy, chociaż dzięki jego rozmiarom powodzenia w parkowaniu w dowolnym miejscu w ruchliwym mieście. Wnętrze jest wytrzymałe, ale wygodne, a duży 12-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego działa świetnie. Podoba mi się też to, iż bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay to standard. Ponieważ Bronco Raptor ma zdejmowany dach, hałas wiatru jest bardzo zauważalny, a metryczny ładunek hałasu opon tylko pogarsza tę nieprzyjemność. Z drugiej strony, jest to naprawdę przypadek „żyj od miecza, umrzyj od miecza”.

Zdjęcie: Kyle Hyatt/Jalopnik

Technika w Bronco Raptor jest całkiem niezła, jak można by oczekiwać od nowego Forda. System kamer 360 stopni jest standardem, co jest dobre, ponieważ będziesz go potrzebować dość regularnie. 12-calowa cyfrowa deska rozdzielcza jest również przyjemna, a podstawowy zestaw stereo nie jest do niczego, choćby przy buczącym wnętrzu. Ogólnie rzecz biorąc, kabina jest świetna, a ponieważ Raptor jest oparty na czterodrzwiowej wersji Bronco, przestrzeń ładunkowa jest dość obfita jak na tak specjalnie zbudowany pojazd, zwłaszcza po złożeniu tylnych siedzeń.

Będąc na szczycie stosu wyposażenia Bronco, lista opcji Raptora jest krótka. Dostępny jest luksusowy pakiet o wartości 2300 USD, który obejmuje funkcje takie jak wspomaganie kierownicy, adaptacyjny tempomat, bezprzewodowe ładowanie telefonu, ulepszony zestaw stereo Bang & Olufsen i podgrzewaną kierownicę. To mądry zakup; wszyscy potencjalni właściciele Braptora powinni to rozważyć. Są też dodatki, takie jak kute koła z blokadą beadlock, które wyglądają fajnie, ale za 1995 USD warto najpierw sprawdzić oferty na rynku wtórnym.

Zdjęcie: Kyle Hyatt/Jalopnik

Jedynymi opcjami w mojej ciężarówce testowej była farba Hot Pepper Red, bezkluczykowa podkładka wejściowa, te koła z blokadą, o których wspomniałem, i skórzane siedzenia. Naklejka na tym pojeździe – który w rzeczywistości jest modelem z 2022 r., a nie z 2023 r. – kosztuje 74 690 USD, w tym 1595 USD opłaty za miejsce docelowe. Oto kicker: ten sam pojazd w konfiguratorze roku modelowego Forda 2023 kosztuje aż 83 470 USD.

Chciałem odpowiedzi, więc skontaktowałem się z Fordem. Mike Levine, dyrektor ds. komunikacji produktów w Ameryce Północnej, potwierdził, iż nie ma żadnych zmian w wyposażeniu ani pakiecie opcji między Bronco Raptor 2022 a 2023 i przedstawił następujące oświadczenie:

„Bronco pozostaje jednym z naszych najpopularniejszych pojazdów i przez cały czas sprzedajemy każdy produkowany przez nas Bronco Raptor”.

To miły sposób na powiedzenie, iż Ford myśli, iż sprzeda wszystkie Raptory, które robi, niezależnie od tego, ile za nie zapłaci.

Zdjęcie: Kyle Hyatt/Jalopnik

Prawda jest taka, iż ​​nawet bez tej kolosalnej podwyżki cen Bronco Raptor to straszna okazja. Jasne, to niesamowity SUV, który jest niewymownie dobry w terenie, ale za znacznie mniej gotówki możesz dostać coś w rodzaju Bronco Wildtrak, który prawdopodobnie zrobi 95 procent rzeczy, które robi Braptor, w cenie początkowej około 20 000 $ mniej.

Bronco Raptor to niesamowita maszyna, która sprawia, iż ​​czujesz się jak bohater, a jednocześnie wyglądasz jak prawdziwy mięsożerca światowej klasy. Jest bardziej terenowy niż wszyscy, z wyjątkiem najbardziej hardkorowych pustynnych biegaczy, których potrzebuje, i oferuje zaskakujący poziom komfortu i wyrafinowania. Ford wykonał z tym piekielnie dobrą robotę i choć może być niepotrzebny, to w 100 procentach Raptor.

Zdjęcie: Kyle Hyatt/Jalopnik

Zdjęcie: Kyle Hyatt/Jalopnik

Zdjęcie: Kyle Hyatt/Jalopnik

Zdjęcie: Kyle Hyatt/Jalopnik

Gdybyś przeoczył:

Idź do oryginalnego materiału