Recenzja BMW serii 2 Coupe 2023

2 lat temu

The BMW 230i coupé wypełnia lukę między podstawowym 220i a bardziej balistycznym M240i xDrive, które nazywam „zwykłymi” modelami Coupe serii 2.

Wkrótce pojawi się nowy M2, ale będzie to zupełnie inna bestia.

Czy więc ten model wypełniający luki jest najlepszym wyborem dla kupującego po sportowym luksusowym coupe? Wiele przemawia na jego korzyść, w tym niższą niż myślisz cenę, bardziej praktyczną kabinę, niż można by się spodziewać po takim samochodzie, oraz fakt, iż tak naprawdę nie ma żadnych bezpośrednich rywali.

Jest kilka rzeczy, które nie są tak brzoskwiniowe, ale omówię je poniżej.

Ile kosztuje BMW 230i Coupe?

Jak stwierdzono, BMW 230i jest wypełniaczem luk.

Jest nieco droższy niż podstawowy 220i, ale dobrze i naprawdę uzasadnia dodatkowy wydatek dzięki większej mocy i momentowi obrotowemu, co czyni go szybszym o przyzwoitą marżę, a także ma bardziej standardowe wyposażenie.

Łatwo zrozumieć, dlaczego może to być idealne miejsce dla całej grupy kupujących. choćby z kosztami na drogach i kilkoma dodanymi opcjami, szukasz znacznie poniżej 100 000 $ za czteromiejscowy samochód z 400 Nm i stosem standardowego zestawu (szczegóły poniżej).

Teraz, jeżeli chodzi o opcjonalne dodatki, ten samochód miał kilka zaznaczonych pól. Po pierwsze, pakiet usprawnień (3900 USD), który obejmuje 19-calowe koła, szyberdach i metaliczną farbę. Następnie był pakiet komfortowy (1400 USD), który obejmuje ogrzewanie kierownicy, podgrzewanie przednich siedzeń i elektryczną regulację lędźwiowego przedniego siedzenia.

Kolor, jeżeli się zastanawiasz, to Portimao Blue Metallic. Inne opcje (w cenie 1308 USD) to Black Sapphire Metallic, Brooklyn Grey Metallic, Thundernight Metallic (fioletowy), Melbourne Red Metallic i Mineral White Metallic. Alpine White Solid to jedyna bezpłatna opcja.

Ceny BMW serii 2 Coupe 2023:

BMW 220i Coupé: 67 700 USDBMW 230i Coupé: 73 200 USDBMW M240i xDrive Coupe: 94 900 USD BMW M2 Coupe: 119 900 USD

Ceny nie obejmują kosztów przejazdu

Jakie jest wnętrze BMW 230i Coupe?

Właśnie spędziłem tydzień w najnowszym BMW X1, kiedy przesiadłem się na 230i i byłem dość zaskoczony, jak radykalnie różne mogą być modele nowej generacji.

Seria 2 już teraz wydaje się nieco przestarzała dzięki stylowej i skoncentrowanej na ekranie kabinie X1 – sprawdź recenzję Jamesa na temat sDrive18i, aby zobaczyć, o czym mówię.

Ale to nie znaczy, iż nie podobało mi się wnętrze 2er Coupe. W rzeczywistości pod kilkoma względami wolałem to.

To dlatego, iż jest bardziej tradycyjnie dostosowane do tego, czego oczekujemy od BMW. Poziome ekrany, proste elementy sterujące oraz zestaw wysokiej jakości przycisków i pokręteł o technicznym niemieckim charakterze.

W mgnieniu oka miałbym twarde elementy sterujące klimatyzacją oraz przyciski i pokrętła stereo zamiast elementów sterujących dotykowych, więc jest to dla mnie zwycięska kombinacja. Ale wiem, iż są ludzie, którzy uwielbiają duży ekran, a ten – pomimo 10,25-calowego ekranu dotykowego – nie jest tak niesamowicie nowoczesny, jak niektóre inne.

Nie miałem problemów z ekranem – bezprzewodowy Apple CarPlay działał świetnie – a cyfrowy zestaw wskaźników kierowcy (wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala) był również łatwy do opanowania.

Oferowane miejsce do przechowywania w samochodzie jest dobre, z parą uchwytów na kubki, zakrytym schowkiem w konsoli środkowej, schowkiem z bezprzewodową ładowarką do telefonu przed dźwignią zmiany biegów i przyzwoitymi kieszeniami w drzwiach z uchwytami na butelki.

A także wygląda i czuje się jak część luksusowego sportowego coupe – materiały są piękne, z mikrozamszem (Alcantara) i skóropodobną tapicerką (Sensatec) zapewniającą pierwszorzędny wygląd, a także klasyczne niebieskie przeszycia M w kabinie.

2 Series Coupe to czteromiejscowy samochód – tam, gdzie tradycyjnie znajdowałoby się środkowe siedzenie, jest tylko pustą strefą do przechowywania, chociaż ma tylny mechanizm dzielony w proporcji 40:20:40, dzięki czemu można schować środek do przechowywania nart , być może. jeżeli potrzebujesz pięciu miejsc i nalegasz na serię 2, Gran Coupe jest twoim samochodem.

Chociaż tak naprawdę nie jest to samochód, do którego chcesz zabierać cztery dorosłe osoby przez cały czas, z tyłu możesz zmieścić mniejszych pasażerów. Udało mi się zmieścić (mam 182 cm wzrostu) i było w porządku, ale nie chciałbym tam być dłużej niż kilka minut, gdyby prowadził ktoś mojego wzrostu.

Na szczęście istnieją sprytne dźwignie, które elektronicznie przesuwają siedzenie do przodu, aby umożliwić łatwy dostęp. Ale uwierz mi, montaż fotelika dziecięcego na tylnym siedzeniu to wyzwanie – otwierane drzwi i dostęp do składanych siedzeń przez cały czas sprawiały, iż było to trochę uciążliwe.

Jeśli chcesz zamontować fotelik dziecięcy, na obu siedzeniach znajdują się punkty ISOFIX, a także punkty górnego paska mocującego.

Warto również zauważyć – standardowy bieg w 230i obejmuje klimatyzację dla tylnych siedzeń, kilka portów ładowania USB i kierunkowe otwory wentylacyjne. Jest tam też kilka schowków.

Przestrzeń bagażnika też jest całkiem niezła. BMW twierdzi, iż pojemność ładunkowa jest 390 litrówktóry jest większy niż wiele małych hatchbacków na rynku (na przykład VW Golf ma bagażnik o pojemności 374 litrów).

Jednym z powodów, dla których tył Bimmera jest tak duży, jest to, iż nie mieści on koła zapasowego. Podobnie jak większość gamy BMW, seria 2 jeździ na oponach typu run-flat.

Jeśli potrzebujesz większej przestrzeni bagażowej, w bagażniku znajdują się dźwignie zdalnego zwalniania, które można pociągnąć, aby złożyć tylne siedzenia. BMW nie podaje jednak wartości objętości dla tej konfiguracji.

Co kryje się pod maską?

Klasa 230i – podobnie jak 220i poniżej – prowadzi Czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2,0 l.

Ale dostaje o wiele więcej niż tylko 10 dodatkowych, niezależnie od tego, co mają oznaczać numery odznak w dzisiejszych czasach.

Jest masa 190 kW mocy (6500 obr./min) i 400 Nm oferowany moment obrotowy (1550-4400 obr./min), co oznacza dużą 41-procentową poprawę mocy i 33-procentową poprawę momentu obrotowego w porównaniu z stopień wejścia.

Ma napęd na tylne koła i jest standardowo wyposażony w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów – w zestawie znajdują się również łopatki zmiany biegów.

Żądanie 0-100 km / h dla 230i Coupe jest szybkie 5,8 sekundy – prawie dwie pełne sekundy szybszy niż 220i (7,5 s), ale nie tak szybki jak szybki M240i xDrive z napędem na wszystkie koła (285 kW/500 Nm turbo rzędowy 6, 0-100 w 4,3 s).

Jak jeździ BMW 230i Coupé?

To, czy ten samochód będzie dla Ciebie odpowiedni, będzie zależeć od tego, czy szukasz luksusowego coupe, które jest sportowe, czy też sportowego coupe, które pochodzi od luksusowej marki.

To dlatego, iż komfort jazdy nie jest tak dobry, jak mógłby być, ze względu na twardą konfigurację zawieszenia w połączeniu z oponami runflat, które czasami powodują nieprzyjemne wrażenia.

I słuchaj, rozumiem, iż jeżeli szukasz sportowego coupe, to należy się spodziewać pewnego elementu twardości jazdy. Ale nierówny charakter zawieszenia w tym samochodzie był trochę apodyktyczny, a jako codzienny krążownik odbierał wrażenia z jazdy.

Nie jeździłem serią 2 na standardowych 18-calowych kołach ani nie jeździłem na takim z adaptacyjnym zawieszeniem, ale spodziewam się – po doświadczeniu systemu adaptacyjnego podwozia w innych modelach BMW – iż zrobiłoby to ogromną różnicę. Warto byłoby w niego zainwestować… gdyby był tutaj oferowany.

Model 230i nie jest dostępny z adaptacyjnym zawieszeniem, choćby jako opcja. Będziesz musiał zapłacić za znacznie droższy M240i xDrive, który ma ten standard wyposażenia.

Zawieszenie może być trochę za duże dla mieszkańców miasta, którzy codziennie jeżdżą tym samochodem, ale jeżeli kupujesz go jako samochód niedzielny lub często jeździsz mniej uczęszczaną drogą tylko dla przyjemności, możesz naprawdę wykorzystać twardość ustawienie podwozia.

Ma ogromne możliwości prowadzenia i pięknie trzyma linię w zakrętach dzięki temu mocnemu zawieszeniu.

Układ kierowniczy jest bardzo dobry, z niezłą bezpośredniością podczas włączania blokady. Czasami może być odrobinę zbyt bezpośrednio na środku, a ja dostosowałem układ kierowniczy nieco bardziej, niż bym chciał na prostych drogach.

Co w takim razie z układem napędowym? Cóż, tak jak powiedziałem, myślę, iż to może być najlepsze miejsce, ponieważ jest tak mocne, mocne i szybkie, jak większość ludzi będzie potrzebować, nie będąc apodyktycznym, nie mówiąc już o zastraszającej sile.

Zapewnia równowagę dla kogoś, kto bardziej interesuje się sportowym samochodem niż sportowym samochodem. Myślę, iż to piękne rozróżnienie, ponieważ oznacza, iż ​​spodoba się szerzej niż coś takiego jak M2.

Silnik ma słodką, obrotową naturę i wspaniale rozwija prędkość. Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów to brzoskwinia; ani razu nie stwierdziłem, iż robi źle i oferuje szybkie i sprytne zmiany biegów, niezależnie od tego, czy jeździsz po mieście z lekkim gazem, czy mocno naciskasz.

Oczywiście najbardziej asertywny jest w trybie Sport, a tryb Sport Plus zapewnia jeszcze większą agresję, a także tryb Indywidualny, który umożliwia zmianę charakterystyki silnika, skrzyni biegów i układu kierowniczego.

Co dostajesz?

Standardowa lista wyposażenia 230i Coupe jest dość obszerna i dodaje kilka przemyślanych dodatków w stosunku do modelu podstawowego – który, szczerze mówiąc, jest wyposażony jak model podstawowy.

230i Coupe dodaje ponad 220i Coupe:

Bezkluczykowy dostęp, uruchamianieKlucz cyfrowyElektryczna regulacja przednich foteliReflektory adaptacyjne LED Automatyczne światła drogoweTempomat adaptacyjny z funkcją stop/goHiFiNagłośnienie z głośnikamiSportowe hamulce M

Najważniejsze cechy 220i Coupé:

Pakiet sportowy M Kierownica sportowa M Sportowe fotele Alcantara/skórzana tapicerka Sportowe zawieszenie M Sportowy układ kierowniczy Wyświetlacz przezierny* 12,3-calowy zestaw wskaźników System multimedialny z ekranem dotykowym 10,25 cala Radio cyfrowe DAB+ Bezprzewodowy Apple Car Play, Android Auto Nawigacja satelitarna Asystent parkowania Czujniki parkowania Kamera cofania Asystent parkowania Asystent cofania Nagłośnienie z 6 głośnikami Bezprzewodowe ładowanie telefonu Ambient oświetlenieReflektory LED, światła tylne

Czy BMW 230i Coupé jest bezpieczne?

Seria 2 Coupe otrzymała czterogwiazdkową ocenę Euro NCAP w 2022 roku, chociaż nie została oceniona przez ANCAP.

2er Coupe stracił punkty za „marginalne” wyniki, gdy jego system AEB doszedł do wykrywania rowerzystów, a także za „prawie całkowicie słabą” ochronę miednicy pieszego w symulowanym teście zderzenia z pieszym.

Ale to nie znaczy, iż jest niebezpieczna, szerzej. przez cały czas ma listę standardowych technologii bezpieczeństwa i wyposażenia zamontowanego zgodnie z oczekiwaniami nowego BMW.

Standardowe funkcje bezpieczeństwa obejmują:

AEB w tym Wykrywanie pieszych, rowerzystów Ostrzeżenie przed kolizją funkcja hamowania Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu Monitorowanie martwych punktów Alarm o ruchu poprzecznym z tyłu Rozpoznawanie znaków drogowych Proaktywna ochrona przed kolizją z tyłu Asystent parkowania Przednie, tylne czujniki parkowania Kamera cofania Automatyczny asystent parkowania Asystent cofania 6 poduszek powietrznych

2er Coupe nie oferuje pomocy w unikaniu kolizji na skrzyżowaniach, ani nie ma tylnego AEB dla pieszych.

Ile kosztuje eksploatacja BMW 230i Coupe?

BMW oferuje m pięcioletnia gwarancja bez limitu kilometrówco stanowi średnią dla wszystkich marek luksusowych i twórców głównego nurtu.

Do wyboru są również plany serwisowe, z których najbardziej popularny to przedpłacony pakiet serwisowy na pięć lat/80 000 km, który kosztuje 2050 $.

Nie ma regularnych okresów międzyobsługowych – marka oferuje tak zwany „serwis oparty na stanie”, w ramach którego komputer i czujniki samochodu informują, kiedy konieczna jest konserwacja.

Ale i tak pamiętaj o przyjmowaniu go mniej więcej co 12 miesięcy, co oznacza średni roczny koszt konserwacji w wysokości 410 USD przed materiałami eksploatacyjnymi. BMW obejmuje również bezpłatną trzyletnią pomoc drogową.

Jeśli chodzi o zużycie paliwa, oficjalna liczba w cyklu mieszanym dla 230i Coupe wynosi 6,4 litra na 100 kilometrówco będzie trudne do osiągnięcia w rzeczywistej jeździe, na podstawie tego, co widziałem przez tydzień z samochodem.

Podczas moich testów – które obejmowały jazdę po autostradzie, autostradzie, w mieście i podmiejskim – zauważyłem powrót 8,1 l/100 km.

Podejście CarExpert do BMW 230i Coupe

Jeśli możesz przeoczyć twardą jazdę i niższą niż oczekiwano ocenę bezpieczeństwa, jest to wspaniała opcja dla kupujących na rynku sportowego europejskiego coupe.

230i wydaje się być pięknym balansowaniem między wartością a wydajnością.

Kliknij obrazy, aby zobaczyć pełną galerię

WIĘCEJ: Wszystko BMW serii 2

Idź do oryginalnego materiału