Range Rover Sport trzeciej generacji zyskał odświeżoną stylistykę i wariant hybrydowy plug-in. Jednocześnie w ofercie pozostała mocna benzynowa jednostka V8.
Range Rover Sport czerpie stylistycznie ze zwykłego Range Rovera
Podobieństwa kończą się jednak na jednolitej bryle pozbawionej ostrych krawędzi i chowanych w nadwoziu klamkach.
Nazwa Sport zobowiązuje i Range Rover Sport wyróżnia się agresywnie stylizowanym przodem z dużymi wlotami powietrza w zderzaku i wąskimi lampami. Taki układ przekłada się na współczynnik oporu powietrza Cx 0,29.
Jeszcze ciekawszy jest tył, gdzie wąskie światła połączono blendą na całej szerokości auta.
We wnętrzu dominuje minimalizm i prostota
Kłania się tu nowy Range Rover, ale jest też kilka różnic. Zakrzywiony ekran w rozmiarze 13,1 cala umieszczono w centralnym miejscu poniżej górnej krawędzi deski rozdzielczej. Przed kierowcą znajduje się 13,7-calowy cyfrowy wyświetlacz. Pomyślano też o tradycjonalistach, których ucieszą pokrętła do klimatyzacji.
Standardem jest bezprzewodowa funkcja Apple CarPlay i Android Auto oraz system bezprzewodowego ładowania. Producent zadbał również o odpowiednie wyciszenie, stosując podwójne szyby i maty wygłuszające. Do dyspozycji podróżujących jest także nagłośnienie marki Meridian z 29 głośnikami.
Range Rover Sport 2022 – co pod maską?
Debiutuje hybryda plug-in z 3-litrowym V6 i jednostką elektryczną w dwóch wariantach mocy: 440 i 510 KM. Na pełnej baterii – można ją naładować w 60 minut do 80% – pokonamy do 113 km, a w sumie zasięg wynosi 740 km.
Fani diesli mogą zdecydować się na 3-litrową rzędową szóstkę z technologią miękkiej hybrydy, która jest dostępna w wersji 300- lub 350-konnej.
Jest też jednostka benzynowa. Topowy wariant skrywa pod maską 4,4-litrowy silnik V8 o mocy 530 KM i 750 Nm momentu obrotowego i zapewnia niezłe osiągi – przyspieszenie do setki na poziomie 4,5 s. Dwie słabsze wersje wyposażone są w 3-litrową jednostkę V6 o mocy 360 lub 400 KM.
Z każdym silnikiem współpracuje 8-biegowa automatyczna przekładnia i napęd na wszystkie koła. W 2024 roku gamę uzupełni wersja w pełni elektryczna.
Polski cennik jest już znany
482 200 zł trzeba zapłacić za podstawową wersję Range Rovera Sport z dieslem pod maską. Bazowa hybryda plug-in kosztuje od 519 400 zł. Najtańsza benzyna to wydatek co najmniej 545 200 zł.
Zdjęcia: Range Rover