Rada Samochodowa: Świętowanie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości

1 rok temu

Sztuka maszyny

Cieszenie się kulturą motoryzacyjną oznacza różne rzeczy dla różnych ludzi. Niektórzy decydują się skupić na fragmencie, w którym aktywnie uczestniczą, podczas gdy inni obejmują i cieszą się każdym calem kwadratowym tego bogatego gobelinu człowieka i maszyny.

Żenujące, prawie nic nie wiedziałem o Radzie Samochodowej zmierzającej na tegoroczną imprezę, która odbyła się w Makuhari Messe w Chiba. Jednak po chwili spaceru stało się jasne, iż jest to kolektyw entuzjastów, który zdecydowanie należy do tej drugiej grupy.

Jak wiesz, Makuhari Messe jest domem dla słynnego Tokyo Auto Salon, a kiedy to wydarzenie odbywa się na początku stycznia każdego roku, hale od 1 do 11 są w użyciu. Od 2016 r. Rada Samochodowa organizuje swoje wydarzenie w samej hali 10. Ale chociaż to wydarzenie jest ułamkiem wielkości TAS, powiedziałbym, iż jest równie interesujące, az perspektywy odwiedzającego 12 razy przyjemniejsze.

Tam, gdzie TAS to próba wytrzymałości hałasu i koloru, Automobile Council przypomina raczej niedzielny poranek w antykwariacie, po którym następuje przejażdżka po galerii sztuki i lunch nad rzeką. TAS to pokaz listy życzeń, ale Rada Samochodowa to coroczna okazja.

To święto samochodu i otaczającej go kultury. Jednak nie tylko taki, jaki jest teraz, ale także skąd się wziął i dokąd zmierza. Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość są reprezentowane przez staranną kurację.

Na wystawie jest wszystkiego po trochu, od przedwojennych i powojennych samochodów sportowych i samochodów typu grand tourer, przez nowoczesne klasyki i supersamochody, takie jak Ferrari Enzo, aż po najnowsze technologie i przyszłe prototypy.

Dodatkową atrakcją są pokazy sztuki, darmowy szampan i znakomita zielona herbata oraz wspaniały program muzyczny, w tym kilku prawdziwych Włochów grających klasyki ze ścieżki dźwiękowej filmu Zwiedzanie winnic Toskanii w Alfie Romeo.

Osobiście, kiedy jadę na przejażdżkę – co ostatnio jest rzadkością – czuję się całkiem dobrze w szortach, koszulce i moich ulubionych tenisówkach. Ale dla niektórych niedzielna przejażdżka to wyjątkowa sprawa. Warto się ubrać, a może odpowiednio się ubrać, jeżeli masz mało miejsca w palcach swojej dumy i radości.

Miłośnicy mody motoryzacyjnej mają wiele do zobaczenia w Automobile Council. Widziałem stoiska oferujące najświeższą gamę rękawic, kurtek i butów dla kierowców.

To zakątek kultury samochodowej, który wciąż jest mi obcy, ale hej, różne pociągnięcia dla różnych ludzi. Wszyscy jesteśmy tutaj z powodu wspólnej pasji do samochodów i emocji związanych z jazdą. Sposób, w jaki zdecydujesz się to wyrazić, czyni życie interesującym.

Na wystawie było to wspaniałe 959, jedno z najwspanialszych Porsche, jakie kiedykolwiek zbudowano i mój osobisty faworyt.

Magarigawa to nowy obwód tylko dla członków, otwierający się głęboko w górach; Wyobraź sobie, iż James Bond jedzie na wakacje za kierownicą do północnych Włoch i ustala czasy okrążeń z 500 swoimi najbogatszymi przyjaciółmi. Nie martw się, otwiera się w lipcu, a ja tam będę, żeby Cię oprowadzić.

Jeśli 959 jest moim ulubionym Porsche, to Turbo z 2002 roku musi być moim ulubionym BMW. Mają tak wielką równowagę i zawsze sprawiają, iż czuję się zazdrosny o każdego, kto jest właścicielem konkretnego egzemplarza, na który patrzę.

Pył dodaje trochę jenów do ceny tego całkowicie oryginalnego Porsche 930 Turbo, co sprawia, iż ​​przekracza mój budżet o 440 000 USD. Ale z zaledwie 37 000 km na zegarze, jest to adekwatna kapsuła czasu.

Potem było kilka bardzo starych rzeczy…

I kilka bardzo nowych rzeczy…

Niektóre rzeczy związane ze stylem życia…

I więcej bardzo starych rzeczy…

Mitsubishi zaprezentowało swój elektryczny samochód wyścigowy MiEV Evolution III z Pikes Peak International Hill Climb 2014, aby przypomnieć wszystkim o fajnych rzeczach, które kiedyś robili. Czy to tylko ja, czy wydaje mi się, iż Mitsubishi i Subaru wypadły z powozu?

Auto Roman zaprezentowało cały arsenał bohaterów sportów motorowych, chociaż mogli wyskoczyć na trochę dodatkowego dywanu, aby nieco lepiej dopasować Schuppana 962LM.

Ciekawie będzie zobaczyć, czy samochody na tym wydarzeniu to te same samochody, które są prezentowane na Automobile Council 2024, jak to ma miejsce w przypadku wielu wydarzeń motoryzacyjnych w Japonii. Jedno jest pewne – na Automobile Council 2023 mogłem w końcu cieszyć się wystawionymi samochodami w odprężającej i przestronnej przestrzeni.

Toby’ego Thayera
Instagram _tobinsta_
tobythyer.co.uk

Więcej historii z Japonii na Speedhunters

Klejnoty parkingowe

Idź do oryginalnego materiału