Rada Samochodowa: Ogłuszacze z salonu

1 rok temu

Przeszłość teraźniejszość przyszłość

Przy akompaniamencie dźwięków skrzypiec i brzęku fletów szampana, Automobile Council 2023 w Makuhari Messe bardziej przypominało robienie zdjęć w galerii sztuki niż jakikolwiek pokaz samochodowy, na jakim kiedykolwiek byłem.

Jak zawsze, była niezliczona ilość samochodów, które wzbudziły moje zainteresowanie, ale kilka, które wybrałem, aby podzielić się z wami w tym poście, zatrzymało mnie w miejscu.

Po pierwsze, dwa samochody na wystawie od amerykańskiego producenta zestawów samochodowych Beck Speedster. Super Coupe i 904 GTS, oba wykończone srebrnym lakierem narodowym Niemiec, to genialne repliki z wieloma ulepszeniami w stosunku do oryginalnych Porsche z lat 60., na których się opierają.

Oba samochody mają karoserie z włókna szklanego, ale materiał, którego używa Beck, jest nakładany manualnie i łączony z klatką bezpieczeństwa i podwoziem w celu zwiększenia sztywności. Z pewnością wyglądają dobrze, choćby jeżeli GTS został powiększony o kilka centymetrów dookoła.

Beck używa tego samego rodzaju ramy z rur stalowych, co oryginalne samochody, a oba modele są dostępne z wieloma kombinacjami silnika i skrzyni biegów. Jednak wszystkie samochody „pod klucz” są wyposażone w sześciocylindrowy silnik typu flat-6 o pojemności 3,6 l i ważą około 500 kg, co brzmi jak przepis na mnóstwo zabawy w stylu retro.

Firma BAC z Liverpoolu w Wielkiej Brytanii miała na wystawie dwa swoje nowe Mono R, oba samochody przygotowane specjalnie na potrzeby pokazu. Ponieważ 33% klientów BAC pochodziło z Azji, oficjalna obecność firmy w regionie była tylko kwestią czasu. Flagowy sklep został otwarty w Tokio, a teraz w mieście Fukuoka na południu Japonii działa kolejny przedstawicielstwo BAC.

To jest tak blisko, jak tylko możesz dostać się do wrażeń z jazdy typu F1 na szosie, z bezsprzęgłową 6-biegową sekwencyjną skrzynią biegów, regulowanym zawieszeniem z podwójnymi wahaczami aktywowanymi dzięki popychacza, wyrzeźbionymi tunelami powietrznymi i aerodynamiką z efektem podłoża.

Jeśli wspomniane samochody Beck Speedster są retrospektywnym ukłonem w przeszłość, nowe maszyny BAC są ryczącym latarnią morską dzisiejszej najlepszej technologii.

I jutro? Cóż, wygląda też całkiem ostro.

Jednym z moich ulubionych prototypowych samochodów na wystawie była najnowsza propozycja AIM – EV Sport 01. AIM istnieje od 1998 roku i zbudował solidną reputację dzięki silnikom LMP1 Le Mans 24 Hour, zaprojektowanym i zbudowanym we współpracy z Juddem.

Jeśli uważasz, iż EV Sport 01 wygląda atrakcyjnie znajomo, jest dobry powód. Nadwozie zostało zaprojektowane przez projektanta GT-R, Shiro Nakamurę, podczas gdy podwójne silniki elektryczne zostały opracowane wspólnie z brytyjską firmą i są używane w londyńskich autobusach. Nie jestem jednak pewien, czy autobusy korzystają z tych samych 600 KM i wektorowania momentu obrotowego…

EV Sport 01 jest nieustannie dostosowywany do potrzeb jego twórców oraz otoczenia i tak jest od samego początku.

Wyjechałem z tego wydarzenia bezpieczny w przekonaniu, iż przyszłość samochodu rysuje się pozytywnie. W rzeczywistości najlepsze może dopiero nadejść.

Godne uwagi wzmianki

Zostawię was z trzema dodatkami z Automobile Council 2023: Dziwaczna mieszanka kształtów zbudowana z autokaru przykręcona do podwozia Mazdy MX-5; smaczna Lancia Integrale restomod z Garage Italya (ostatni samochód zamówiony przez klienta z tej limitowanej serii); oraz oszałamiająca reimaginacja RSR od Rennsport.

Toby’ego Thayera
Instagram _tobinsta_
tobythyer.co.uk

Więcej historii z Japonii na Speedhunters

Idź do oryginalnego materiału