Puma Gen-E zaskakuje pojemnością

moto-przestrzen.pl 1 dzień temu

Dostępny już w Polsce Ford Puma Gen-E łączy dynamiczny design, zaawansowane technologie oraz wiodącą w swojej klasie przestrzeń bagażową. Innowacyjne rozwiązania, takie jak powiększony GigaBox i praktyczny przedni schowek „frunk”, czynią Pumę Gen-E idealnym wyborem dla wszystkich, którzy cenią funkcjonalność bez kompromisów.

Ford Puma Gen-E wyróżnia się w segmencie małych elektrycznych SUV-ów dzięki przestrzeni bagażowej o łącznej pojemności 523 litrów w standardowej konfiguracji z wszystkimi siedzeniami w pozycji pionowej. To wynik, który przewyższa wiele większych modeli. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa wzrasta do imponujących 1283 litrów, oferując elastyczność dla bardziej wymagających potrzeb transportowych, takich jak przewóz większych przedmiotów czy sprzętu sportowego.

Kluczowym elementem, który przyczynia się do tak dużej pojemności, jest unikalny system dwukomorowego bagażnika. Górna część bagażnika, mierzona do poziomu standardowej podłogi, zapewnia 378 litrów przestrzeni, co jest wystarczające na codzienne zakupy, torby podróżne czy wózki dziecięce. Jednak to, co wyróżnia Pumę Gen-E, to dodatkowy schowek pod podłogą, znany jako GigaBox, o pojemności 145 litrów.

GigaBox to ewolucja znanego z wcześniejszych modeli Forda Pumy schowka MegaBox, który został powiększony w wersji elektrycznej. Ta głęboka, cylindryczna przestrzeń o pojemności 145 litrów została zaprojektowana z myślą o maksymalnej praktyczności. Dzięki zastosowaniu korka spustowego, GigaBox jest odporny na wilgoć i łatwy do czyszczenia, co czyni go idealnym miejscem do przechowywania mokrych lub zabrudzonych przedmiotów, takich jak buty po bieganiu, sprzęt plażowy czy choćby rośliny ogrodowe. W GigaBoxie zmieści się nawet… niewielki zestaw perkusyjny, co pokazuje jego wszechstronność.

Ford Puma Gen-E wykorzystuje także przestrzeń pod przednią maską, tradycyjnie zajmowaną przez silnik spalinowy, oferując dodatkowy bagażnik, tzw. frunk, o pojemności 43 litrów. Ten schowek został zaprojektowany z myślą o przechowywaniu kabli do ładowania, apteczki, zestawu naprawczego do kół czy innych drobnych przedmiotów, które warto mieć pod ręką, ale niekoniecznie w głównej przestrzeni bagażowej. Frunk jest łatwo dostępny i pozwala na lepsze zagospodarowanie przestrzeni w kabinie, eliminując potrzebę przechowywania kabli np. w głównym bagażniku.

Kompaktowe wymiary zewnętrzne Pumy Gen-E – 4214 mm długości, 1805 mm szerokości (1930 mm z rozłożonymi lusterkami) i 1555 mm wysokości, przy rozstawie osi 2588 mm – sprawiają, iż jest to idealny wybór dla osób poruszających się w miejskiej dżungli, gdzie każdy centymetr przestrzeni parkingowej ma znaczenie. Jednocześnie, dzięki inteligentnemu projektowi wnętrza i bagażnika, Puma Gen-E oferuje funkcjonalność porównywalną z większymi SUV-ami.

Ford Puma Gen-E została zaprojektowana z myślą o potrzebach współczesnych użytkowników. Bagażnik jest nie tylko pojemny, ale także łatwy w obsłudze. Wersja Premium jest standardowo wyposażona w elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, którą można otwierać bez użycia rąk, co jest szczególnie przydatne, gdy są one zajęte zakupami lub innymi przedmiotami. Dodatkowo, składana tylna kanapa w proporcji 60:40 pozwala na elastyczne dostosowanie przestrzeni do bieżących potrzeb. Inżynierowie Forda zadbali również o detale, takie jak haczyki na torby, które ułatwiają organizację i użytkowanie przestrzeni ładunkowej w różnych warunkach.

Przestrzeń bagażowa Pumy Gen-E to nie tylko kwestia pojemności, ale także integralna część filozofii projektowania Forda, która łączy praktyczność z efektywnością – także napędu elektrycznego. Z akumulatorem o pojemności 43,6 kWh i średnim zużyciem energii na poziomie 13,1 kWh/100 km (w cyklu mieszanym WLTP), Puma Gen-E oferuje zasięg do 376 km w cyklu mieszanym i aż 523 km w warunkach miejskich. Niskie zużycie energii przekłada się na mniejszą potrzebę częstego ładowania, co pozwala użytkownikom skupić się na codziennych zadaniach bez martwienia się o zasięg.

Szybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 100 kW umożliwia naładowanie akumulatora od 10% do 80% w zaledwie 23 minuty, co dodatkowo zwiększa praktyczność pojazdu w dłuższych trasach. Przestrzeń bagażowa, w połączeniu z efektywnym napędem, czyni Pumę Gen-E idealnym wyborem dla tych, którzy szukają ekologicznego, a zarazem wszechstronnego samochodu.

Ford Puma Gen-E jest już dostępna do zamawiania w Polsce. Ceny zaczynają się od 146 900 zł za wersję podstawową oraz 156 900 zł za wersję Premium. W cenie samochodu Ford oferuje także wallbox oraz pakiet korzyści o wartości 6400 zł, który obejmuje dodatkowy pakiet wyposażenia albo pakiet 8 lat ochrony Ford Protect. Samochód jest dostępny w ramach programu dopłat NaszEauto, dzięki czemu koszt jego zakupu może spaść do zaledwie 106 900 zł.

Idź do oryginalnego materiału