Przyszłość Sprintera

3 godzin temu

Przed zbliżającymi się obchodami 130-lecia transportu Mercedes-Benz Vans tworzy ekscytującą paralelę między przeszłością a przyszłością, prezentując najstarszy na świecie sprawny furgon dostawczy Benz oraz obecnego eSprintera. Firma wspomina swoją wyjątkową historię sukcesu, która rozpoczęła się w 1896 roku – to historia pełna rozwiązań transportowych dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów. Pojazdy dostawcze Mercedes-Benz zawsze były postrzegane jako solidne i niezawodne narzędzia biznesowe. I tak pozostanie w przyszłości. Symbolem tej wizji jest „BOULDER” – wyrazista rzeźba przypominająca głaz, która przynosi pierwszy wgląd w to, jak Mercedes-Benz po raz kolejny unowocześnia vana, zachowując jednocześnie jej podstawowe wartości – solidność, niezawodność, wszechstronność i trwałość. Rzeźba w fascynujący sposób łączy sztukę i kunszt rzemieślniczy, stanowiąc zapowiedź kolejnej generacji Sprintera. Wyfrezowana z litego kawałka materiału, ujawnia pierwsze zarysy i detale konstrukcyjne przyszłego Sprintera. Dają one wyobrażenie o nadchodzącym unikatowym designie nadwozia, który jest dostosowany do zróżnicowanych potrzeb i wymagań klientów komercyjnych. Rzeźba daje również pojęcie o wymiarach przyszłego vana Mercedes-Benz.

– Jako wynalazca lekkiego pojazdu użytkowego, od prawie 130 lat konsekwentnie służymy naszym klientom biznesowym całą naszą wiedzą i doświadczeniem. Ich korzyści i wartość dodana są naszym najwyższym priorytetem – wtedy, teraz i w przyszłości. Satysfakcja klienta i innowacyjne rozwiązania są głęboko zakorzenione w naszym korporacyjnym DNA i stanowią fundament naszych pojazdów dostawczych premium – powiedział Thomas Klein, szef Mercedes-Benz Vans.

Następna generacja vanów marki Mercedes-Benz będzie koncentrować się na innowacyjnych układach napędowych, łączności i zaawansowanych usługach cyfrowych. Funkcjonalność i potrzeby klientów leżą u podstaw naszego rozwoju. Dostosowaliśmy nasz system operacyjny Mercedes-Benz specjalnie do zastosowań komercyjnych i dzięki niemu ponownie zdefiniujemy segment vanów. Oferujemy naszym klientom najnowocześniejszą technologię połączoną z wydajnością i inteligencją dostosowaną do indywidulanych potrzeb. Jestem przekonany, iż nasz przyszły Sprinter będzie flagowym modelem w swoim segmencie bardziej niż kiedykolwiek – powiedział Andreas Zygan, szef rozwoju w Mercedes-Benz Vans.

Wprowadzenie nowej architektury VAN oznacza początek ery, w której dostępne będą jeszcze bardziej wydajne, inteligentne i wszechstronne vany. Nadchodząca generacja pojazdów dostawczych z gwiazdą nie tylko będzie kontynuować tradycję historii sukcesu Sprintera, ale zdefiniuje segment vanów przyszłości.

Nowa architektura pojazdów będzie stanowić podstawę wszystkich nowo opracowywanych średnich i dużych vanów Mercedes-Benz w przyszłości. Umożliwia ona wyraźne rozróżnienie między przestronnymi limuzynami przeznaczonymi do użytku prywatnego (VLE i VLS) a pojazdami dostawczymi segmentu premium, przeznaczonymi do użytku komercyjnego. Począwszy od 2026 roku, w pełni elektryczne modele Van Electric Architecture (VAN.EA) zostaną wprowadzone dla klientów indywidualnych. Pierwszym, który zadebiutuje na rynku, będzie VLE, później pojawią się elektryczne pojazdy użytkowe. Wraz z drugą wersją architektury VAN, Van Combustion Architecture (VAN.CA), najnowocześniejsze vany z silnikami spalinowymi uzupełnią przyszłą ofertę samochodów do użytku prywatnego i komercyjnego.

Komercyjnie pozycjonowane vany zostały opracowane w ścisłej współpracy z klientami z różnych branż i dlatego są konsekwentnie dostosowywane do ich potrzeb i wymagań. Po części wiąże się to z nowym designem, który już teraz zapowiada zaprezentowana rzeźba. Ponadto, przyszły Sprinter będzie dostępny z różnymi układami napędowymi oraz w licznych wariantach długości, rozstawu osi i masy. Jest on zatem produkowany na wymiar dla różnych konfiguracji oraz rozwiązań zabudowy i adaptacji specyficznych dla danej branży – od usług kurierskich przez pojazdy chłodnicze, serwisowe, karetki pogotowia, budowlane i służące do przewozu osób o ograniczonej sprawności ruchowej, aż po kampery. Celem jest jak najlepsze spełnienie wszystkich wymagań klientów i dalsze umacnianie pozycji lidera na rynku vanów.

Następna generacja vanów wyznaczy również nowe standardy w zakresie łączności i oprogramowania. Będą one działać w całości na firmowym systemie operacyjnym Mercedes-Benz (MB.OS). Dzięki temu staną się najinteligentniejszymi pojazdami dostawczymi Mercedes-Benz w historii. Głęboka integracja architektury chip-to-cloud z pojazdem umożliwia precyzyjne sterowanie wszystkimi funkcjami – od informacyjno-rozrywkowych i komfortu po ładowanie – dla niezrównanych wrażeń z jazdy, a także inteligentnej integracji pojazdu z interfejsem użytkownika. Ta kompleksowość stwarza klientom nowe możliwości, zapewniając im w samochodzie jeszcze więcej łączności. Cyfrowe dodatki dostosowane do potrzeb, takie jak Mercedes-Benz Van Uptime Monitor lub nawigacja dla przyczep i pojazdów ponadgabarytowych, sprawiają, iż eksploatacja i serwis są jeszcze bardziej wydajne.

Dzięki MB.OS, wspieranemu przez sztuczną inteligencję, każdy samochód dostawczy będzie wyposażony w wydajny komputer połączony z inteligentną chmurą Mercedes-Benz. Umożliwi to bezprzewodową aktualizację całego systemu pojazdu, w tym systemów wspomagania kierowcy. Każdy van będzie na bieżąco aktualizowany przez wiele lat – podobnie jak telefon, który może być regularnie doposażany w nowe aplikacje i rozszerzone funkcje. MB.OS oferuje maksymalną elastyczność, umożliwiając bezproblemową integrację treści od zewnętrznych dostawców. Dzięki temu klienci biznesowi mogą korzystać z własnych aplikacji i niezbędnych narzędzi, na przykład do zarządzania flotą czy nawigacji, bezpośrednio w pojeździe, na jednostce głównej. Typowy interfejs użytkownika Mercedes-Benz pozostaje niezmieniony – zapewniając znane i cenione funkcje.

Idź do oryginalnego materiału