Przeprawa przez Odrę coraz bliżej. Rusza budowa obwodnicy

tunele.inzynieria.com 6 dni temu

Obwodnica ominie Krosno Odrzańskie od północy i wschodu, łącząc DK29 w rejonie Osiecznicy z DK32 w okolicach Połupina. Trasa powstanie w nowym śladzie i obejmie budowę:

  • 40 obiektów inżynieryjnych, w tym wiaduktów, mostów i przepustów – wśród nich znajdzie się most o długości niemal 400 m,

  • czterech rond, zlokalizowanych przy włączeniach do istniejących dróg, a także na skrzyżowaniach z DW276 i drogą powiatową do Bytnicy,

  • urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu,

  • przebudowy istniejących dróg i infrastruktury technicznej, w tym sieci: wodno-kanalizacyjnej, gazowej, energetycznej i teletechnicznej.

Za zaprojektowanie i budowę 11,3-kilometrowej trasy odpowiada firma Polaqua, z którą GDDKiA podpisała umowę 7 marca 2024 r. Oddanie trasy do ruchu planowane jest na grudzień 2027 r. Koszt przekroczy 305 mln zł. Projekt jest częścią rządowego Programu budowy 100 obwodnic.

Kluczowe korzyści z budowy obwodnicy

  • odciążenie układu komunikacyjnego miasta,

  • poprawę bezpieczeństwa mieszkańców i płynności ruchu,

  • budowę nowej przeprawy przez Odrę, odciążającej obecny, zabytkowy most z początku XX w., który nie odpowiada współczesnym wymaganiom transportowym.

Przeczytaj także: Nowa obwodnica z zatwierdzonym przebiegiem – decyzja środowiskowa wydana

Idź do oryginalnego materiału