Alfa Romeo wpisuje się w pewien trend na rynku. Mam wrażenie, iż pod koniec drugiej dekady XXI. wieku część producentów przeprowadziła swoistą produktową ofensywę. Wobec coraz bardziej rosnącego zainteresowania segmentem SUV część marek postanowiła kompletnie zmienić swoją ofertę. Włoski producent jest jednym z tych, którzy podjęli rękawicę. A świat zobaczył absolutne dzieła sztuki – nowocześnie skrojone SUV-y choćby dla tych najbardziej wymagających.
Ta Alfa Romeo świetnie trafiła w potrzeby rynku
W ramach ofensywy skierowanej w stronę SUV-ów jako pierwszy na rynku pojawił się model Stelvio, nawiązujący nazwą do słynnej włoskiej przełęczy. Umówmy się – Alfa Romeo zawsze potrafiła produkować piękne samochody. Stylowe, eleganckie, ale jednocześnie wyglądające agresywnie i dynamicznie. Ich pierwszy SUV doskonale wpisywał się w te ramy. Sportowy charakter zamknięty w SUV-ie i połączony z jego podstawowymi cechami. Stelvio miało rzucić rękawicę największym potentatom w swoim segmencie i to bez wątpienia się udało.
Model Stelvio do dzisiaj zbiera bardzo dobre opinie i oceny. Za co doceniają go ludzie? Oprócz wyglądu jest to chociażby bezpieczeństwo, co potwierdzają maksymalne wyniki różnego rodzaju testów. Dochodzą do tego świetne adekwatności jezdne. Alfa Romeo po prostu świetnie się prowadzi i dostarcza czystą radość. Bez względu na to, czy to centrum miasta, autostrada, czy górskie, kręte drogi. Ludzie zwracają też uwagę na bogate doświadczenie z wszystkimi nowoczesnymi, aktualnymi technologiami. Nie ma też problemów z awariami.
Sportowy potwór?
Zadajmy sobie pytanie, czy ten sportowy charakter odnosi się wyłącznie do wyglądu? Oczywiście, iż nie. jeżeli chodzi o jednostki benzynowe, to na przestrzeni kolejnych generacji były to głównie 2-litrowe silniki z turbo o mocy 200, lub 280 koni. Diesle były na ogół nieco słabsze. Natomiast jeżeli komuś nie wystarczy moc na poziomie 200, czy 280 koni… zawsze pozostaje wersja Quadrifoglio. I tutaj zaczyna się prawdziwa magia. Do gry wkracza bowiem prawie 3-litrowy silnik V6 o mocy 510, lub 520 koni mechanicznych. Jak nietrudno się domyślić – te wersje są jednak najdroższe. Co do spalania, moc sporo nam sugeruje. Benzyniaki palą więcej, słabsze diesle wyraźnie mniej.
Kilkukrotnie padło tutaj już słowo cena. Więc ile dziś rzeczywiście kosztuje Alfa Romeo Stelvio? Ekscytujący włoski SUV dostępny jest w oficjalnym cenniku od 264 tysięcy złotych. Za niezwykły model Quadrifoglio trzeba zapłacić już ponad 500 tysięcy. Mowa tu o samochodach nowych, prosto z salonu. jeżeli ktoś dobrze poszuka, znajdzie dziś nowe Stelvio choćby w okolicach 230 tysięcy… Natomiast być może warto popatrzeć też w kierunku modeli używanych? Tutaj kilkuletnie Stelvio jest dostępne choćby za około 80 tysięcy złotych.
Zdjęcia: Alfa Romeo / Stellantis