
O tym samochodzie mówiło się już od dłuższego czasu. To właśnie zupełnie nowe iX3 ma zapewnić dosłownie lawinę zmian u BMW. Jego stylistyka, rozwiązania w kokpicie oraz technologia rozleją się aż na 40 kolejnych model. I to nie tylko elektrycznych.
Nowe BMW iX3 nie jest tylko kolejnym tylko modelem w portfolio tego wytwórcy. Za jego powstaniem stoją 4 lata rozwoju oraz ogromne inwestycje, wynoszące ponad 19 mld euro. W rezultacie przedstawiciele tego bawarskiego koncernu są zgodni, iż to jedna z najważniejszych premier w jego historii.
Wprowadzenie na rynek iX3 jest bowiem kamieniem milowym w elektrycznych ambicjach BMW. Ten SUV wnosi ze sobą zupełnie nowy design, określanym mianem „bardziej BMW niż kiedykolwiek”. Ma on mieć bezpośredni wpływ na kolejne 40 modeli tej marki.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/problemy-bmw-w-chinach-rynek-pokazuje-kto-tu-teraz-rzadzi,aid,5470Nawiązanie do przeszłości
„Naszym zadaniem było stworzenie języka designu, który będzie zupełnie nowy i atrakcyjny zarówno dla osób, które nas nie znają, jak i dla tych, które nas znają. Ma również nawiązywać do naszej historii z lat 70., a choćby 60. XX wieku. To celowe posunięcie” – mówi Adrian van Hooydonk, szef ds designu BMW Group na łamach magazynu Autocar.
Co ciekawe, przód nowego iX3 pozbawiono kontrowersyjnie dużego grilla w kształcie nerek, zastępując go nowym, nawiązującym do modeli Neue Klasse z lat 60. i 70. XX wieki. Nerki są również podświetlane, a nie chromowane, co ma na celu... zadbanie o środowisko.

W najbliższej przyszłości każdy nowy model Neue Klasse otrzyma swój własny, „unikalny” układ świetlny, co nada mu indywidualny charakter.
Nowe BMW iX3 mierzy 478 cm długości, 189 cm szerokości i 163 cm wysokości, co czyni je podobnym rozmiarami do elektrycznych Porsche Macana i Audi Q6 E-tron. Bagażnik z kolei mieści 520-1750 l, a w odwodzie pozostało 58-litrowy frunk.
https://magazynauto.pl/testy/nowe-porsche-macan-4-2024-test-dane-techniczne-pomiary-zasieg-przyspieszenie-opinie-cena,aid,4699Zupełnie nowa platforma
Pod swoim nadwoziem iX3 skrywa zupełnie nową platformę. Zgodnie z zapowiedziami tej niemieckiej marki stanowi ona „olbrzymi krok naprzód” pod względem technologicznym.
Przykład pierwszy z brzegu to elektroniczna architektura 800V, umożliwiająca ładowanie baterii trakcyjnej z mocą sięgającą 400 kW. Lepiej obrazuje to możliwość dodania 372 km w zaledwie 10 minut ładowania.
To bardzo dobry wynik, ale Chińczycy potrafią być pod tym względem lepsi. Przykład? Xpeng G6 i G9, wyróżniające się mocą, odpowiednio, 451 i 525 kW.

W momencie premiery iX3 będzie oferowane wyłącznie w wersji 50 xDrive, która czerpie energię z nowego akumulatora niklowo-manganowo-kobaltowego (NMC) o pojemności 108 kWh. Wykorzystuje on ogniwa cylindryczne, wyróżniające się o 20% większą gęstością i łatwiejszym montażem niż obecne moduły BMW.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/mercedes-z-silnikami-bmw-rozmowy-obu-koncernow-juz-trwaja,aid,5487Do 805 km zasięgu
Ich zastosowanie sprawia, że zasięg wzrasta o 30%, wydajność zwiększa się o 20%, a prędkość ładowania – o 30%. Nowe ogniwa obniżają również koszty produkcji choćby o 50%.
BMW iX3 50 xDrive oferuje zasięg wynoszący aż 805 km (WLTP), dzięki czemu przewyższa pod tym względem m.in. Mercedesa CLA 250+, legitymującego się zdolnością pokonania dystansu 791 km bez konieczności uzupełniania prądu.
Oczekuje się, iż zasięg wzrośnie jeszcze bardziej, gdy w przyszłym roku trafi do produkcji model nie dwusilnikowy, jak 50 xDrive, a jednosilnikowy.

Na imponujący zasięg BMW iX3 wpływa również design. Smukła sylwetka nadwozia pozwala uzyskać współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,24, co, jak twierdzą Niemcy, czyni to auto najbardziej aerodynamicznym SUV-em średniej wielkości na rynku.
BMW iX3 ma również specjalnie zaprojektowane opony, które rzekomo zmniejszają opory toczenia o 12%, wydłużając zasięg o 40 km.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/chevrolet-silverado-ev-rekordem-zasiegu-dla-samochodow-elektrycznych,aid,5445469 KM w modelu 50 xDrive
Zupełnie nowy SUV z Bawarii dysponuje dwoma silnikami – po jednym przy osi – o łącznej mocy 469 KM i maksymalnym momencie obrotowym 645 Nm. Przekłada się to na przyspieszenie 0-100 km/h w 4,9 s i prędkość maksymalną 210 km/h.
Przy osi tylnej znalazła się gruntownie zmodernizowana jednostka synchroniczna, a na przedniej – zupełnie nowa, asynchroniczna. „Technologia napędu opracowana dla Neue Klasse pozwala na redukcję strat energii o 40% w porównaniu z technologią BMW eDrive piątej generacji, masy o 10% i kosztów produkcji o 20%” – informuje BMW.
Niemcy obiecują, iż nowe iX3 na drodze będzie jeszcze lepsze niż każdy dotychczasowy elektryk tego wytwórcy. To zasługa 1 z 4 tzw. „supermózgów” nadzorujących najważniejsze funkcje tego samochodu.

„Ta wysokowydajna jednostka sterująca odpowiada za układ napędowy, hamulce, odzysk energii i funkcje układu kierowniczego, przetwarzając informacje choćby dziesięciokrotnie szybciej niż konwencjonalne jednostki sterujące” – czytamy w informacji prasowej.
W ten sposób dba o płynne dostarczanie mocy, wydajność, zwinność oraz stabilność tego auta na drodze.
https://magazynauto.pl/testy/nowe-bmw-m5-na-torze-nurburgring-test,aid,5434Zupełnie nowy kokpit
Wewnątrz nowe BMW iX3 koncentruje się przede wszystkim na kierowcy oraz na komforcie wszystkich pasażerów. Niemcy zapewniają o wyjątkowej przestrzeni na wszystkich pięciu miejscach.
Gwóźdź programu stanowi jednak zupełnie nowy kokpit o materiałowej powierzchni i z nastrojowym oświetleniem. Zawiera on nowo opracowany system sterowania i obsługi, zwany BMW Panoramic iDrive, oparty na oprogramowaniu BMW X.

Wyświetla on informacje pod przednią szybą na całej jej szerokości, a zawartość centralną i po stronie pasażera można dopasować do indywidualnych upodobań. Centralny wyświetlacz zyskał nowy kształt, a całość uzupełnia opcjonalny head-up BMW 3D.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/koniec-z-powierzaniem-wiekszosci-funkcji-ekranom-dotykowym-euro-ncap-wchodzi-do-akcji,aid,3991Kilka linii wyposażenia do wyboru
BMW iX3 Neue Klasse ma być oferowane w kilku liniach wyposażenia. W gamie znajdą się wariant bazowy, M Sport oraz M Sport Pro. Wnętrze natomiast będzie można spersonalizować dzięki pakietom Essential, Contemporary, M Sport oraz BMW Individual.
Na liście standardowego wyposażenia znajdą się m.in.:
- dwustrefowa klimatyzacja
- dostęp bezkluczykowy
- automatyczna pokrywa bagażnika
- ładowarka indukcyjna
- adaptacyjny tempomat
- asystent jazdy po mieście
Dla tych, którzy chcą czegoś więcej, przygotowano liczne dodatki. Klienci mogą zamówić m.in. 3-strefową klimatyzację, podświetlaną osłonę chłodnicy, nagłośnienie Harman Kardon z 13 głośnikami czy panoramiczny dach ze specjalną powłoką blokującą 100% promieniowania UV.
W salonach wiosną 2026 roku
BMW iX3 Neue Klasse będzie wytwarzane w nowo powstałej fabryce w węgierskim Debreczynie. Początkowo na linię produkcyjną trafi wersja 50 xDrive, a z czasem będą do niej dołączane kolejne warianty.
Przełomowe BMW trafi do europejskich salonów sprzedaży wiosną 2026 roku. Z kolei latem pojawi się w USA i w Chinach. Egzemplarze przeznaczone dla Państwa Środka będą wyjeżdżać z fabryki w Shenyang.
2113