Przekonaj mnie: 2005 Nissan 350Z 35th Anniversary Edition

2 lat temu

No, no, no – 64% z Was zgadza się, iż czas na turbo. F10 M5 wygrywa dzień. To prawda, iż ​​nie możesz przegrać z żadnym z nich, ale być może współczesne M bardziej przyciągnie mnie do portfela. W tym tygodniu, aby uczcić nadchodzącą nową recenzję Nissana Z, cofam się w czasie z Nissanem 350Z Anniversary Edition z 2005 roku. Czy ten samochód przez cały czas może V my Q?

2005 Nissan 350Z 35th Anniversary Edition

Przepraszam – te zdjęcia są okropne, więc oto mój własny Z z 2003 roku.

Zobacz zestawienie tutaj

Tak ekscytujące było to, kiedy 350Z pojawił się po raz pierwszy 20 lat temu. Zniknęły klasyki, takie jak Supra i tak, 300ZX. Na ich miejscu było… nic. Żadnego samochodu sportowego ani niczego bardziej ekscytującego poniżej 40 000 $.

350Z było inne. Miał VQ V-6, który brzmiał jak brzęcząca piła, ale sprawiał, iż samochód był dość szybki. Sześciobiegowa manualna, która uwielbiała pożerać się żywcem, ale mimo to była przyjemna w użyciu. I wystarczająco dużo innych gadżetów, takich jak usztywnienia kolumny kolumny, a choćby hamulce Brembo, aby naprawdę dać temu samochodowi trochę uczciwych osiągów w stylu Z.

Tak mi się spodobały, iż kupiłem dwa. Głównie dlatego, iż pierwszy bardzo się zepsuł, ale może to historia na inny dzień.

Co sprawia, iż ​​350Z 35th Anniversary Edition jest wyjątkowy?

Możesz dostać swój w kolorze Speed ​​Yellow, jeżeli chcesz. Zdjęcie: Nissan

Podobnie jak BMW, Z otrzymał odświeżenie w połowie cyklu, które przyniosło zmiany stylistyczne, nowy silnik HR VQ „Rev-up” i kilka fajnych aktualizacji wnętrza. To wyszło w 2007 roku.

Ten 2005 Z juuust ominął tamtą łódkę, więc wy dostajecie wóz jak to było oryginalnie projektowane, ale wciąż z jakimś fajnym cebrzykiem. Ten konkretny widział jednak lepsze dni:

10 990 $
105366 mil Sześciu poprzednich właścicieli. Salony z fajką wodną rzadziej przekazują rzeczy. Mieszkał całe swoje życie w okolicy NY/NJ. Bez wypadków Modz yo – zakres wydechu Gulp – to automat. Ten samochód powinien być standardowo wyposażony w narzędzie do trymowania, bo cholera, wnętrze jest pomieszane.

Istnieje wiele drobiazgów do pokonania, ale największym z nich jest transmisja. Nissan jako pierwszy wypuścił automatyczną Anniversary Edition o mocy 287 koni mechanicznych. Wersja ręczna pojawiła się później, z ulepszonym silnikiem i mocą 300 koni mechanicznych. manualne Z są lepsze, ale automatyczne są całkiem niezłe, z przekładnią, która oferuje responsywne zmiany.

Ten samochód ma ładne dwukolorowe wnętrze (to, co z niego zostało), hamulce Brembo i coś, co wygląda jak niezakłócona komora silnika.

Typowe problemy 350Z

To nie był straszny samochód do pracy.

Czy jesteś w ogóle entuzjastą samochodów, jeżeli nie wiesz, iż słynny Nissan VQ V-6 uwielbia pić olej? Bez względu na to, co się dzieje, spalą się przez kwartę co około 1000 mil. Nissan nigdy nie wydał poprawki, więc wygląda na to, iż w tym momencie nieważne. Sprawdź, czy nie ma wycieków oleju i uszkodzonych uszczelek.

Prowadnice łańcucha rozrządu mogą iść, w pewnym sensie negując przewagę wynikającą z używania jednego nad paskiem. Istnieje kilka problemów z czujnikami silnika i amortyzatorami paliwa, ale w 350Z nic nie jest naprawdę straszne. Części jest wiele, a sam samochód nie jest trudny w obsłudze.

Chcesz 350Z z silnikiem HR?

To był mój rok 2007 – zwróć uwagę na nowe tylne światła LED, nowe reflektory i kopułkową maskę.

To nie jest przypadek F87 M2 N55 vs S55, ale silnik VQ HR był miłym ulepszeniem, które rozwiązało większość problemów wymienionych powyżej.

306 koni mechanicznych, ale w rzeczywistości więcej dzięki poprawionym testom porównawczym SAE. Podniesiona czerwona linia do 7500 obr./min. Szersza krzywa momentu obrotowego, chociaż moment obrotowy został nieco zmniejszony do 268 funtów na stopę.

Model 2007-08 miał również fajną kopułę mocy, ponieważ silnik HR ma podniesiony pokład oraz nowe przednie i tylne światła. Wnętrze również zostało poprawione, a wierzcie mi, iż tego potrzebowało.

Mimo to jest to edycja z okazji 35-lecia. Trudno przepuścić ten, a można go odświeżyć za kilka tysięcy dolarów. Więc, czy IZ powinien?

Chcesz sprawdzić swój samochód?

Jeśli mieszkasz w okolicy trzech stanów i chcesz, żebym to sprawdził, wyślij mi e-mail!

Wspieraj sprawę

Prowizje mogą być otrzymywane za linki do produktów na tej stronie. Pomóż, jeżeli możesz.

Używam korpusów i obiektywów aparatu Nikon, Westcott Ice Light 2, statywu Manfrotto, filtrów B + W oraz iMaca Pro, aby tworzyć dzieła sztuki, które tu widzisz.

Śledź nas na Instagramie @machineswithsouls

Podobają Ci się recenzje? Rozgłosić

Idź do oryginalnego materiału