No, no, no – 64% z Was zgadza się, iż czas na turbo. F10 M5 wygrywa dzień. To prawda, iż nie możesz przegrać z żadnym z nich, ale być może współczesne M bardziej przyciągnie mnie do portfela. W tym tygodniu, aby uczcić nadchodzącą nową recenzję Nissana Z, cofam się w czasie z Nissanem 350Z Anniversary Edition z 2005 roku. Czy ten samochód przez cały czas może V my Q?
2005 Nissan 350Z 35th Anniversary Edition
Przepraszam – te zdjęcia są okropne, więc oto mój własny Z z 2003 roku.
Zobacz zestawienie tutaj
Tak ekscytujące było to, kiedy 350Z pojawił się po raz pierwszy 20 lat temu. Zniknęły klasyki, takie jak Supra i tak, 300ZX. Na ich miejscu było… nic. Żadnego samochodu sportowego ani niczego bardziej ekscytującego poniżej 40 000 $.
350Z było inne. Miał VQ V-6, który brzmiał jak brzęcząca piła, ale sprawiał, iż samochód był dość szybki. Sześciobiegowa manualna, która uwielbiała pożerać się żywcem, ale mimo to była przyjemna w użyciu. I wystarczająco dużo innych gadżetów, takich jak usztywnienia kolumny kolumny, a choćby hamulce Brembo, aby naprawdę dać temu samochodowi trochę uczciwych osiągów w stylu Z.
Tak mi się spodobały, iż kupiłem dwa. Głównie dlatego, iż pierwszy bardzo się zepsuł, ale może to historia na inny dzień.
Co sprawia, iż 350Z 35th Anniversary Edition jest wyjątkowy?
Możesz dostać swój w kolorze Speed Yellow, jeżeli chcesz. Zdjęcie: Nissan
Podobnie jak BMW, Z otrzymał odświeżenie w połowie cyklu, które przyniosło zmiany stylistyczne, nowy silnik HR VQ „Rev-up” i kilka fajnych aktualizacji wnętrza. To wyszło w 2007 roku.
Ten 2005 Z juuust ominął tamtą łódkę, więc wy dostajecie wóz jak to było oryginalnie projektowane, ale wciąż z jakimś fajnym cebrzykiem. Ten konkretny widział jednak lepsze dni:
10 990 $
105366 mil Sześciu poprzednich właścicieli. Salony z fajką wodną rzadziej przekazują rzeczy. Mieszkał całe swoje życie w okolicy NY/NJ. Bez wypadków Modz yo – zakres wydechu Gulp – to automat. Ten samochód powinien być standardowo wyposażony w narzędzie do trymowania, bo cholera, wnętrze jest pomieszane.
Istnieje wiele drobiazgów do pokonania, ale największym z nich jest transmisja. Nissan jako pierwszy wypuścił automatyczną Anniversary Edition o mocy 287 koni mechanicznych. Wersja ręczna pojawiła się później, z ulepszonym silnikiem i mocą 300 koni mechanicznych. manualne Z są lepsze, ale automatyczne są całkiem niezłe, z przekładnią, która oferuje responsywne zmiany.
Ten samochód ma ładne dwukolorowe wnętrze (to, co z niego zostało), hamulce Brembo i coś, co wygląda jak niezakłócona komora silnika.
Typowe problemy 350Z
To nie był straszny samochód do pracy.
Czy jesteś w ogóle entuzjastą samochodów, jeżeli nie wiesz, iż słynny Nissan VQ V-6 uwielbia pić olej? Bez względu na to, co się dzieje, spalą się przez kwartę co około 1000 mil. Nissan nigdy nie wydał poprawki, więc wygląda na to, iż w tym momencie nieważne. Sprawdź, czy nie ma wycieków oleju i uszkodzonych uszczelek.
Prowadnice łańcucha rozrządu mogą iść, w pewnym sensie negując przewagę wynikającą z używania jednego nad paskiem. Istnieje kilka problemów z czujnikami silnika i amortyzatorami paliwa, ale w 350Z nic nie jest naprawdę straszne. Części jest wiele, a sam samochód nie jest trudny w obsłudze.
Chcesz 350Z z silnikiem HR?
To był mój rok 2007 – zwróć uwagę na nowe tylne światła LED, nowe reflektory i kopułkową maskę.
To nie jest przypadek F87 M2 N55 vs S55, ale silnik VQ HR był miłym ulepszeniem, które rozwiązało większość problemów wymienionych powyżej.
306 koni mechanicznych, ale w rzeczywistości więcej dzięki poprawionym testom porównawczym SAE. Podniesiona czerwona linia do 7500 obr./min. Szersza krzywa momentu obrotowego, chociaż moment obrotowy został nieco zmniejszony do 268 funtów na stopę.
Model 2007-08 miał również fajną kopułę mocy, ponieważ silnik HR ma podniesiony pokład oraz nowe przednie i tylne światła. Wnętrze również zostało poprawione, a wierzcie mi, iż tego potrzebowało.
Mimo to jest to edycja z okazji 35-lecia. Trudno przepuścić ten, a można go odświeżyć za kilka tysięcy dolarów. Więc, czy IZ powinien?
Chcesz sprawdzić swój samochód?
Jeśli mieszkasz w okolicy trzech stanów i chcesz, żebym to sprawdził, wyślij mi e-mail!
Wspieraj sprawę
Prowizje mogą być otrzymywane za linki do produktów na tej stronie. Pomóż, jeżeli możesz.
Używam korpusów i obiektywów aparatu Nikon, Westcott Ice Light 2, statywu Manfrotto, filtrów B + W oraz iMaca Pro, aby tworzyć dzieła sztuki, które tu widzisz.
Śledź nas na Instagramie @machineswithsouls