Twój superszybki SUV Tesli wreszcie dotarł. Jesteś gotowy?
Co kochamy
Brutalne osiągi Przestronne siedzenia i bagażnik Doskonały komfort jazdy w bardziej sportowym samochodzie
Czego nie robimy
Wygląda okropnie. Żadna forma naprawy opon (wezwij pomoc!) Umieszczenie prędkościomierza jest głupiePogląd 39 obrazów
Przegląd wydajności Tesli Model Y 2023
Fani Tesli się cieszą – w końcu nadeszła ta szybka.
Jeśli nie jesteś fanem Tesli, oto nadeszła wydajna wersja doskonałego średniego SUV-a Model Y o mocy prawie 400 kW. Jest trafnie nazwany Tesla Model Y Performance 2023 i na papierze wygląda na całkiem niezły samochód.
W pełni elektryczny i realistyczny zasięg jazdy WLTP wynosi 514 km, przybliżone wartości mocy i momentu obrotowego 393 kW/690 Nm, bagażnik o pojemności prawie 1000 litrów z pięcioma dorosłymi osobami na pokładzie oraz czas od 0 do 100 km/h 3,7 sekundy.
Wszystko to za 110 000 dolarów na wynos. Aby uczcić przybycie do Australii, Tesla pożyczyła nam samochód na kilka dni do oceny i cieszenia się nim.
Czy to jak dotąd najlepszy samochód Tesli?
Ile kosztuje Tesla Model Y Performance w Australii?
Cena modelu Tesla Y Performance z 2023 r. zaczyna się od 98 415 USD bez uwzględnienia kosztów na drogach i kosztów. Jest to drugi i flagowy model Y w asortymencie, który kosztuje 29 115 USD więcej niż samochód klasy podstawowej, który kosztował 69 300 USD przed jazdą po drogach.
Perłowobiała farba jest dostępna za darmo — dlatego widzisz miliony białych tesli — z możliwością wyboru czterech innych kolorów, które są dodatkowo płatne. Podczas gdy jednolita czerń, metaliczny ciemny srebrny i metaliczny ciemnoniebieski dodają 1950 USD do ceny samochodu, prestiżowy czerwony lakier naszego samochodu testowego kosztuje 3120 USD.
To sprawia, iż nasz samochód testowy Tesli Model Y z 2023 r. jest wart około 110 000 USD, gdy można go przejechać w Nowej Południowej Walii. Za dodatkowe wydatki w porównaniu z podstawowym napędem na tylne koła Tesla Model Y z 2023 r. otrzymujesz dodatkowy silnik na przedniej osi, aby uzyskać napęd na wszystkie koła, większą moc, około 60 km większy zasięg, 21-calowe koła „Uberdesign” , pakiet wydajnych hamulców i zawieszenia oraz tylny spojler z włókna węglowego.
Ceny porównywalnej, szybkiej i w pełni elektrycznej Kia EV6 GT z 2023 r. zaczynają się od 99 000 USD przed jazdą po drogach lub około 110 000 USD za jazdę.
Kluczowe szczegóły
Wydajność Tesli Model Y 2023
Cena 98 415 USD plus koszty drogowe Kolor samochodu testowego Czerwony lakier wielowarstwowy Opcje Lakier Prestige – 3120 USD Cena w testach 101 535 USD plus koszty drogowe Cena odjazdu 110 000 USD (NSW) Rywale Kia EV6 GT | Jaguar I-Pace | Hyundai Ioniq 6
Ile miejsca ma Tesla Model Y w środku?
Osobiście uwielbiam minimalistyczne podejście Telsy do projektowania wnętrz. Pojedynczy i prosty otwór wentylacyjny – który nie wdmuchuje powietrza w twarz nieprzyjemnie, jak w większości innych samochodów – jest doskonałym przykładem przemyślanego projektu.
Zdobądź świetną ofertę już dziś
Zainteresowany tym samochodem? Podaj swoje dane, a połączymy Cię z członkiem zespołu Dysku.
Wygląda niesamowicie i działa równie dobrze. Chociaż przez cały czas wolałbym kilka dotykowych przycisków do niektórych elementów sterujących klimatyzacją i widzę, jak stały się one zbędne, biorąc pod uwagę, iż ustawiłeś klimatyzację w telefonie przed wejściem do samochodu.
Jeśli jednak chcesz zmienić temperaturę z wnętrza samochodu, wystarczy jedno dotknięcie. Ekran jest również wystarczająco duży, aby ułatwić interakcję z nim podczas jazdy, ponieważ „przyciski” lub obszary do dotknięcia na ekranie są duże i przewymiarowane, aby zwiększyć użyteczność.
Oznacza to po prostu, iż nie musisz zbytnio koncentrować się na stosowaniu maksymalnej dokładności podczas dotykania ekranu opuszkami palców podczas jazdy, co ułatwia korzystanie z niego. Fotele są wygodne, choć trochę płaskie jak na samochód wyczynowy. Szczerze mówiąc, potrzebują więcej wzmocnienia, aby być miejscami wyczynowymi, ponieważ w tej chwili nie są dobre, gdy próbujesz cieszyć się tym, za co zapłaciłeś.
Ale ładnie osłaniają plecy, są podgrzewane, mają regulowane podparcie lędźwi i łatwo się z nich wsiada i wysiada. Wysoka linia dachu i duża przednia szyba zapewniają doskonałą widoczność do przodu i do tyłu.
Ogólnie rzecz biorąc, pierwszy rząd jest świetny, wygląda luksusowo i ma dużo miejsca dla osób o różnych kształtach i rozmiarach. Drugi rząd kontynuuje temat hojności i sądzę, iż trzy dorosłe osoby zmieściłyby się z tyłu bez zbytniego ściśnięcia.
Środkowe siedzenie jest dość szerokie – widać to po szerokim, składanym podłokietniku – a tył konsoli środkowej jest sprytnie wycięty, aby zwiększyć przestrzeń na nogi dla tego, kto wyciągnął najkrótszą słomkę (i siedzi pośrodku).
Taki sprytny i przemyślany projekt dla wciąż młodej marki. Mam około sześciu stóp wzrostu, a za moją pozycją za kierownicą było dużo miejsca. Moje kolana były wolne od oparć siedzeń, stopy mogły się rozciągać z przodu, a ogólny poziom komfortu był wysoki.
Oprócz tylnych otworów wentylacyjnych z tyłu znajduje się również para portów ładowania USB-C oraz składany podłokietnik z dwoma uchwytami na kubki. Przestrzeń bagażnika jest również bardzo duża, z 911 litrami schowków nad i pod podłogą bagażnika.
To imponująca przestrzeń, z ogromnymi schowkami umieszczonymi po obu stronach głównego obszaru i dużą wanną umieszczoną pod podłogą bagażnika. Pokochają to młode rodziny, ci co jeżdżą na rowerach tak samo, ale brak choćby zestawu do naprawy opon mi przeszkadza.
Jeśli złapiesz gumę, wezwij lawetę.
202Wydajność 3 Tesla Model Y
Siedzenia Pięć Pojemność bagażnika 971 l Liczba siedzeń rozłożonych Długość 4750 mm Szerokość 1978 mm Wysokość 1624 mm Rozstaw osi 2890 mm
Czy Tesla Model Y ma Apple CarPlay i Android Auto?
Tesla Model Y nie ma Apple Car Play ani Android Auto, a raczej własny natywny system z ulubionymi aplikacjami, do których logujesz się przy użyciu własnych danych uwierzytelniających.
Potraktuj to trochę jak komputer. 15-calowy ekran jest zasilany przez doskonały sprzęt i jest płynny w obsłudze. Wizualny interfejs systemu również wygląda minimalistycznie – podobnie jak wnętrze samochodu – i jest również dość interaktywny.
Stuknięcie ikony baterii zmieni ją w liczbę pozostałego zasięgu, jako jeden z takich przykładów. 14-głośnikowy zestaw stereo premium jest wyjątkowy i jeden z lepszych, jakie miałem przyjemność odsłuchiwać.
Rzuciłem w to dużo muzyki; i w ogóle się wyróżniał, choć wymagał pewnych poprawek dzięki korektora podczas przeskakiwania między kontrastującymi stylami muzycznymi. Odtwarza dźwięk bez wątpienia, ale przez cały czas zapewnia niesamowitą klarowność i szeroki krajobraz dźwiękowy z listwy dźwiękowej, jak głośnik na desce rozdzielczej.
Wciągające ustawienie dźwięku będzie pasować do niektórych uszu; ale wolałem wszystko wyłączyć i włączyć niektóre średnie. Zagrywki basowe Nicka Josta z Baroness’s Gold and Grey dosłownie wyskakują z miksu i brzęczą jasno w twoją twarz, podczas gdy mistrzowskie patelnie Kevina Parkera naprawdę rozciągają się na desce rozdzielczej w jego debiutanckim mistrzowskim utworze Innerspeaker .
Mógłbym tego słuchać cały dzień, zwłaszcza jeżeli spróbujesz czegoś bardziej wielkiego i wciągającego, jak remaster Paranoid Black Sabbath z 2009 roku. Stereo jest szczegółowe, dokładne i brzmi potężnie – po prostu rewelacyjnie.
Czy Tesla Model Y Performance jest bezpiecznym samochodem?
Tesla Model Y uzyskała pięć gwiazdek w ramach testów ANCAP w 2022 roku.
Wypadł wyjątkowo dobrze pod względem ochrony dorosłych pasażerów (97 procent) i systemów wspomagania bezpieczeństwa (98 procent) oraz doskonałych warunków ochrony dzieci (89 procent).
Jeśli zależy Ci na bezpieczeństwie, Tesla Model Y 2023 jest jednym z najbezpieczniejszych średnich SUV-ów na rynku.
202Wydajność 3 Tesla Model Y
Ocena ANCAP Pięć gwiazdek (testowane w 2022 r.) Raport bezpieczeństwa Link do raportu ANCAP
Jaką technologię bezpieczeństwa ma Tesla Model Y Performance?
Samochód jest wyposażony w tempomat uwzględniający ruch drogowy, asystenta utrzymania pasa ruchu, ostrzeżenie o martwym polu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu i typowe funkcje spotykane w wysokiej klasy samochodach europejskich.
Będzie robić inteligentne rzeczy, takie jak zastosowanie interwencji kierowania, aby trzymać cię z dala od ruchu wokół ciebie, jeżeli oczywiście skręcisz. Wszystkie zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) są jednak dobrze skalibrowane i nie przeszkadzają w sztuce jazdy.
Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy, możesz dodać „Ulepszony autopilot” za dodatkowe 5100 USD. System ten wprowadza takie funkcje, jak przywoływanie samochodu (z parkingu) oraz asystent automatycznej zmiany pasa ruchu.
Za 10 100 USD więcej możesz dodać „pełną zdolność do samodzielnej jazdy”, która idzie o krok dalej, przenosząc podstawowy system automatycznego pilota do ulepszonej wersji z systemami takimi jak sygnalizacja świetlna i kontrola znaków stopu.
Jednak nie daj się zmylić, „pełna zdolność do samodzielnej jazdy” nie oznacza, iż ten samochód sam się prowadzi – Australia przez cały czas wymaga uwagi i trzymania kierownicy podczas korzystania z zaawansowanych systemów wspomagania jazdy Tesli.
Ile kosztuje utrzymanie Tesli Model Y Performance?
Tesla nie oferuje harmonogramu serwisowania, jednak zaleca 12-miesięczną rotację opon oraz wymianę płynu hamulcowego i filtra kabinowego co dwie.
Oficjalnie zaleca również wymianę worka osuszającego klimatyzację co 4 lata, wymianę filtra HEPA co 3 lata, czyszczenie i smarowanie zacisków hamulcowych co roku lub 12 500 mil (20 000 km), jeżeli są używane w niesprzyjających warunkach.
Wymiana opon w Sydney z oficjalnego centrum napraw Tesli kosztuje około 65 USD, jeżeli mieszkasz w pobliżu gniazdka Tesli w mieście metropolitalnym – ponieważ przyjeżdżają do ciebie, aby wykonać pracę.
Ubezpieczenie jest drogie i kosztuje 3000 USD rocznie lub 262 USD miesięcznie dla 35-letniego kierowcy płci męskiej z wyraźnym rejestrem jazdy. Inne porównywalne samochody z silnikami spalinowymi kosztują od 500 do 1000 dolarów mniej.
Na pierwszy rzut oka
202Wydajność 3 Tesla Model Y
Gwarancja Cztery lata, 80 000 km Częstotliwość przeglądów Co 12 miesięcy
Wymiana filtra kabinowego co 2 lata
3-letnia wymiana filtra HEPA
4-letni serwis układu klimatyzacji Koszty serwisu –
Czy model Tesla Y Performance jest energooszczędny?
W teście początkowo widzieliśmy około 20 kWh/100 km, a po dłuższym czasie wartości oscylowały wokół 18 kWh/100 km. Oba wyniki są przez cały czas powyżej oficjalnego twierdzenia Tesli wynoszącego 15,3 kWh/100 km.
Oznacza to, iż nasz oficjalny zasięg wynosił około 430 km zamiast 516 km. Warto zauważyć, iż spędziliśmy z samochodem tylko półtora dnia i nie mieliśmy okazji przetestować go przez dłuższy czas, jak zwykle.
To dlatego, iż ta pożyczka na samochód była przeznaczona na wprowadzenie produktu na rynek. Planujemy niedługo uzyskać wydajność Tesli Model Y 2023 w celu dokładniejszego przetestowania wydajności.
Efektywność energetyczna Statystyki zużycia energii Zużycie energii. (deklarowane) 15,3 kWh/100 km Zużycie energii. (w teście) 18 kWh/100 km Rozmiar akumulatora 64,8 kWh Deklarowany zasięg jazdy (WLTP) 79 kWh Czas ładowania (11 kW) 5 godz. 45 min Czas ładowania (50 kW) 1 godz. 16 min Czas ładowania (maks. szybkość 210 kW) 18 m (0-80%)
Jak jeździ Tesa Model Y Performance?
Czy ktoś potrzebuje średniego SUV-a o mocy 400 kW?
Raczej nie, ale rozumiem, dlaczego chcesz go mieć. Wydajność jest po prostu elektryczna, z przyspieszeniem, które dosłownie sprawi, iż poczujesz się dziwnie. Chociaż jest szybki, bardziej zdumiewające jest to, jak zdolny jest ten samochód także w gównianej pogodzie.
Padał deszcz, gdy byliśmy poza domem w regionie Southern Highlands w NSW, atakując jego wspaniałe drogi, a wilgoć na tych kiepskich nawierzchniach zdumiewająco nie przeszkadzała w zabawie ani postępie.
Silniki elektryczne mają niesamowitą rozdzielczość w stosunku do przyczepności, odchylenia i innych zabawnych słów opisujących ruch i bezwładność pojazdu. W rezultacie, gdy zakopiesz przepustnicę na mokrej nawierzchni – i poza zakrętem – po prostu zahaczy i jedzie szybciej niż jakikolwiek samochód spalinowy, którym jeździłem.
To kliniczne; ale tak precyzyjna i ostra, i prawdopodobnie zabawna z oceną R na bocznej drodze. Jest to jednak samochód wyczynowy za 110 000 dolarów i nie mogę zaprzeczyć, iż tęsknię za emocjonalnym aspektem szalonej ścieżki dźwiękowej – jednym z silnika obracającego się przez biegi i być może rozmawiającego z kilkoma bulgotami.
Ale jeżeli lubisz wciągającą jazdę, Model Y Performance z pewnością dostarczy emocji. Niektóre testy od 0 do 100 km/h wykazały najlepszy wynik 4,4 sekundy, czyli o około 0,7 mniej niż oficjalne 3,7. Droga hamowania była ok. 37,5 m, ale samochód wyczynowy powinien zatrzymywać się nieco lepiej.
Kiedy nie cieszą Cię osiągi, przez cały czas jest to wygodny samochód do dojazdów do pracy. Tesla oferuje na całym świecie dwie różne melodie zawieszenia dla swojego Modelu Y Performance, a tutaj, w Australii, otrzymaliśmy bardziej giętkie i miękkie zawieszenie europejskie. Ktokolwiek wykonał tę rozmowę, jest na miejscu, ponieważ samochód jest prawdopodobnie tak sztywny, jak chciałbyś, aby był codziennym kierowcą.
Robi się nieco zajęty i czuje się twardo na tych cętkowanych odcinkach źle naprawionej drogi, ale nigdy nie wydaje się uciążliwy ani męczący. Zapewnia adekwatną równowagę i cieszę się, iż uzyskaliśmy bardziej miękką melodię zawieszenia.
Kierownica jest szybka, krótka i szybka, więc poświęć trochę czasu, aby się do niej przyzwyczaić. Dzięki temu samochód wydaje się być bardzo zwinny i gwałtownie reaguje przy niskich prędkościach, ale nie oczekuj takiego samego rezultatu, gdy wszystko stanie się szybsze.
Nie można zaprzeczyć masie pojazdu i nie ma sprytnej inżynierii, która mogłaby obejść fizykę. Czasami może wydawać się duży i nieporęczny, w zależności od tego, gdzie go prowadzisz, a to dlatego, iż w rzeczywistości waży dwie tony.
Inne rzeczy, które wyróżniają się podczas jazdy, to dobra widoczność, doskonały dźwięk stereo i „łatwość obsługi” dzięki takim elementom, jak wejście do telefona i duży centralny ekran.
Łatwo przyzwyczaić się do sposobu, w jaki to działa.
Kluczowe szczegóły
202Wydajność 3 Tesla Model Y
Silnik Podwójny silnik elektryczny Moc ok. 393 kW Moment obrotowy 690 Nm Rodzaj napędu Napęd na wszystkie koła Skrzynia biegów Jednobiegowa Stosunek mocy do masy 196,8 kW/t Masa 1997 kg Typ koła zapasowego Brak Uciąg 1600 kg z hamulcem
750 kg bez hamulca Promień skrętu 12,1 m
Czy powinienem kupić Tesa Model Y Performance?
Jeśli szukasz szwajcarskiego scyzoryka za około 100 000 dolarów – lub samochodu, który może jeździć po szkole i zabawnych wycieczkach w jednym – przejedź się jednym z nich, zanim kupisz następny.
Wyczyści podłogę większością innych metali za niewielkie pieniądze i zapewni zero kompromisów Twoim dzieciom, które uwielbiają duży bagażnik, lub przyjaciołom, którzy często siedzą na tylnym siedzeniu. jeżeli twoje zadanie jest takie proste, to myślę, iż znalazłeś swój samochód.
Jednak wydaje się bezduszny bez sugestywnej ścieżki dźwiękowej silnika; ale o tym musisz sam zdecydować. To dość nierealne, biorąc pod uwagę ilość możliwości, które można uzyskać za swoje pieniądze, a Tesla najwyraźniej spędziła czas na podwoziu i zawieszeniu, aby dostosować je do rynków, na których drogi nie są idealne.
Był też trochę spragniony podczas tej jazdy startowej, więc chcemy go zdobyć na dłuższe testy, aby sprawdzić, czy tak jest w rzeczywistości. Myślę, iż 500 km ~ to wystarczający zasięg, aby był przyjemny dla tych, którzy mieszkają na obrzeżach miast metropolitalnych, więc jestem pewien, iż dodatkowe 60 km dalej, który ten model Performance przekracza poziom podstawowy, przekona niektórych kupujących.
Jeśli jednak potrzebujesz jakiegoś usprawiedliwienia, po prostu zacytuj te przybliżone wartości mocy dla swojej niegrzecznej strony – 393 kW/690 Nm.
Pogląd 39 obrazów
Podział ocen
Kombi Tesla Model Y Performance 2023
7.9/ 10
Informacje, rozrywka i łączność
Komfort wnętrza i opakowanie
Po ponad dekadzie pracy w działach planowania produktu i marketingu marek takich jak Kia, Subaru i Peugeot, Justin Narayan powrócił do bycia pisarzem motoryzacyjnym – była to jego pierwsza praca w branży.
Przeczytaj więcej o Justinie Narayanie