Przegląd marki: Jetour, spin-off Chery skupiający się na SUV-ach

2 lat temu

Chiński producent samochodów Chery niedawno wrócił do Australii po dziewięcioletniej nieobecności.

Podczas gdy jego pierwsza próba polegała na narzuceniu gamy tanich i paskudnych samochodów typu runabout sprzedawanych przez niezależnego dystrybutora na rynku, jego drugim crackiem jest nowoczesny mały SUV Omoda 5 wspierany przez operację fabryczną.

Chociaż można się spodziewać, iż Chery stanie się bardziej znaną marką w Australii, firma produkuje również pojazdy pod innymi markami.

Chery Omoda 5

To jest powszechne w Chinach. Na przykład GWM ma marki Haval, Ora, Tank i Wey, BYD ma swoje spin-offy Denza i Yangwang, a SAIC Motor działa pod markami MG, LDV/Maxus i Roewe.

Jednym z powodów, dla których warto mówić o marce Jetour Auto należącej do Chery Holding, produkującej ciężkie SUV-y, jest to, iż produkuje ona samochody, które z pozoru wyglądają idealnie dla przeciętnych australijskich nabywców.

Chociaż nie ma żadnych konkretnych wiadomości dotyczących lokalnej premiery, poza zgłoszeniem lokalnego znaku towarowego pod koniec zeszłego roku, niezależnie od tego mamy oczy szeroko otwarte.

X70

Co to jest i kiedy się zaczęło?

Jetour (lub Jietu) wystartował w Chinach w styczniu 2018 roku jako samozwańcza „nowa twarz” wspierana przez „starą arystokratkę” Chery Group. Jej pierwszym modelem był siedmioosobowy SUV X70.

W momencie premiery twierdził, iż ma własny zespół projektowy i badawczo-rozwojowy składający się z ponad 700 osób, którego zadaniem jest tworzenie przyjaznych rodzinom pojazdów z duchem przygody.

Jej firma macierzysta Chery jest znacznie większa, zatrudnia prawie 50 000 pracowników i jest obecna w 80 krajach.

Jetour X

Pokazał światu koncepcję o nazwie Jetour X w Pekinie 24 kwietnia 2018 r., Zapowiadając projekt planowanej oferty nowej generacji.

Kto jest właścicielem i gdzie się znajduje?

Chery Holding jest właścicielem Jetour i ma siedzibę w chińskiej prowincji Anhui.

Jakie są jego rynki?

Głównym rynkiem zbytu są Chiny. Zgodnie z ogłoszeniem z lutego 2023 r. Jetour sprzedał około 660 000 pojazdów w ciągu pierwszych pięciu lat działalności.

Ale firma rozwinęła się, wchodząc do Ameryki Środkowej i Południowej w lipcu 2019 r., na Bliski Wschód w styczniu 2020 r. i do Afryki w grudniu 2020 r.

Jest obecna w Urugwaju, Ekwadorze, Boliwii, Angoli, Birmie, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Bahrajnie, Chile, Kuwejcie, Peru, Kolumbii, Paragwaju, Meksyku, Omanie, Arabii Saudyjskiej, Katarze, Iranie, Azerbejdżanie, Wybrzeżu Kości Słoniowej, Etiopii, Libii, Nigeria, Kambodża, Uzbekistan, Kazachstan i Mołdawia.

Jakie są jego pojazdy?

Gama Jetour X70 jest mniej więcej wielkości Mitsubishi Outlander (4,7 m długości) i podobnie ma dostępny mały trzeci rząd siedzeń. Większość korzysta z turbodoładowanych silników benzynowych, ale jest też X70S EV z akumulatorami LFP i deklarowanym zasięgiem 401 km w łagodnym chińskim teście zasięgu.

Ozdobny

Nowsze produkty obejmują większą (4,9 m) serię Jetour X90, która oferuje trzy rzędy siedzeń i bardziej współczesny design. Wygląda na to, iż jest przeznaczony do pojazdów takich jak Toyota Kluger.

Najnowszym z tej grupy jest Jetour Dashing (oderwanie od szablonu nazewnictwa), średni SUV o długości 4,6 m, wykorzystujący turbodoładowany silnik benzynowy i oferujący elegancką, zaokrągloną stylistykę.

X90

Co jest następne?

Marka Jetour, będąca spin-offem Chery, przygotowuje gamę pojazdów o surowym wyglądzie, z których pierwszy będzie nosił nazwę Traveller. Ujawniono to pod koniec lutego 2023 roku.

Jetour Traveler ma pudełkowatą sylwetkę przypominającą GWM Tank 300, który niedawno trafił do sprzedaży w Australii. Będzie miał około 4,8 m długości i będzie oferował układy napędowe turbo-benzynowe i PHEV, z mechanicznym napędem na cztery koła i blokadą mechanizmu różnicowego.

Podróżny

Chińska firma zapowiedziała szereg nadchodzących pojazdów na początku marca. Niektóre z najbardziej godnych uwagi w tajemniczym zwiastunie obejmują coś, co wydaje się być siedmiomiejscowym Travellerem T1L z długim rozstawem osi, większym pojazdem terenowym o nazwie T-2/T-3, a choćby ute o nazwie P- 2/P-3.

Jeśli chodzi o Australię? Bądź na bieżąco, ponieważ wiemy, iż Chery ma wielkie plany.

WIĘCEJ: Profil marki na chińskim Aionie, który ma pojawić się w 2024 roku
WIĘCEJ: Przegląd marki w Lynk & Co

Idź do oryginalnego materiału