
Jeden z najpiękniejszych SUV-ów dostępnych na rynku jest teraz znacznie tańszy. W swojej klasie staje się poważnym rywalem dla prestiżowych rywali od Audi i Lexusa. Oferta Alfa Romeo Junior z bogatym wyposażeniem w standardzie, etykietą eko i dużym bagażnikiem to jedna z tych, które ciężko przebić.
- Nowe hybrydowe Alfa Romeo Junior jest w sprzedaży ze znaczną zniżką
- Jakiego SUV-a Alfa Romeo Junior wybrać – o mocy 136 KM czy 145 KM?
- Czy hybrydowy silnik Alfa Romeo Junior jest dobry?
Nowe hybrydowe Alfa Romeo Junior jest w sprzedaży ze znaczną zniżką
Nie jest tajemnicą, iż Alfa Romeo ze swoim Juniorem pierwotnie nazywanym Milano wywołało spore zamieszanie w segmencie małych SUV-ów premium. Włosi strzelili w dziesiątkę potrzeb klientów i Europa oszalała na punkcie stylowego Juniora. Model okazał się tak dobry, iż na brak zainteresowania nie narzeka choćby wariant elektryczny. Obniżka cen zakupu to dobra okazja, by rozważyć ten modny model.
Junior ma wiele zalet na przykład spory bagażnik o pojemności 415 litrów i etykietę eko. To plus bogate wyposażenie standardowe pozwala rozważyć porzucenie zakupów u Audi lub Lexusa. Włoski Junior do tego wszystkiego dokłada teraz niską cenę. Ma więc na sporą przewagę nad dawno nieodświeżanym Audi Q2 i Lexusem LBX.
Ofertę hybrydy o mocy 145 KM za 114 990 zł nie jest łatwo przebić. Zwłaszcza iż są jeszcze w sprzedaży nowiutkie egzemplarze Alfa Romeo Junior za 111 700 zł. Spójrzmy, co dealerzy oferują w tych bardzo konkurencyjnych cenach.
Junior od Alfa Romeo przekroczył już 50 000 zamówień na całym świecieJakiego SUV-a Alfa Romeo Junior wybrać – o mocy 136 KM czy 145 KM?
Teraz, dzięki znacznym obniżkom Alfa Romeo Junior staje się poważnym konkurentem dla takich modeli jak Audi Q2, Lexus LBX i MINI Aceman. Dealerzy oferują od ręki tego zjawiskowo wyglądającego SUV’a z mocą 136 lub 145 KM. Te warianty różnią się od siebie, bo włoski producent zaktualizował niedawno ofertę, gdzie moc silnika spalinowego (136 KM) i elektrycznego (29 KM) sumuje się w sposób dający 145 KM mocy systemowej. W praktyce dynamika modelu jest więc identyczna tyle, iż Junior ma „świeższe” papiery i potencjalnie lepszą wartość w odsprzedaży.
Dealerzy oferują dzisiaj od ręki nowiutkie Alfa Romeo Junior na przykład już za 111 700 zł. Tyle kosztuje SUV z poziomem wyposażenia Ibrida, które obejmuje między innymi:
– automatyczną klimatyzację,
– 17’calowe felgi aluminiowe,
– adaptacyjny tempomat,
– tylne czujniki parkowania,
– elektryczne szyby (przód tył), elektrycznie regulowane lusterka,
– reflektory Full-LED z sygnaturą świateł do jazdy dziennej „3+3″, tylne światła Full‑LED,
– 10,25″ ekran dotykowy systemu multimedialnego,
– radio z DAB, Bluetooth, sterowanie głosowe,Apple CarPlay/ Android Auto,
– usługi Alfa Connect,
– koło kierownicy obszyte skórą soft touch z manetkami zmiany biegów,
– selektor trybów jazdy Alfa DNA,
– wycieraczki z czujnikiem deszczu.
Taką atrakcyjną ofertę proponuje klientom dealer włoskiej marki w Bydgoszczy. Ciekawszą opcją jest na przykład egzemplarz w kolorze lakieru Navigli za 114 990 zł. Do wersji bazowej Ibrida dorzuca dodatkowo m.in. podgrzewane fotele Icona, przednią szybę z podgrzewaną strefą pracy wycieraczek, podgrzewane lusterka boczne.
Junior w wersji wyposażenia Ibrida Speciale proponowany dziś za 123 900 zł jest w sam raz dla tych, którzy pragną technologii i komfortu w kabinie. Egzemplarz wystawiony przez dealera w Szczecinie w tej cenie uwzględnia m.in. oświetlenie ambientowe, fotele Spiga z elektryczną regulacją i masażem fotela kierowcy, system multimedialny z nawigacją fabryczną, kamerę cofania, bezdotykowe otwarcie tylnej klapy. Warto jednak rozważyć taki zakup, bo w cenie 123 000 zł można na przykład kupić modnego, włoskiego SUV-a z napędem na cztery koła. Jakby nie patrzeć zarówno Junior z rocznika modelowego 2025, jak i 2026 w obniżonych cenach, to prawdziwa okazja na SUV-a premium w garażu. Trakcja 4×4 w takich cenach to rzadkość w tym segmencie.
Alfa Romeo Junior IbridaCzy hybrydowy silnik Alfa Romeo Junior jest dobry?
Jeśli chodzi o aspekty mechaniczne, to pod maską włoskiego bestselleru jest jednostka o pojemności 1,2-litra. Turbodoładowany silnik benzynowy z elektryfikacją 48-woltowej technologii mild hybrid (MHEV) pozbawiony jest wady, która generowała problemy.
Silnik stał się znacznie bardziej przewidywalny i trwalszy dzięki temu, iż jest teraz na łańcuchu rozrządu, a nie na pasku. Warto jednak dbać o przestrzeganie terminów wymiany oleju. Zaleca się co 10-12 tys. km, a nie co 20 tys. km jak sugeruje instrukcja. O resztę dba gwarancja, która w przypadku tego modelu wynosi.
Hybrydowa technologia mHEV pozwala na zużycie paliwa oscylujące średnio na poziomie 4,8 l/ 100 km. Dzięki niej także Alfa Romeo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 206 km/h. W efekcie mamy tu do czynienia z modelem, który doskonale łączy dynamikę i wydajność. Przy odpowiednim serwisie powinien służyć bezproblemowo.
Użytkownicy tego SUV-a produkowanego w Polsce cenią go za solidność, ergonomię i świetne wnętrze. Junior okazuje się niezwykle precyzyjny i „ostry” w prowadzeniu. To daje poczucie jazdy zwinnym gokartem, co wielu Polakom się podoba. Tak samo, jak fakt, iż auto jest bardzo dobrze złożone – nic nie trzeszczy ani nie stuka. To dodatkowo potwierdza wysoką renomę polskiej fabryki i często decyduje o zakupie tego modelu. jeżeli szukasz „wyjątkowości”, jaką czują osoby, które kupiły Juniora, to jest on ciekawszą opcją niż Audi Q2, Toyota Yaris Cross czy Volkswagen T-Roc.
Alfa Romeo JUNIOR MY26
2 godzin temu








