Premiera trailera Assetto Corsa Evo: symulator powraca do korzeni

rallyandrace.pl 2 miesięcy temu
Zdjęcie: assetto corsa evo


Kunos Simulazioni zaprezentowało trailer gry Assetto Corsa Evo, trzeciej odsłony popularnego symulatora wyścigowego. Premiera wczesnego dostępu na PC odbędzie się 16 stycznia 2025 roku, co oznacza, iż po długiej przerwie fani serii będą mogli ponownie cieszyć się jednym z najbardziej cenionych tytułów w świecie symulatorów wyścigowych.

Po raz pierwszy od czasu wydania Assetto Corsa Competizione w 2018 roku, Kunos wprowadza nową grę, jednak w odróżnieniu od Competizione, które koncentrowało się na profesjonalnej rywalizacji GT3, Evo ma nawiązywać do korzeni serii, oferując różnorodność pojazdów i tras.

Dyrektor wykonawczy i współzałożyciel studia Marco Massarutto powiedział: „Evo to przede wszystkim kultura motoryzacyjna i miłość do jazdy. Po raz pierwszy w Kunos wybraliśmy inny «język» i styl do oficjalnego trailera Evo, skupiając się na istocie tego, co kochamy. Pasja do samochodów nie zależy od wieku, doświadczenia, wiedzy czy możliwości – to coś, co płynie z wnętrza. Można kochać supersamochód, choćby jeżeli nigdy nie będzie się mogło go kupić. To, jak wyrażasz swoją pasję – czy to plakatem w pokoju, zabawą z autkami RC, jazdą na symulatorze czy prawdziwym samochodem – nie ma znaczenia; to zależy tylko od ciebie. Evo to po prostu jeden z tych sposobów. Niektórzy z nas zaczynają jako dzieci, inni jako nastolatkowie, jeszcze inni jako dorośli. To nie ma znaczenia – pasja do samochodów nie zna granic. Oferujemy naszym fanom symulację jazdy i wyścigów, którą pokochają wszyscy miłośnicy motoryzacji, niezależnie od tego, czego szukają”.

Powrót do różnorodności wyścigowej

W prawie dwuminutowym zwiastunie pokazano szeroką gamę samochodów, które będą dostępne w grze, począwszy od klasyków europejskiej sceny wyścigowej, jak Mini Cooper i Alfa Giulia Sprint GTA, aż po nowoczesne sportowe maszyny, takie jak Lotus Emira czy Alpine A110. W grze pojawi się także ekskluzywny model Ferrari Daytona SP3, który do tej pory był dostępny jedynie w grach mobilnych. Twórcy postawili na różnorodność, umożliwiając graczom rywalizację w różnych dyscyplinach zarówno na torach, jak i drogach publicznych.

Dynamiczny system pogody i czasu

Jedną z największych nowości w Assetto Corsa Evo będzie dynamiczny system zmiany pogody i pory dnia. W trailerze można zobaczyć, jak woda spływa po asfalcie podczas deszczu, co dodaje realizmu i stawia przed graczami nowe wyzwania. Efekty te wprowadzają zupełnie nowy poziom immersji, co czyni Evo bardziej realistycznym i satysfakcjonującym dla fanów symulacji.

Własny silnik gry i wsparcie modów

Kunos zdecydował się na wykorzystanie własnego silnika, co odróżnia Evo od Competizione, które bazowało na Unreal Engine 4. Choć grafika nie wydaje się znacznym krokiem naprzód, własny silnik gry może przyczynić się do lepszej optymalizacji na sprzęcie PC, co było problemem w niektórych produkcjach opartych na Unreal Engine. Twórcy planują także kontynuację wsparcia dla społeczności moderskiej, choć wciąż pozostaje wiele pytań dotyczących tego, jak mody będą implementowane w dniu premiery.

Premiera wczesnego dostępu na PC

Assetto Corsa Evo pojawi się najpierw w formie wczesnego dostępu na platformie Steam 16 stycznia 2025 roku. W przyszłości gra prawdopodobnie trafi także na konsole, takie jak PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S, choć nie wiadomo jeszcze, jak długo to potrwa.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.

Idź do oryginalnego materiału