
Jaka będzie odnowiona Dacia Sandero? Już wiemy, iż ma zmienione przód i tył oraz wnętrze, a także całkowicie odświeżoną gamę silnikową. Debiut rumuńskiego bestsellera po modernizacji nastąpi jeszcze w tym roku.
Dacia Sandero ostatnimi czasy to prawdziwy europejski bestseller. W 2024 roku na to rumuńskie auto skusiło się 268 101 osób, co oznacza wzrost rok do roku o 14,3%. W tym roku również radzi sobie ona bardzo dobrze, utrzymując pierwsze miejsce na Starym Kontynencie.
Od stycznia do końca czerwca Dacia Sandero znalazła 128 842 nabywców, dzięki czemu wyprzedziła Renault Clio (122 489) oraz Peugeota 208 (109 146). Pomimo iż zwycięskiego składu się nie zmienia, Rumuni planują głęboką modernizację swojego bestsellera.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/najpopularniejsze-modele-aut-w-europie-w-pierwszym-polroczu-2025-roku,aid,5412Wiemy, jak wygląda
Co ciekawe, gotowe auto bez kamulfażu przyłapano podczas kręcenia spotu reklamowego w Marsylii. Z przodu zmiany są tylko kosmetyczne i ograniczają się do nieco przeprojektowanego zderzaka oraz osłony chłodnicy.
El nuevo Dacia Sandero Stepway se filtra sin camuflaje, así cambia el rey europeo de las ventashttps://t.co/bB3ZHc6yFO
— Motor.es (@motorpuntoes) July 23, 2025Dacia Sandero otrzymała również nowe kolory nadwozia, obręcze kół, a także nieco przemodelowany tył. Zachowano w nim ten sam kształt lamp, ale teraz połączone je ze sobą dzięki kontrastującej listwy.
Znacznie więcej nowego ma się dziać w kabinie. Tutaj pojawią się cyfrowe zegary, a także nowe multimedia. Na 99% oba elementy będą takie same, jak w tej chwili stosowane w najnowszych Dusterze i Bigsterze.
https://magazynauto.pl/testy/dacia-sandero-stepway-90-tce-cvt-opinie-spalanie-czy-warto-kupic-test,aid,4641Rewolucja pod maską
Najwięcej zmian nastąpi pod maską Sandero. Najprawdopodobniej 1-litrowy silnik TCe zostanie zastąpiony przez jednostkę 1.2 TCe, znaną już choćby z Dustera i zaopatrzoną w układ miękkiej hybrydy.
Nadal w gamie pozostanie odmiana z LPG, ale zadebiutuje w niej pełna hybryda. Będzie to ten sam układ, który jest wykorzystywany w Joggerze i Dusterze, a więc oparty na 1,6-litrowej, wolnossącej jednostce benzynowej, wspomaganej przez dwa silniki elektryczne.
Jeden z nich spełnia funkcję alternatora z funkcją rozrusznika i wytwarza 20 KM, z kolei drugi jest odpowiedzialny za wprawianie przednich kół w ruch. Wyciska z siebie 49 KM, a cały napęd hybrydowy – około 140 KM.

Obok odnowionego Sandero, w tym roku Rumuni mają pokazać również odświeżonego Joggera. W najbliższym czasie należy się spodziewać także zupełnie nowej Dacii C-Neo, która na rynku będzie konkurować m.in. ze Skodą Octavią.