Potężny elektryczny pick-up z Chin

2 dni temu

Najnowszy elektryczny pickup marki Maxus – eTERRON 9 to zapowiedź nowej ery dla tego producenta. To pierwszy w pełni elektryczny samochód z takim nadwoziem i napędem na cztery koła dostępny w Europie. Auto świętuje swoją premierę podczas salonu IAA Transportation w Hanowerze w dniach 16-22 września. Pojazd ustanawia nowe standardy w swoim segmencie – imponuje ładownością i możliwością holowania przyczepy do 3,5 tony oraz bardzo wysokim poziomem komfortu.

Nowy eTERRON 9 to początek kompleksowej ofensywy modelowej: w ciągu najbliższych kilku lat marka Maxus, należąca do Grupy SAIC, wprowadzi na rynek europejski wiele nowych pojazdów. Nacisk jest położony na zrównoważoną i lokalnie bezemisyjną mobilność.
Za napęd modelu eTERRON 9 odpowiadają dwa silniki elektryczne. Rozwijają moc 170 KM przy przedniej i 272 KM przy tylnej osi, co daje imponującą moc systemową – 442 KM.

W efekcie auto ma świetne przyspieszenie, a napęd na wszystkie koła zapewnia doskonałą trakcję na drodze i dobre własności terenowe. System napędu na cztery koła (All-Terrain System) ma sześć wstępnie ustawionych trybów jazdy, od standardowego po ułatwiające jazdę przez błoto i piasek.

Ponadto można indywidualnie skonfigurować tryb zdefiniowany przez użytkownika, aby dostosować pracę układu kierowniczego, moc silnika i reakcję systemu kontroli stabilności, a także odzyskiwanie energii i wysokość pneumatycznego zawieszenia do własnych preferencji. Możliwych jest ponad 400 różnych kombinacji.

Energię do zasilania dwóch silników elektrycznych dostarcza akumulator o pojemności 102 kWh. Na stacjach szybkiego ładowania można go doładować od 20 do 80 procent w ciągu 40 minut (mocą do 115 kW). Akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy jest umieszczony w dziewięciokomorowej ramie ochronnej. Dzięki temu konstrukcja jest bardzo bezpieczna.

Nowością jest 9-kanałowy system wentylacji, który pozwala utrzymać temperaturę akumulatora w optymalnym zakresie, dzięki czemu jego wydajność jest zmaksymalizowana. W połączeniu ze skutecznym systemem odzyskiwania energii poprawia to zasięg w zimie o 18 procent w porównaniu do konwencjonalnych rozwiązań. Zasięg Maxusa eTERRON 9 na jednym ładowaniu akumulatora wynosi do 430 km (wg WLTP w cyklu mieszanym).

Auto pojawi się w sprzedaży na początku 2025 roku.

Idź do oryginalnego materiału