Porsche zmienia szefa w Chinach

2 miesięcy temu

W obliczu spadających wyników sprzedaży i zbliżającego się sporu celnego Porsche zastępuje swojego chińskiego szefa. Oczekuje się, że Alexander Pollich (57 l.), poprzednio dyrektor zarządzający Porsche Germany, obejmie to stanowisko od września, ogłosiła w sobotę firma. Do tej pory rozwijał biznes Porsche nie tylko w Niemczech, ale także w Kanadzie i Wielkiej Brytanii. Manager sprzedaży Detlev von Platen (60 l.) powiedział, iż rynek chiński stoi w tej chwili przed szczególnie trudnymi wyzwaniami. Pollich to sprawdzony i doświadczony specjalista ds. sprzedaży. Manager zastępuje Michaela Kirscha , który przechodzi na inne stanowisko w grupie. Porsche pozostawiło szczegóły otwarte.

Spadek popytu ciąży na marce luksusowej

Porsche doświadcza w tej chwili znacznego spadku popytu w Chinach . Na wirtualnym walnym zgromadzeniu szef Porsche Oliver Blume (56 l.) powiedział, iż sytuacja pozostaje „niezwykle trudna”. Blume był ostatnio częstym gościem w Chinach. Problemy z tym związane należą do największych jego funkcji jako dyrektora generalnego Grupy Volkswagen . Zainicjował kilka rzeczy. Zainwestował 2,4 miliarda euro w firmę programistyczną Horizon Robotics. Kupił niewielkie udziały w chińskiej nowicjuszce w dziedzinie elektroniki, XPeng, za 700 milionów dolarów. choćby chińscy partnerzy, XPeng i Saic, zmusili chińskich partnerów do stworzenia nowych modeli dla Niemców, z chińską architekturą elektroniki. Wszystko po to, aby marki korporacyjne VW i Audi pozostały konkurencyjne w epoce elektrycznej .

Porsche upadło. Chiny były także najważniejszym rynkiem dla firmy ze Stuttgartu; Porsche sprzedało tu kiedyś jedną trzecią swoich samochodów. Dziś jest to niecałe 20 proc. Zmniejsza to zależność – a jednocześnie zyski, ponieważ zyski w Chinach są wysokie.

Idź do oryginalnego materiału