Porsche Taycan Turbo GT pierwszym autem na świecie ze sprintem od 0 do 100 km/h poniżej 2 sekund

3 godzin temu

Porsche Taycan Turbo GT zostało pierwszym samochodem, który przełamał barierę 2 sekund w sprincie od 0 do 100 km/h. W rzeczywistości, niemiecki elektryk osiągnął czas 1,88 sekund w biegu od zera do setki w jednym kierunku. Co ciekawe, Porsche tym samym pokonało Teslę w ich własnej grze. Amerykański producent wiele lat temu zapowiedział pokonanie tej bariery, jednak to Niemcy zrobili to pierwsi.

Porsche Taycan Turbo GT najszybszym samochodem produkcyjnym na świecie

fot. Porsche

Nowe Porsche Taycan Turbo GT może poszczyć się mianem najszybszego samochodu produkcyjnego w sprincie od 0 do 100 km/h. Samochód generuje 777 koni mechanicznych, jednak przy włączonej kontroli startu moc wzrasta aż do 1019 koni mechanicznych. Co więcej, przez 2 sekundy moc może wzrosnąć do szczytowych 1092 koni mechanicznych.

Prędkość maksymalna najszybszego Taycana to 289 km/h, a producent podaje czas od 0 do 100 km/h jako 2,2 sekundy oraz 2,1 sekundy z opcjonalnym pakietem Weissach. Żaden z innych elektryków do tej pory nie mógł zbliżyć się do tych rezultatów.

fot. Porsche

Według Car & Driver Taycan Turbo GT rozpędził się od 0 do 100 km/h w zaledwie 1,910 sekundy. Następnie zawrócił i zrobił to ponownie, tym razem w 1,898 sekundy. Liczby te obejmują bardzo niewielki margines błędu, co pokazuje przeliczenie aż do trzeciej części dziesiątej sekundy. Elektryczne Porsche ma więc lepszego „kopa” od Ferrari SF90, Tesli Model S Plaid, czy Lucid Air Sapphire.

Jak przebiegał test?

fot. Porsche

Przede wszystkim, bicie rekordu odbywało się na standardowej, betonowej powierzchni. Wiele samochodów próbujących zbliżyć się do magicznej bariery 2 sekund potrzebuje bardzo lepkiej, przyczepnej powierzchni. Co więcej, Taycan nie jest najlżejszym samochodem na świecie. Porsche oferuje to auto z pakietem Weissach, które jest lżejsze o około 75 kg. Aż strach pomyśleć, jakie wyniki osiągałby na pasie do wyścigów na 1/4 mili i z wyciągniętą wagą człowieka.

Portal Car & Driver zauważa jednak, iż w miarę wzrostu prędkości zarówno Tesla Model S, jak i Lucid Air Sapphire, zaczynają nadrabiać zaległości. Podczas gdy Taycan kończy jazdę na 1/4 mili z czasem 9,3 sekundy przy prędkości 241 km/h, obaj konkurenci mają wyższe prędkości końcowe. Tesla jest szybsza o 0,2 sekundy, natomiast Lucid Air Sapphire przewyższa Porsche o 0,7 sekundy.

Idź do oryginalnego materiału