Porsche Taycan po liftingu. Drobne zmiany wizualne i istotne modyfikacje techniczne

4 miesięcy temu

Porsche Taycan, pierwszy w pełni elektryczny samochód tej marki, przeszedł lifting. Zmiany wizualne nie są wyraźne, za to sporo zmieniło się w kwestiach technicznych. Nowe warianty oferują wyższą moc, większy zasięg, sprawniej przyspieszają i szybciej się ładują. Ponadto wszystkie odmiany Taycana mają teraz bogatsze wyposażenie standardowe i reprezentują najnowszą generację koncepcji Porsche Driver Experience.

Lepsze osiągi, większy zasięg

Po pierwsze, nowe modele Taycan’a, dostępne jako limuzyna, kombi Sport Turismo oraz uterenowiony wariant Cross Turismo, mają lepsze osiągi. Wszystkie warianty rozpędzają się szybciej niż ich poprzednicy. Dwa przykłady z obu stron portfolio: jako sportowe sedany warianty Taycan i Taycan Turbo S osiągają prędkość 100 km/h ze startu zatrzymanego w zaledwie 4,8 i 2,4 sekundy. Dzięki temu są, odpowiednio, o 0,6 i 0,4 sekundy szybsze niż dotąd.

W zależności od wariantu nadwoziowego i wersji silnikowej zasięg w cyklu mieszanym WLTP wzrósł choćby do 678 km, co oznacza przyrost o 175 km lub 35%. Zmodernizowany Taycan nie tylko wymaga mniejszej liczby przystanków na ładowanie podczas długich podróży, ale także szybciej się ładuje: na przykład na stacjach ładowania prądem stałym (DC) o napięciu 800 V energię można uzupełniać z mocą do 320 kW. To o 50 kW więcej niż dotychczas. Przy czym należy zauważyć, iż ich dostępność w Polsce jest mocno ograniczona. Akumulator Performace Plus ma teraz pojemność 105 kWh brutto, zwiększoną z 93 kWh.

Techniczne nowinki i bogatsze wyposażenie

Wszystkie zmodernizowane warianty Porsche Taycan są standardowo wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. A opcjonalnie dla wersji z napędem na wszystkie koła można zamówić nowe zawieszenie Porsche Active Ride. Zawieszenie niezmiennie utrzymuje nadwozie Porsche Taycan w poziomie, choćby podczas dynamicznych manewrów hamowania, skrętu i przyspieszania. Przy płynnej jeździe podwozie niemal całkowicie pochłania nierówności.

Wyposażenie standardowe jest także bogatsze niż dotychczas. Oświetlenie ambientowe, wspomaganie parkowania ParkAssist z kamerą cofania, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z oświetleniem otoczenia, podgrzewane przednie fotele, inteligentny menedżer zasięgu Porsche (PIRM), pompa ciepła z nowym układem chłodzenia, schowek na telefon z funkcją bezprzewodowego ładowania, elektrycznie sterowane pokrywy gniazd ładowania po stronach kierowcy i pasażera z przodu, przełącznik trybu jazdy oraz wspomaganie układu kierowniczego Plus – to wszystko jest w podstawowym wyposażeniu odświeżonych Porsche Taycan.

Taycan dostępny jest od 489 tys. zł, Taycan 4S od 558 tys. zł, Taycan Turbo od 809 tys. zł, a Taycan Turbo S od 969 tys. zł. Ceny modeli Cross Turismo zaczynają się od 547 tys. zł (Taycan 4 Cross Turismo), 583 tys. zł (Taycan 4S Cross Turismo), 815 tys. zł (Taycan Turbo Cross Turismo) i 966 tys. zł (Taycan Turbo S Cross Turismo). Dla modeli Sport Turismo przyjęto ceny bazowe – 494 tys. zł (Taycan Sport Turismo), 563 tys. zł (Taycan 4S Sport Turismo), 814 tys. zł (Taycan Turbo Sport Turismo) i 974 tys. zł (Taycan Turbo S Sport Turismo).

Od chwili premiery Porsche wyprodukowało już prawie 150 tysięcy egzemplarzy linii modelowej Taycan. w tej chwili głównymi rynkami jej zbytu są: Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Niemcy i Chiny.

Idź do oryginalnego materiału