Porsche Taycan Cross Turismo jest praktyczną odmianą Taycana. Ma większy bagażnik, zwiększony prześwit i specjalny tryb do jazdy po nierównościach. Jego zdolności terenowe trzeba jednak traktować z pewną wyrozumiałością.
Pamiętacie koncept Porsche Mission E Cross Turismo z 2018 roku? Cross Turismo wygląda niemal identycznie. W porównaniu ze zwykłym Taycanem Cross Turismo oferuje więcej miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu. Dokładnie 47 mm nad głową. Większy jest również bagażnik, który ma 446 l pojemności (0 39 l więcej od sedana), a po złożeniu siedzeń 1212 l.
Porsche Taycan Cross Turismo jest bardziej wszechstronne od zwykłego Taycana
Standardem jest tu napęd na cztery koła, którego nie ma w podstawowej odmianie Taycana i adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Poruszanie się poza asfaltem ma ułatwić większy o 20 mm prześwit. Porsche zwiększy go jeszcze o dodatkowe 10 mm, jeżeli zdecydujemy się na opcjonalny pakiet Off-Road.
Wygląd Taycana Cross Turismo to jego mocny atut
Pod warunkiem, iż ktoś lubi ten typ nadwozia. Z zewnątrz kombi wyróżnia się osłonami nadkoli i panelami z tworzywa sztucznego pod zderzakami, które chronią przed odpryskującym żwirem i kamieniami. Na szutrowej drodze przyda się także dedykowany tryb (Gravel Mode), zmieniający ustawienia napędu i poprawiający adekwatności jezdne. Pod tym względem Porsche Taycan Cross Turismo ma zdecydowaną przewagę nad takimi elektrykami, jak Tesla Model S, czy Audi e-Tron GT. I z pewnością będzie się nieźle sprzedawał.
Cross Turismo będzie w sumie dostępne w 4 wersjach o mocy od 380 do 625 KM. Już w podstawowej odmianie otrzymamy baterię o pojemności 93,4 kWh. W zależności od wariantu zasięg waha się między 390 a 456 kilometrów (według WLTP).
Porsche Taycan Cross Turismo – cena
Porsche uruchomiło już polski konfigurator auta. Bazowe Porsche 4 Cross Turismo zaczyna się od 436 000 zł. Porsche Taycan 4S Cross Turismo jest droższe o 50 000 zł. Najmocniejsze odmiany Taycan Turbo i Turbo S wyceniono odpowiednio na 668 000 i 810 000 zł.
Zdjęcia: motor1.com