4 lata po debiucie Porsche Panamera drugiej generacji przeszło niewielki lifting. W gamie pojawiła się nowa hybryda oraz sportowa wersja Turbo S.
Zmiany z zewnątrz można określić jednym słowem: powściągliwe
Panamera będzie teraz dostępna z wcześniejszym opcjonalnym pakietem Sport Design. To oznacza przedni zderzak z większymi wlotami powietrza oraz tylny świetlny pasek LED, a w przypadku wariantu GTS – przyciemnione klosze tylnych lamp. W ofercie pojawiły się też nowe wzory felg i lakiery.
Za wyjątkiem nowej sportowej kierownicy z łopatkami do zmiany biegów kilka się zmieniło we wnętrzu. Wśród nowości należy wymienić przede wszystkim zaktualizowany system multimedialny. Wszystkie modele Panamery standardowo posiadają na wyposażeniu asystena pasa ruchu i system rozpoznawania znaków drogowych. Wcześniej Porsche kazało sobie za te udogodnienia dodatkowo płacić.
Poza tym producent obiecuje jeszcze lepsze prowadzenie, dzięki wprowadzonym modyfikacjom zawieszenia.
Z oferty znika model PanameraTurbo, ale nikt nie powinien po nim płakać
Odmianę Turbo zastąpi bowiem Porsche Panamera Turbo S – rekordzista toru Nurburgring w kategorii samochodów luksusowych z wynikiem 7 minut 29,81 s. Jego 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem generuje 630 KM i 820 Nm, czyli dokładnie o 50 KM i 80 Nm więcej od wersji Turbo. Osiągi są więcej niż znakomite. Przyspieszenie do setki zajmuje zaledwie 3,1 s, a prędkość maksymalna sięga 315 km/h. W najmocniejszej niehybrydowej odmianie Panamera jest teraz groźnym rywalem dla Mercedesa-AMG GT 4Door 63 S i BMW M8 Gran Coupe Competition.
Jest też nowa hybryda plug-in – Panamera 4S E-Hybrid
Dołączy do hybrydowych modeli 4 E-Hybrid i 680-konnego Turbo S E-Hybrid. Auto wykorzystuje 2,9-litrową jednostkę V6 twin-turbo o mocy 440 KM, która ma wsparcie ze strony silnika elektrycznego o mocy 136 KM. Całkowita moc układu to 560 KM (i 750 Nm). W tej odmianie Panamera potrzebuje 3,7 s na zaliczenie pierwszej setki i rozwija maksymalną prędkość 298 km/h. Zasięg na pełnej baterii, której pojemność wzrosła z 14,1 do 17,9 kWh, umożliwia pokonanie dystansu 54 km.
Zmiany pod maską zaszły też w modelu GTS. 4-litrowe V8 zyskało ekstra 20 KM więcej i ma w sumie 480 KM. Z kolei bazowa Panamera oraz Panamera 4 będą dostępne z 2,9-litrowym V6 bi-turbo na wszystkich rynkach.
U naszych zachodnich sąsiadów ceny nowej Panamery są już znane
Panamera z napędem na tył zaczyna się od 91 345 euro. 95 289 euro kosztuje Panamera 4. Najmocniejsza hybryda, czyli 4S E-Hybrid to wydatek co najmniej 126 841 euro. Najdroższe wersje GTS i Turbo S wyceniono odpowiednio na 136 933 i 179 737 euro.
Zdjęcia: carscoops.com
Zobacz ranking 20 najdroższych aut świata.