
Porsche poszerza gamę swojej sportowej ikony, modelu 911, o trzy nowe warianty z napędem na cztery koła.
Do oferty dołączają 911 Carrera 4S w wersjach Coupé i Cabriolet oraz 911 Targa 4S. Nowe modele, dysponujące mocą 480 KM, plasują się w portfolio poniżej mocniejszych odmian GTS i podwajają liczbę czteronapędowych wariantów 911 z trzech do sześciu. Przy okazji marka świętuje 60. urodziny modelu Targa, który od lat stanowi unikalne połączenie przyjemności z jazdy kabrioletem z komfortem zamkniętego nadwozia.
Większa moc i sprawdzony napęd na cztery koła
Napędowym fundamentem nowych modeli jest gruntownie zmodernizowany, 3,0-litrowy, podwójnie turbodoładowany silnik typu bokser o sześciu cylindrach. Jednostka generuje teraz moc 353 kW (480 KM), co stanowi wzrost o 22 kW (30 KM) w stosunku do poprzednika.
Za wyższą wydajność odpowiada m.in. zoptymalizowany układ intercoolera, którego konstrukcję przeniesiono z modelu 911 Turbo. Siła napędowa jest przekazywana na wszystkie cztery koła za pośrednictwem ośmiobiegowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów Porsche (PDK). Dzięki tym zmianom, 911 Carrera 4S Coupé, wyposażone w opcjonalny pakiet Sport Chrono, przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,3 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 308 km/h.
Napęd na obie osie jest niezwykle popularny wśród klientów Porsche – decyduje się na niego około połowa nabywców wersji S. System Porsche Traction Management (PTM) ma konstrukcję z preferencją tylnej osi, co zapewnia wysoką dynamikę jazdy, ale w razie potrzeby jest w stanie błyskawicznie przenieść większy moment obrotowy na przednie koła, zwiększając przyczepność i stabilność, szczególnie w trudnych warunkach drogowych.
60 lat ikony. Historia Porsche 911 Targa
Wraz z premierą nowych wariantów, swoje 60. urodziny świętuje model 911 Targa. Jego historia sięga 1965 roku, kiedy to zadebiutował na targach we Frankfurcie jako „bezpieczny kabriolet”. Była to odpowiedź Porsche na obawy dotyczące bezpieczeństwa tradycyjnych aut z otwartym dachem na rynku amerykańskim.
Charakterystyczny, szeroki pałąk przeciwkapotażowy był inspirowany sportem motorowym, a zdejmowany dach i składana tylna szyba zapewniały wrażenia z jazdy pod gołym niebem. Sama nazwa „Targa” pochodzi od słynnego sycylijskiego wyścigu Targa Florio.
Przez dekady model ewoluował. Od 2006 roku jest dostępny wyłącznie z napędem na wszystkie koła, a od 2014 roku wyposaża się go w pełni automatyczny mechanizm dachowy, który w ciągu 19 sekund potrafi schować panel dachowy za głowami podróżujących.
Bogatsze wyposażenie w standardzie
Nowe modele 4S otrzymały znacznie bogatsze wyposażenie seryjne w porównaniu do swoich poprzedników. W standardzie znajdują się teraz między innymi 20- i 21-calowe obręcze Carrera S, sportowy układ wydechowy, a także układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+). Układ hamulcowy został przeniesiony z wariantów GTS i obejmuje tarcze o średnicy 408 mm z przodu i 380 mm z tyłu, z zaciskami w kolorze czerwonym. Model Targa 4S jest standardowo wyposażony w skrętną tylną oś.
Wszystkie nowe warianty seryjnie otrzymują wnętrze z pakietem wykończenia skórą, matrycowe reflektory LED, bezprzewodową ładowarkę do telefona oraz automatycznie przyciemniane lusterka z czujnikiem deszczu. Wersja Coupé jest standardowo dostarczana jako auto dwuosobowe, ale tylne siedzenia można zamówić bez dodatkowych kosztów.
Nowe modele Porsche 911 można już zamawiać. Ceny w Polsce rozpoczynają się od 811 000 zł za 911 Carrera 4S. Wariant 911 Carrera 4S Cabriolet jest dostępny od 879 000 zł, a 911 Targa 4S – od 888 000 zł. Na koniec jeszcze kilka zdjęć.
Galeria









Porsche Design startuje z programem personalizacji zegarków
Jeśli artykuł Porsche 911 z nowymi wersjami 4S. Większa moc dla Coupé, Cabriolet i Targa nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.