Porsche 911 Sport Classic – manualna skrzynia, napęd na tył i ten znakomity design

profiauto.pl 2 lat temu

Porsche 911 Sport Classic bazuje na modelu 911 992 i jest tak bardzo analogowe, jak to tylko w tej chwili możliwe. Na drodze poznamy je po kaczym kuprze (ducktail) i nowoczesnej interpretacji klasycznych felg Fuchsa.

Porsche wie, jak przyciągnąć uwagę – wypuściło właśnie limitowaną edycję 911 Sport Classic w ramach odsłony Herritage Design

Poprzednia edycja Sport Classic z 2009 roku liczyła zaledwie 250 sztuk i rozeszła się na pniu w 48 godzin od debiutu. W najnowszej przewidziano 1250 egzemplarzy, dając tym samym szansę zakupu większej liczbie chętnych.

Dla purystów to nie lada gratka

Auto ma napęd na tył i ręczną 7-biegową przekładnię. Wyjątkowy jest również jego układ napędowy. 3,7-litrowy, sześciocylindrowy doładowany bokser dostarcza 550 koni mechanicznych, co czyni z nowego Sport Classic’a najmocniejsze 911 z manualną skrzynią w gamie.

Kierowca ma do dyspozycji ceramiczne hamulce, skrętną tylną oś, aktywny system zarządzania zawieszeniem i poprawiony sportowy układ wydechowy, który brzmi głośniej wewnątrz, gdyż Porsche usunęło część mat wygłuszających z kabiny.

Porsche 911 Sport Classic czerpie z dziedzictwa i historii marki

Spojler typu ducktail jest hołdem wobec uwielbianej przez wielu Carrary 911 RS 2.7 z lat 70. Bąbelkowy dach nawiązuje do pierwszego modelu 911 Sport Classic (997). Do tego dochodzą wspomniane już felgi inspirowane wzorem legendarnych Fuchsów, tapicerka w pepitę (pierwszy raz w 911 z 1965 roku), czy pamiątkowe oznaczenia we wnętrzu. Pięknym detalem są także zielone cyfry obrotomierza, jak w klasycznym modelu 356.

Poszerzone nadwozie przywołuje model Turbo S. Dach wykonano z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. Maska również wyrzeźbiono z kompozytu CFRP. Czarne reflektory LED-Matrix stanowią wyróżnik modeli z kolekcji Sport Classic. Podobnie jak paski na nadwoziu i numeracja na drzwiach, która może się pojawić na życzenie nabywcy (wybór numerów od 1 do 99).

Porsche 911 Sport Classic będzie oferowane w czterech kolorach: czarnym, szarym metalik, niebieskim metalik oraz w specjalnym malowaniu – szarym metalik Sport. Cena jest już znana i wynosi 1 397 000 zł. Sporo, ale chętnych na pewno taka suma nie odstraszy.

Źródło: Porsche

Idź do oryginalnego materiału