Do niedawno zaprezentowanego nowego Porsche 911 GT3 będzie można zamówić pakiet Touring, który nada pojazdowi więcej subtelności. Co najważniejsze, nie trzeba będzie za niego dopłacać.
Porsche 911 GT3 Touring to w zasadzie GT3 bez skrzydła
Tylne skrzydło jest najbardziej charakterystycznym zewnętrznym elementem GT3. W wersji Touring zastąpiono je automatycznie wysuwanym spojlerem, który nie budzi kontrowersji. Poza tym pakiet nowego wyposażenia obejmuje ozdobne chromowane obramowanie szyb, srebrne wloty układu wydechowego, przedni zderzak w kolorze nadwozia i emblemat „GT3 Touring” na pokrywie silnika.
Nie ma więc wiele zmian, ale te które są sprawiają, iż Porsche 911 GT3 staje się trochę mniej ostentacyjne na mieście. Są klienci, którym na tym szczególnie zależy i to prawdopodobnie do nich skierowana jest ta oferta. Nie muszą za nią płacić choćby złotówki, wystarczy, iż zaznaczą odpowiednią opcję w konfiguratorze. Wcześniej oczywiście płacąc co najmniej 883 000 zł za GT3.
Nie wspomniałem o wnętrzu
W ramach pakietu Touring dostaniemy czarną skórę, którą ozdobiono kierownicę, dźwignię zmiany biegów, czy górną część konsoli środkowej. Częściowo skórą wykończono też fotele z wytłoczonym herbem Porsche na zagłówkach. Luksusowy charakter wnętrza podkreśla czarne szczotkowane aluminium na desce rozdzielczej i nakładkach progowych drzwi.
Porsche 911 GT3 Touring ma ten sam układ napędowy, co GT3
Można więc jeździć równie szybko, co stylowo. Pod tylną klapą GT3 Touring skrywa dobrze znaną 4-litrową, wolnossącą 6-cylindrową jednostkę, która wypluwa 510 KM i 470 Nm. Pozwala to na rozpędzenie się do setki w 3,3 s (PDK) i jazdę z prędkością maksymalną 318 km/h. Moc na tylne koła przekazuje 6-biegowy manual lub wspomniana 7-biegowa skrzynia PDK. Posiadacze poprzedniej generacji mieli do wyboru jedynie manualną przekładnię.
Księga zamówień już została otwarta, a chętnych z pewnością nie zabraknie
Każdy nabywca tej szczególnej wersji GT3 otrzyma w pakiecie zegarek z chronografem, z paskiem wykonanym z tej samej skóry, co siedzenia i żółtymi wskazówkami pod kolor wskazówki obrotomierza.
Zdjęcia: motor1.com