Porsche 718 Cayman GT4 RS to najnowszy debiut marki ze Stuttgartu. Ma 500 KM oraz mocno podkręconą aerodynamikę. Wiemy, ile kosztuje.
Porsche 718 Cayman GT4 RS to bezkompromisowa maszyna z centralnie umieszczonym silnikiem. Choć posiada homologację drogową, to jej przeznaczeniem jest dawać euforia na torze i pobijać rekordy. Na Nurburgringu jeden już pobiła – okrążenie słynnej Pętli zajęło kierowcy tej ekstremalnej wersji zaledwie 7 minut i 4 sekundy. Zwykły Cayman GT4 zanotował czas o 23 sekundy gorszy.
Niemcy włożyli do auta dobrze znany silnik z seryjnego Porsche 911 GT3. Wysokoobrotowa wolnossąca jednostka kręci się do 9000 obrotów i generuje aż 500 KM, czyli 80 KM więcej od Caymana bez oznaczenia RS. Moc trafia na tylne koła za sprawą 7-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni PDK. Osiągi auta, jak można się domyślić, są znakomite. Przyspieszenie do setki jest kwestią 3,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h.
Rzućmy okiem na konfigurator, który jest już dostępny w sieci
Cena bazowa Porsche 718 Cayman GT4 RS wynosi 731 000 zł. Dla porównania Porsche 911 GT3, z którego pożyczono silnik, kosztuje 927 000 zł.
Cayman może być wykończony jednym z dziewięciu kolorów, w tym biały, czarny, różowy i żółty są standardowe i nie wymagają dopłaty. Pięć kolejnych – trzy metalizowane i dwa specjalne to już wydatek 16 526 zł.
Jest też dostępny kolor na życzenie w ramach programu Porsche Paint to Sample, który zaznaczam. Kosztuje 50 806 zł i wiąże się z dokupieniem pakietu Weissach w cenie 64 823 zł oraz dodania opcji wnętrza ze skórą i materiałem Race-Tex za 9000 zł. Cena auta gwałtownie skacze do 855 657 zł.
Cayman GT4 w standardzie ma 20-calowe obręcze. Dodatkowo odhaczam czarne lakierowanie z żółtymi krawędziami rantów w cenie 5877 zł. Fotele są w pełni kubełkowe, więc idę dalej.
Układ podnoszenia przedniej osi kosztuje 13 344 zł i choćby się nie zastanawiam
Hamulce ceramiczne z tarczami wzmacnianymi włóknem węglowym to kolejne 40 705 zł. Reflektory LED z Porsche Dynamic Light System Plus wyceniono na 9610 zł. W podsumowaniu cena wyposażenia dodatkowego to już niemal 200 000 zł. A przede mną jeszcze całe morze opcji. Ale jak szaleć, to szaleć.
Nie waham się ani chwili przy powiększonym do 90 l zbiorniku paliwa w cenie 979 zł. Wykończenie trójkątnego narożnika bocznych szyb z włókna węglowego za 2571 zł? Biorę.
Szybko zaznaczam wspomaganie parkowania z kamerą cofania – za 5999 zł, rozpoznawanie znaków drogowych i tempomat – za odpowiednio 1714 zł i 1652 zł. Pilot do bramy garażowej też się przyda – 1470 zł. Cofam się do oświetlenia i odhaczam automatyczne przyciemnianie lusterek z czujnikiem deszczu – za 2509 zł oraz pakiet Light Design – 1530 zł.
Porsche 718 Cayman GT4 RS – przechodzę do wnętrza
I zaznaczam opcję wypełnienia kubełkowego fotela o regulowanym stopniu twardości w cenie 13 773 zł, a także sześciopunktową uprząż po stronie pasażera – za 2143zł.
Następnie kilka szybkich ruchów myszką i odhaczone – m.in. gaśnica za 766 zł, taśmy na drzwiach w kolorze Racing Yellow – 795 zł, pokrywa schowka z materiału Race-Tex z napisem Porsche – za 1163 zł. No i osłony przeciwsłoneczne z materiału Race-Tex – za 2112 zł. Plus kilka innych mniej znaczących dodatków, o których nie ma choćby co wspominać.
Spersonalizowane nakładki progów drzwi w karbonie i z podświetleniem to koszt 5509 zł. Dorzucam etui na dokumenty wykończone włóknem węglowym w cenie 3672 zł. Nie można zapomnieć o nagłośnieniu – firmowane przez markę BOSE kosztuje 6059 zł. Zapomniałbym o schowku na telefon w cenie 2449 zł.
Cena przekroczyła właśnie 980 000 zł, czyli 250 000 zł wyniosły opcje
Dobicie do miliona złotych pozostaje kwestią kilku dodatkowych kliknięć. Stawiam dolary przeciw orzechom, iż dla nabywców ekstremalnego Caymana ten fakt nie będzie robił większej różnicy.