Porsche 718 Cayman GT4 RS po testach na Nurburgringu

profiauto.pl 2 lat temu

Porsche wypuściło nowego Caymana GT4 RS na tor tuż przed jego oficjalnym listopadowym debiutem. I już wiadomo – to najszybszy Cayman w historii.

Porsche 718 Cayman GT4 będzie dostępne w topowej odmianie RS

Światowa premiera nastąpi w listopadzie, a auto jest już po ostatnich testach, m.in. na torze Nurburgring, gdzie pokazało próbkę swoich możliwości. Były kierowca rajdowy i aktualny ambasador marki Porsche, Jorg Bergmeister, pokonał krótsze okrążenie toru (20,6 km) w czasie 7:04,511 minut. Cayman GT4 RS okazał się szybszy od zwykłego Caymana GT4 aż o 23,6 s.

„718 Cayman GT4 RS to bezkompromisowa maszyna do jazdy. Przypomina gokarta na górskich drogach, a na torze jest imponująco stabilna i dobrze wyważona. To jedno z najostrzejszych aut, jakie Porsche kiedykolwiek zbudowało” – powiedział Jorg Bergmeister

To właśnie Bergmeister odpowiada za rozwój i dopracowanie auta, w sumie poświęcił na to 500 godzin. Niemcy zdradzili, ze Cayman GT4 RS wyróżnia się lekką konstrukcją, lepszą siłą docisku i wyższym poziomem responsywności na reakcję kierowcy.

Porsche 718 Cayman GT4 RS – silnik

Z dużym prawdopodobieństwem Porsche 718 Cayman GT4 RS wykorzystuje ulepszoną wersję wolnossącego 4-litrowego 6-cylindrowego boksera. Moc pozostaje nieznana, ale można zakładać, iż ma więcej niż 420 KM (Cayman GT4) i raczej mniej niż 510 KM (911 GT3).

Porsche 718 Cayman GT4 RS rekordowy przejazd ustanowiło na oponach Michelin Pilot Sport Cup 2 R, które będą oferowane jako opcja w wersji produkcyjnej. Za dopłatą dostaniemy również niestandardowy wyścigowy fotel kierowcy. Wagę i stan auta potwierdził notariusz.

Porsche 718 Cayman GT4 RS będzie ostatnią generacją bliźniaków Cayman/Boxster napędzaną silnikami spalinowymi. sukcesor otrzyma już w pełni elektryczny układ napędowy.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału