
To kolejny dowód na to, iż europejska marka znajdująca się pod skrzydłami dużego koncernu doskonale wie, czego oczekują jej klienci. Nowa konfiguracja bestsellera jest teraz dostępna w nowej wersji. Wszystko sugeruje, iż popularny SUV będzie teraz sprzedawał się jeszcze lepiej, bo skuteczniej łączy osiągi z ekonomicznym charakterem.
Uzupełnienie oferty
Ten udany model cieszy się bardzo dużym wzięciem w naszym kraju. Uwzględniając okres styczeń-październik tego roku, zajmuje dziesiąte miejsce w rankingu rejestracji. To pokazuje, iż jest jednym z najczęściej wybieranych aut, co ma bezpośredni związek z korzystnym stosunkiem ceny do napędu i wyposażenia.
Popularny SUV rumuńskiej marki doczekał się trzech generacji. Produkcja tej najnowszej ruszyła w 2024 roku. Inżynierowie uznali, iż to dobry moment, by przeprowadzić aktualizację gamy silnikowej i dołączyć nowe propozycje.
Dacia Duster Eco-G 120 essential – profil, fot. DaciaWśród nich jest miękka hybryda, która dysponuje instalacją gazową. To najdroższy wariant w całej gamie, ale też jeden z najciekawszych. Nie wszyscy chcą jednak dokładać do nowych technologii.
Większość nabywców stawia na pragmatyzm, dlatego jeszcze bardziej zainteresuje się prezentowanym zestawem napędowym. On także ma LPG, ale oparty na konwencjonalnym silniku benzynowym bez elektrycznego wsparcia.
Popularny SUV z LPG
To oczywiście Dacia Duster, która doczekała się odświeżenia palety jednostek. Już wcześniej była oferowana z instalacją gazową, ale tym razem jest ona zintegrowana z mocniejszym i większym silnikiem.
To doładowana konstrukcja benzynowa o pojemności 1,2 litra. Ma trzy cylindry i potrafi wytwarzać 120 koni mechanicznych i 197 niutonometrów. To o około 20 procent więcej, niż w zastąpionym silniku.
Dacia Duster Eco-G 120 essential – tył, fot. DaciaPopularny SUV w nowej wersji posiada sześciobiegową skrzynię manualną, która kieruje potencjał na przednią oś. Wersja 4×4 jest dostępna z LPG, ale tylko jako wspomniana miękka hybryda (kosztująca znacznie więcej).
Osiągi są akceptowalne. Nowa Dacia Duster Eco-G przyspiesza do 100 km/h w 11 sekund i rozpędza się do 180 km/h (elektroniczny ogranicznik). Co ważne, zużywa zaledwie 7,7 litra gazu w cyklu mieszanym, co oznacza, iż pozwala pokonać 100 kilometrów za około 20 złotych (przy cenie LPG za litr wynoszącej 2,59 zł).
Co oferuje Dacia Duster za 80 200 zł?
Ten model może być alternatywą dla Jaecoo 5 czy MG ZS. I jego korzystna cena to potwierdza. Za 80 200 zł można otrzymać bazowy egzemplarz, który jest wyposażony w opisywany układ napędowy generujący 120 koni mechanicznych.
Dacia Duster Eco-G 120 essential – wnętrze, fot. DaciaInstalacja gazowa montowana bezpośrednio w fabryce jest seryjna. To oznacza, iż nie trzeba do niej dopłacać. o ile chodzi o wyposażenie, to nie jest topowe, ale pragmatycy nie powinni wybrzydzać. W skład wersji essential wchodzą m.in.:
- tylne czujniki parkowania
- klimatyzacja
- elektrycznie sterowane szyby z przodu
- relingi dachowe
- kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
- fotel kierowcy z regulacją wysokości
- tempomat
Podstawowa konfiguracja jest wystarczająco atrakcyjna, by wzbudzić zainteresowanie wśród polskich klientów. Bez wątpienia jej największą zaletą jest układ napędowy, ale udana stylistyka i akceptowalne wyposażenie też mogą mieć znaczenie.

9 godzin temu









![2. trening przed GP Las Vegas 2025 [Relacja live]](https://powrotroberta.pl/relacja/liveimg/live-20251121-01.png)


