Popularny SUV jeszcze nie był tak tani. Cena spadła poniżej psychologicznej bariery

1 godzina temu

SUV-y marki Cupra są na rynku prawdziwym rarytasem. Według wielu kierowców są one dziś pokazem nowoczesnych technologii, świetnych osiągów i kapitalnego designu. Hiszpański producent wszedł na rynek i niedługo stał się absolutnym fenomenem. Nazwa Cupra zaczęła być odmieniana przez wszystkie przypadku a sprzedaż wyraźnie wzrosła. Dziś kultowy samochód można kupić w cenie, jakiej jeszcze nie było.

Spis treści:

  • Jedna decyzja i zmieniło się wszystko
  • Lepsza, mocniejsza, szybsza, ładniejsza
  • Tak tanio jeszcze nie było

Świetny SUV był pokazem możliwości

W ramach modelowej ofensywy, Seat zaprezentował w 2016 roku swojego nowego SUV-a, model Ateca. Samochód był świetnie wyposażony, ładnie wyglądał, miał dobre silniki – wszystko było tutaj tak, jak należy. Natomiast w 2018 roku Seat wydzielił ze struktur markę Cupra, która miała zajmować się produkcją bardziej prestiżowych, luksusowych odmian modeli, z wyraźnym charakterem sportowym. Pierwszym projektem, który został „wzięty na warsztat” była właśnie Ateca. 5-drzwiowy SUV segmentu C zyskał zupełnie nowe wcielenie.

fot. Seat / Cupra Media Center

Jeśli chodzi o design, samochody nie różnią się jakoś bardzo wyraźnie. Oczywiście Cupra jest nieco bardziej agresywna i dynamiczna, jednak nie ma tutaj mowy o żadnej rewolucji, a jedynie delikatnym faceliftingu. Natomiast już bardzo duże różnice były odczuwalne w kwestiach mechanicznych. Otóż pod maskę w nowej odmianie początkowo trafił wyłącznie 2-litrowy silnik benzynowy generujący moc na poziomie 300 koni mechanicznych. Dochodził do tego napęd na cztery koła i automatyczna skrzynia biegów DSG, za którą „po rodzinie” odpowiedzialny był Volkswagen.

Lepiej, mocniej, szybciej

Zatem Ateca przygotowana przez Cuprę jest ładniejsza, mocniejsza, szybsza i bardziej zaawansowana technologicznie. Jest też o wiele lepiej wyposażona. Wszystko to wpisuje się w to, po co w ogóle powstała Cupra. Po to, aby tworzyć lepsze, bardziej sportowe i prestiżowe odmiany modeli znanych z gamy Seata. Ateca wyczerpuje tę definicję – niczego więcej dodawać tutaj nie trzeba. Natomiast warto zwrócić uwagę jeszcze chociażby na niewielką wagę tego samochodu, czy też maksymalny wynik 5 gwiazdek w teście bezpieczeństwa Euro NCAP – to kolejne zalety.

fot. Seat / Cupra Media Center

Na portalu „Autocentrum” Cupra Ateca ma średnią ocenę na poziomie… 4.8 na 5 a 100% kierowców zapytanych o to, czy kupiliby ją ponownie, odpowiada twierdząco. To w zasadzie wyczerpuje temat, jeżeli kogoś interesują opinie Polaków. Warto jednak podkreślić, iż ceny używanych egzemplarzy spadły już poniżej psychologicznej bariery 100 tysięcy złotych. W momencie, w którym powstaje ten artykuł, najtańszy nieuszkodzony egzemplarz modelu Cupra Ateca wystawiony na sprzedaż na portalu „Otomoto” kosztuje niecałe 83 tysiące złotych.

Zdjęcia: Seat / Cupra Media Center

Idź do oryginalnego materiału