
Pragmatyzm wciąż stanowi bardzo istotny element podczas podejmowania decyzji zakupowych, ale polscy klienci coraz częściej decydują się na produkty premium. Nie jest to przypadkowe, ponieważ renomowani producenci wyraźnie obniżają ceny, co oznacza, iż różnica między nimi a normalnymi markami zaczyna się zamazywać. Świetnym tego przykładem jest popularne BMW, które można nabyć za niemal tyle samo, co auta znacznie mniej prestiżowej konkurencji.
Wyniki sprzedaży mówią wszystko
Aby to potwierdzić, wystarczy spojrzeć na liczbę rejestracji. Uwzględniając tegoroczny okres od stycznia do października, bawarska marka zajmuje piąte miejsce. To oznacza, iż wyprzedza Renault, Hyundaia i inne, bardzo poważne firmy, które mają ugruntowane pozycje w naszym kraju. Nic nie wskazuje na to, by sytuacja miała ulegnąć zmianie.
Popularne BMW jest jednym z filarów całej gamy produktowej. Stanowi wstęp do świata tego producenta, ale na tyle godny, iż klienci chętnie podejmują decyzję o zakupie. Sprzedaje się lepiej, niż Peugeot 308 czy Mazda 3.
BMW 116i – przód, fot. BMWWarto podkreślić, iż ma za sobą lifting, który znacząco zmienił design. Niektórzy twierdzą, iż stylistyka stała się łagodniejsza, ale jeszcze nie oznacza regresu w tej kategorii. Niemniej jednak przydałoby się więcej „tożsamości”, bo pas przedni delikatnie przypomina kompakt Kii.
Tak czy inaczej, to model należący do czołówki swojego segmentu. Ma być ciekawą alternatywą dla Audi A3 i Mercedesa Klasy A. Jak ujawniają udziały w rynku, radzi sobie bardzo dobrze i pewnie tak pozostanie, dopóki w cenniku pozostaną wersje spalinowe.
Popularne BMW z bazową napędem
Niemiecki kompakt premium jest oferowany z szeroką paletą silników, która powinna sprostać oczekiwaniom przeróżnych klientów. Można w niej znaleźć zarówno proste i podstawowe jednostki, jak i topowe, które trafiają do sportowych wersji.
Gamę otwiera wariant 116i, który opiera się na doładowanej konstrukcji benzynowej o pojemności 1,5 litra. To silnik z trzema cylindrami. Mimo tego, jego kultura pracy jest przyzwoita i nie przeszkadza podczas codziennej, normalnej eksploatacji.
BMW 116i – tył, fot. BMWPotencjał układu to 122 konie mechaniczne i 230 niutonometrów. Przenoszeniem mocy zajmuje się siedmiobiegowa przekładnia automatyczna. o ile chodzi o napęd, to pracuje tu system sDrive, ale przeciwny do tego z poprzednika. To oznacza, iż popularne BMW przekazuje swój potencjał na przednią oś.
Osiągi są akceptowalne. Bazowa Seria 1 po liftingu przyspiesza do 100 km/h w 9,8 sekundy i rozpędza się do 205 km/h. To oszczędny zestaw napędowy, co potwierdzają dane producenta. W cyklu mieszanym można uzyskać średnią poniżej 7 litrów na 100 kilometrów.
Co oferuje popularne BMW za 132 000 zł?
Jest to cena, którą można znaleźć w cenniku, ale ta oferta dotyczy nieco lepszej konfiguracji. To oferta znajdująca się wśród egzemplarzy dostępnych od ręki. To nowe pojazdy znajdujące się już u dealerów. Są gotowe do odbioru i nie podlegają dużej personalizacji. W tym segmencie nie jest to jednak duży problem.
BMW 116i – kokpit, fot. BMWPopularne BMW za 132 000 zł oferuje wspomniany układ 116i, który posiada skrzynię automatyczną. Bazowe wyposażenie zostało uzupełnione dodatkowymi rozwiązaniami zwiększającymi komfort i bezpieczeństwo. Obejmuje m.in.:
- indukcyjną ładowarkę
- adaptacyjne reflektory LED
- dostęp bez kluczyka
- obniżane lusterko podczas cofania
- elektrycznie sterowane fotele
- podgrzewaną kierownicę
- cyfrowe wskaźniki
- automatyczną klimatyzację
- dotykowy ekran multimedialny
Seria 1 w takim wydaniu może być dobrym wyborem z perspektywy zarówno klienta indywidualnego, jak i flotowego. Wbrew pozorom, może stanowić choćby pragmatyczny wybór na tle popularniejszych kompaktów, co wiąże się z przyzwoitą ceną i spowolnioną utratą wartości.

2 dni temu














