Nowy magazyn Rohlig SUUS w Szczecinie
Rohlig SUUS Logistics podpisał z Panattoni umowę najmu na prawie 15 500 m² powierzchni w pierwszym budynku kompleksu Panattoni Park Szczecin Trzebusz II. Cały park ma docelowo osiągnąć 102 000 m² i powstaje we wschodniej części miasta, w sąsiedztwie drogi ekspresowej S3 i autostrady A6.
Lokalizacja zapewnia szybki dostęp do portu w Szczecinie, przejść granicznych z Niemcami oraz głównych szlaków dystrybucyjnych w kierunku Skandynawii i Europy Zachodniej. Od centrum Szczecina obiekt dzieli około 15 km, a od Berlina zaledwie 160 km.
Inwestycja zostanie poddana certyfikacji BREEAM na poziomie Excellent, co potwierdza zastosowanie energooszczędnych i przyjaznych środowisku rozwiązań. W kolejnych etapach Panattoni planuje budowę dwóch dodatkowych obiektów.
Konsolidacja magazynów w logistyce e-commerce
Decyzja o przeniesieniu operacji do jednego centrum logistycznego to element strategii zwiększania efektywności i odporności łańcuchów dostaw. Jak podkreśla Marcin Grzelak, Regional Director w Rohlig SUUS Logistics, firma działa w Szczecinie od ponad 15 lat i teraz łączy swoje dotychczasowe magazyny w jeden obiekt, aby w pełni wykorzystać potencjał regionu.
Konsolidacja magazynów pozwala na lepsze zarządzanie przepływem towarów, redukcję kosztów operacyjnych oraz uproszczenie procesów logistycznych. Dla e-sklepów oznacza to krótsze czasy dostaw, bardziej elastyczne opcje fulfillmentu i możliwość szybszej ekspansji cross-border.
Zachodnie Pomorze to w tej chwili jeden z kluczowych hubów dystrybucyjnych w Polsce. Wzrost znaczenia regionu napędza m.in. planowana rozbudowa portu kontenerowego w Świnoujściu oraz rosnące zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe w sąsiedztwie granicy niemieckiej.
E-commerce w Polsce 2025. Rynek dojrzewa i wchodzi w fazę jakościowej transformacji
Co zyskują e-sklepy dzięki konsolidacji
Nowe centrum Rohlig SUUS w Szczecinie to nie tylko inwestycja w powierzchnię, ale przede wszystkim w lepsze wsparcie dla handlu internetowego. Sklepy korzystające z usług operatora mogą liczyć na:
- krótszy czas dostawy do Niemiec, Danii i Szwecji dzięki dogodnemu położeniu komunikacyjnemu,
- niższe koszty dystrybucji przy większej skali operacji i uproszczonej sieci magazynowej,
- lepszą dostępność usług 3PL, takich jak kompletacja zamówień, cross-docking czy obsługa zwrotów,
- większą stabilność operacyjną, wynikającą z przeniesienia zapasów bliżej rynków zbytu.
W ostatnich latach wiele firm logistycznych inwestuje w konsolidację. Tym samym chcąc sprostać wymaganiom e-commerce, w tym obsłudze rosnącej liczby przesyłek i zwiększonej presji czasowej.
Trend? Odporność łańcuchów dostaw
W kontekście globalnych zawirowań transportowych i rosnących kosztów logistyki, firmy coraz częściej wybierają strategię „nearshoringu” i „resilience”. Oznacza to przenoszenie zapasów oraz części produkcji bliżej rynków docelowych. Według analiz Cushman & Wakefield, popyt na powierzchnie magazynowe w Polsce Zachodniej w 2025 roku wzrósł o ponad 20 proc. rok do roku, głównie dzięki inwestycjom firm e-commerce i operatorów logistycznych obsługujących sprzedaż międzynarodową.
Rohlig SUUS, dysponując połączonymi magazynami, będzie mógł obsługiwać większe wolumeny zamówień i dostosować przepływy towarów do wymagań klientów e-handlu.
FAQ. Najczęściej zadawane pytania
- Czy konsolidacja magazynów w logistyce e-commerce zawsze się opłaca?
Nie w każdym przypadku. Przynosi największe korzyści, gdy firma obsługuje wiele rynków i może połączyć operacje bez utraty lokalnej dostępności. - Jakie ryzyka wiążą się z konsolidacją?
Największym ryzykiem jest uzależnienie od jednego centrum. Awaria lub opóźnienia w tym miejscu mogą wpływać na cały łańcuch dostaw. - Czy nowe centrum Rohlig SUUS będzie otwarte dla e-sklepów zewnętrznych?
Tak, operator deklaruje pełen zakres usług dla partnerów z sektora e-commerce, w tym integrację systemów zamówień i fulfillmentu.
Chcesz, by Twój sklep internetowy zarabiał więcej? Pobierz teraz bezpłatny e-book „Dochodowy e-commerce 2025”. To aż 270 stron wskazówek od praktyków e-handlu.