Polska premiera marek Omoda i Jaecoo

10 miesięcy temu

Znamy już szczegóły oferty nowych na naszym rynku chińskich marek, należących do koncernu Chery International. Dostępne będą trzy modele, choć przedstawiciele koncernu zapewniają, iż gama będzie stopniowo uzupełniana o kolejne warianty napędowe.

Omoda 5

Kompaktowy crossover Omoda 5 w wersji spalinowej napędzany jest silnikiem 1.6 T-GDi o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 275 Nm. Napęd przenoszony jest na przednie koła poprzez siedmiostopniową skrzynię dwusprzęgłową. Tak silnik, jak i skrzynia są własną konstrukcją Chery. Nie podano fabrycznych danych zużycia paliwa, ale według informacji z innych rynków powinno ono mieścić się w przedziale 7 – 7,5 litra na 100 km. Samochód ma 4,37 metra długości, co mieści go w standardzie segmentu C. Ma też sporo wyposażenia w standardzie – dwa ekrany 12,3 cala, kamery 360˚, czy też elektrycznie sterowane, podgrzewane i wentylowane fotele. Na pokładzie znajdziemy też system audio firmowany przez Sony oraz Android Auto i Apple CarPlay. Co istotne, samochód uzyskał pięć gwiazdek w testach EuroNCAP. Badanie pochodzi wprawdzie z 2022 roku, ale istotne dane nie zmieniły się od tego czasu, a tegoroczny model ma wystarczająco dużo wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa, żeby tę notę utrzymać.

Omoda E5

Elektryczna Omoda E5 ma pozwalać na przejechanie 430 kilometrów na jednym ładowaniu. W samochodzie zastosowano baterie litowo-żelazowo-fosforanowe o pojemności 61 kWh. Według danych fabrycznych zużycie prądu wynosić ma 15,5 kWh na 100 km. Maksymalną moc ładowania ograniczono do 80 kW, czyli ładowanie od 30 do 80% pojemności potrwa pół godziny. Samochód może też zasilać zewnętrzne urządzenia z mocą 3,3 kW. Elektryczna Omoda jest nieco dłuższa od spalinowego kuzyna – 4,42 metra.

Jaecoo 7

Z kolei marka Jaecoo oferuje tylko jeden model, kompaktowego SUVa o nazwie Jaecoo 7. Dostępny jest jedynie jako spalinowy, z tym samym silnikiem i skrzynią co Omoda 5. Ma jednak napęd AWD, a przewidywane jest wprowadzenie także wariantu hybrydowego.

Wszystkie samochody objęte będą gwarancją 7 lat lub 150 000 km. Do końca roku 2024 spółka Omoda Auto Poland ma zamiar otworzyć 30 salonów we współpracy z 15 grupami dealerskimi. Będzie też magazyn dystrybucyjny, co w założeniu ma skrócić czas oczekiwania na części.

Ceny?

Podczas polskiej premiery nie ogłoszono jednak najważniejszego, czyli cennika. Według nieoficjalnych informacji jednak Omoda 5 ma kosztować mniej więcej 130 tys. zł, a Jaecoo 7 około 150 tys. Jak jednak naprawdę będzie kształtować się cennik, dowiemy się dopiero w momencie rozpoczęcia sprzedaży, czyli pod koniec lipca. Zainteresowani mogą już jednak poszukać jednego z dealerów i spróbować złożyć zamówienie.

Tekst i zdjęcia: Bartosz Ławski

Pozostałe wiadomości tutaj

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeżeli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.

Idź do oryginalnego materiału