Polakom totalnie odbiło na punkcie SUV-ów. Wolą dopłacić, niż brać śmiesznie tanie kompakty

2 godzin temu

Wkrótce ulice polskich miast, a może zwłaszcza parkingi staną się nieco ciaśniejsze. Pomijając wybory dużych firm, Polacy nie wybierają już praktycznie niczego oprócz SUV-ów. W lipcu pierwsza dwudziestka najpopularniejszych modeli wśród klientów indywidualnych miała tylko 3 modele, które nie były crossoverami. Ten trend tylko się nasila.

O ile firmy kupują jeszcze samochody kompaktowe w ogromnych ilościach, o tyle osoby fizyczne chcą praktycznie tylko SUV-ów. Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, iż klienci indywidualni (osoby fizyczne i mali przedsiębiorcy) zarejestrowali w lipcu 15 080 samochodów osobowych. Pierwsza dwudziestka stanowi około połowę z nich (7 532 szt.) i w tym zestawieniu trudno dopatrzyć się czegoś innego niż SUV-ów. Niemniej coś się znalazło!

Kia Sportage. // fot. materiały prasowe

Zeszły miesiąc stał pod znakiem SUV-ów

Bestsellerem klientów indywidualnych w lipcu 2025 r. była Kia Sportage, która odnotowała 820 rejestracji. Kompaktowy SUV w tej grupie nabywców pokonał Toyotę Yaris Cross (772 szt.) i Volkswagena T-Roca (705 szt.). Tuż za podium lipcowych wyborów osób fizycznych znalazły się Toyota C-HR (510 szt.) oraz MG ZS (424 szt.). Kolejne miejsca również należą do SUV-ów, bo widać tam VW T-Cross (378 szt.), Dacię Duster (369 szt.), MG HS (340 szt.) i Hyundaia Tucsona (332 szt.).

Toyota Yaris Cross. // fot. materiały prasowe

W lipcowym Top 10 klientów indywidualnych znalazło się miejsce tylko dla jednego nie-crossovera, czyli Toyoty Yaris (321 szt.). Drugą dziesiątkę też otwiera samochód z osobowego segmentu B, Dacia Sandero (321 szt.). No i to na razie by było na tyle, bo wracamy do SUV-ów. Hitami lipca osób fizycznych były bowiem też Omoda 5 (291 szt.), Renault Captur (279 szt.) czy Toyota Aygo X (278 szt.). Za nimi uplasowały się Dacia Bigster (263), Cupra Formentor (254) i Volvo XC40 (253). Za Skodą Kamiq (234) i Toyotą RAV4 (208), jakimś cudem, wepchnął się jeszcze jeden nie-SUV – Toyota Corolla (200).

Toyota Yaris. // fot. materiały prasowe

Lipiec nie był wyjątkiem

Rejestracje klientów indywidualnych od stycznia do lipca pokazują, iż zeszły miesiąc nie był odchyłem od normy. Przez cały rok osoby fizyczne kupują głównie SUV-y. W tej grupie klientów na prowadzeniu jest Kia Sportage (4 708 szt.), przed Toyotami: C-HR (4 467 szt.) oraz Yaris Cross (3 893 szt.). Na ten moment podium pozostało w zasięgu Volkswagena T-Roca (3 659), ale po 7 miesiącach wyraźną stratę ma już Dacia Duster (2 904). Chińskie MG HS (2 319) ma już 6. miejsce wśród prywatnych nabywców. Wyprzedza takie hity jak Hyundai Tucson (2 314), Renault Captur (2 304) czy Skoda Kamiq (2 277).

Dacia Sandero. // fot. materiały prasowe

Po lipcu Top 10 wśród klientów indywidualnych ma tylko jednego nie-crossovera, Dacię Sandero (2 179). Gonią ją jednak MG ZS (2 103) i Omoda 5 (2 021). Chińskie SUV-y już wyprzedzają subkompaktową Toyotę Yaris (1 998) i Toyotę RAV4 (1 793). VW T-Cross (1 751) i Toyota Aygo X cieszą się zaś większą popularnością wśród osób fizycznych od kompaktowych bestsellerów – Toyoty Corolli (1 568) i Skody Octavii (1 489). W Top 20 po 7 miesiącach są jeszcze SUV-y: Volvo XC40 (1 456) i Toyota Corolla Cross (1 450).

Idź do oryginalnego materiału