Połączenie dwóch „światów” w jednej klasie – wyścigi i rallycross w jednym aucie

rallyandrace.pl 2 godzin temu
Zdjęcie: F22


Każda z dyscyplin motorsportu ma coś charakterystycznego, za co kochają ją zawodnicy biorący w niej udział, ale każda ma także pewne minusy. Nowy pomysł, wychodzący poza schematy, będzie rewolucją, która sprawi zawodnikom jeszcze więcej euforii z jazdy w zawodach Mistrzostw Polski.

Automax F22 to klasa, która jako pierwsza w historii będzie łączyła w sobie dwie dyscypliny: rallycross i wyścigi płaskie. Zawodnicy tej serii będą musieli wykazać się przede wszystkim wszechstronnością i szybką adaptacją do nowych torów oraz odmiennej specyfiki każdej z dyscyplin. Wyścigi płaskie to świat prędkości, precyzji i szlifowania linii przejazdu do perfekcji, rallycross natomiast to zmienność nawierzchni, jazda w poślizgu na szutrowych odcinkach, hopy oraz ostra walka bok w bok.

Nowa seria będzie również brakującym szczeblem w drabince klasowej obu dyscyplin. Po klasach budżetowych, takich jak Seicento Cup, RWD Cup, Trofeo Di Serie, 318 IS Cup czy Super S Cup, kolejnym krokiem są prestiżowe, ale też wymagające bardzo dużych budżetów klasy, takie jak Supernational, Supercars, TCR, auta GT i wyższe. Klasa Automax F22 będzie zarówno wyborem dla zawodników z klas budżetowych, w kierunku prestiżowych nowych aut o dużej mocy, ale także bardziej budżetową alternatywą dla kierowców wyższych klas, która przez cały czas będzie im dostarczała nie mniej emocji.

Sezon będzie składał się z 8 rund, z czego cztery będą częścią Mistrzostw Polski Rallycross, a kolejne cztery – Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Dzięki takiej liczbie rund zawodnicy nie tylko będą walczyć o zwycięstwo w cyklu Automax F22, ale także będą mogli rywalizować o tytuł mistrzowski w obu dyscyplinach, a więc do zdobycia są aż trzy tytuły. Z 8 rund do klasyfikacji Automax F22 liczyć się będzie 6 najlepszych wyników – dwie najgorsze rundy będą mogły być odliczone, przy czym, aby zawodnik mógł otrzymać tytuł mistrzowski w danej dyscyplinie, musi być sklasyfikowany w jej 4 rundach. Przy 8 rundach zawodnicy będą mieli okazję ścigać się aż na 6 różnych torach, w tym na trzech zagranicznych. Dzięki temu każda runda będzie zupełnie nową przygodą.

Automax F22 to klasa, która posiada fantastyczny stosunek ceny do emocji oraz technologii, którą otrzyma zawodnik. Samochód bazuje na BMW M235i z 3.0-litrowym silnikiem turbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny, dysponującym mocą niemal 400 KM, automatyczną skrzynią biegów 8HP ze sportowym sterownikiem, który sprawia, iż biegi zmieniają się nie wolniej niż w wyczynowych skrzyniach biegów, sportowym dyferencjałem, amortyzatorami najwyższej marki Reiger z regulacją wysokości oraz kompresji i odbicia, a zderzaki, błotniki, maska i dach wykonane są z lekkiego laminatu na formach BMW M2, dzięki czemu auto ma bardzo agresywny, świeży wygląd i dużo mniejszą masę. Sportowy układ wydechowy oraz mapowanie sterownika silnika sprawiają również, iż samochód ten ma jeszcze bardziej agresywny charakter. Auto wyposażone jest także w klatkę bezpieczeństwa wykonaną z 25CrMo4, dbającą o bezpieczeństwo kierowcy, a także całe pozostałe wyposażenie zgodne z homologacjami FIA.

Polski Związek Motorowy, we współpracy z Automax Motorsport, przygotuje pełną homologację samochodu, co będzie gwarantem jednakowych osiągów wszystkich pojazdów oraz braku problemów z niespójnością regulaminów technicznych czy z interpretacją przepisów. Wszystkie najważniejsze części zostaną dokładnie pomierzone, sfotografowane oraz zważone, aby jasno wykluczyć jakiekolwiek odstępstwa techniczne. Automax Motorsport, jako producent tych samochodów, będzie gwarantem równości osiągów wszystkich pojazdów biorących udział w serii.

Zespół Automax Motorsport planuje przeprowadzić trzy sesje testowe, podczas których zawodnicy zainteresowani udziałem w serii będą mogli sprawdzić samochód na torze w warunkach bojowych. Wszelkie informacje dostępne są na nowo powstałej stronie klasy: www.automaxf22.pl

Idź do oryginalnego materiału