Na polskich drogach wyraźnie przybywa nowych samochodów klasy premium. Po 20 dniach lutego aż 5 marek tego segmentu znalazło się w pierwszej dziesiątce rankingu rejestracji aut osobowych. Co więcej, w rankingu modelowym aż na 6. miejscu znalazło się najpopularniejsze w klasie Volvo XC60. W rywalizacji o pierwsze miejsce może dojść do niespodzianki, bowiem SUV-y mają coraz większe znaczenie dla klientów.
Marki premium coraz mocniej przyciągają klientów w Polsce
Najnowsze dane na temat polskiego rynku samochodów osobowych przynosi Instytut Samar. W pierwszych dwóch dekadach lutego zarejestrowano blisko 30 tys. (29 268 szt.) nowych osobówek. To już o 5,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie w ubiegłego roku. Był to zresztą bardzo porównywalny okres, ponieważ tegoroczny i zeszłoroczny okres 1-20 lutego miał 14 dni roboczych. Cały luty 2025 r. będzie mieć ich 20, czyli o jeden mniej niż w 2024 r., a i tak może okazać się lepszy.
Zdecydowanym liderem polskiego rynku auto osobowych po 20 dniach lutego jest Toyota. Japońska marka uzyskała w tym okresie 5 625 rejestracji, czyli ponad dwa razy więcej niż druga Skoda (2 692 szt.). Najniższy stopień podium przypadł Volkswagenowi (2 027 szt.), którego wynik choćby połączony ze Skodą był słabszy od Toyoty. W Top 5 znalazły się jeszcze Hyundai oraz Kia. Natomiast drugą połowę pierwszej dziesiątki stanowiły tylko marki premium. Oprócz niemieckiego trio Audi, BMW, Mercedes, mocnym wzięciem cieszyły się też Volvo i Lexus.
SUV-y zrobią niespodziankę w lutym?
W rankingu modelowym po dwóch dekadach tego miesiąca na pozycję lidera wysunęła się Toyota Corolla (1 155 szt.). Flotowy hit nie może być jednak pewny wygranej, bo kilka gorszy wynik ma Toyota C-HR (1 083 szt.). Przypomnijmy, iż japoński SUV był liderem po 10 dniach lutego. Czołową trójkę uzupełniła Skoda Octavia, dla której wydano 921 nowych dowodów rejestracyjnych. Jak ujawnił Michał Hadyś z Samaru, sensacją zestawienia jest 6. miejsce Volvo XC60. zwykle auta segmentu premium nie łapią się do pierwszej dziesiątki, dlatego tym bardziej wynik jest imponujący.
Z ciekawych statystyk należy odnotować niesłabnącą popularność chińskich marek. Po dwóch dekadach lutego ich udział wynosi 4,6 proc. W największym stopniu jest to zasługa spalinowych MG, które znów znalazło się w Top 15 rankingu marek. Nieco lepszy miesiąc zapowiada się też dla sektora samochodów elektrycznych. BEV-y po 20 dniach lutego mają 3,3 proc. udziału.