Polacy uwielbiają to BMW. Dziś kupisz je w okolicy 5 tysięcy złotych. To bardzo udane roczniki

1 dzień temu

BMW to jeden z najpopularniejszych producentów samochodów w Polsce. Nieco starsze modele są często traktowane jako idealne rozwiązanie dla młodzieży. Wybór może być nieco kontrowersyjny, bo napęd na tylną oś przy braku doświadczenia nie musi być najlepszym rozwiązaniem. Natomiast są to auta bardzo ładne, o sportowym charakterze, z dynamicznymi silnikami, a przy okazji są stosunkowo tanie. Dla wielu osób to idealny kompromis.

Polacy uwielbiają to BMW

BMW to producent, który cieszy się w Polsce niesłabnącą popularnością. Dla wielu osób jest to szczyt inżynierii i technologii – samochody, którymi doskonale się jeździ i które są w większości niezawodne. Takie przekonanie pojawia się już wśród młodszych osób – takich, które stoją przed wyborem pierwszego, czy drugiego samochodu. Niemiecka marka może się tutaj okazać kuszącym wyborem. Nawet te nieco starsze modele do dziś wyglądają świetnie. Do tego mają dobre, w miarę dynamiczne silniki i oferują kapitalny stosunek ceny do jakości.

fot. BMW Group

Dziś takim dobrym wyborem może być chociażby BMW serii 1. Samochód trafił na rynek w 2004 roku, jednak to większości Polaków absolutnie nie przeszkadza. Szczególnie osobom młodszym, dla których cena to najważniejszy czynnik przy wyborze auta. Jest to samochód dobrze oceniany. Średnia dla pierwszej generacji na portalu „Autocentrum” wynosi 4,2 na 5 i jest wyższa od średniej całego segmentu. Samochód docenia się za dobre prowadzenie oraz szeroką gamę silnikową. Co więcej można powiedzieć o jednostkach?

To dobry wybór?

Silniki benzynowe to zakres pojemności od 1,6 do choćby 3 litrów. W zależności od wariantu mamy tu okolice 120, 150, 170… a w najmocniejszej wersji choćby 265 koni mechanicznych. Diesle to z kolei jednostki 2-litrowe o mocy od 115 do 204 koni mechanicznych. Oczywiście te najtańsze egzemplarze mają mniejsze i słabsze silniki. Dla mniej doświadczonych kierowców to idealny kompromis. Mniejsza moc oznacza, iż samochód jest łatwiejszy w kontroli – przy napędzie na tylną oś ma to oczywiście istotne znaczenie. W dodatku mniejsze silniki oznaczają też dużo mniejsze spalanie. To bardzo ekonomiczne jednostki. Natomiast wciąż – okolice 120 koni mechanicznych to przez cały czas parametry, które zapewniają w miarę dynamiczne poruszanie. Dodajmy do tego fakt, iż BMW serii 1 to samochód, który zyskuje w testach bezpieczeństwa maksymalne oceny.

fot. BMW Group

Najtańsze egzemplarze na rynku aut używanych znajdziemy dziś w okolicy 5 tysięcy złotych. I mowa tutaj również o roczniku 2007, czy 2008, a więc o samochodach, które nie mają jeszcze 20 lat. Przebieg w tym przypadku przekracza 200 tysięcy kilometrów… ale nieznacznie. Do 10 tysięcy złotych wybór jest już naprawdę szeroki. Tu mamy też niższy przebieg, lepszy stan i większą swobodę w kontekście wyboru silnika. jeżeli ktoś nie chce przepłacać, BMW serii 1 może dziś okazać się naprawdę ciekawym wyborem.

Zdjęcia: BMW Group

Idź do oryginalnego materiału