Polacy lgną do ich salonów po hiperoszczędne SUV-y. W tym segmencie marka jest choćby przed Toyotą

12 godzin temu

W Polsce rośnie zainteresowanie hybrydami plug-in (PHEV). Ten zelektryfikowany napęd budzi zainteresowanie szczególnie wtedy, gdy okazuje się, iż choćby ciężkie SUV-y mogą zużywać ok. 1 l/100 km, a w mieście równe zero. W przypadku tej technologii hybrydowej Polacy mocną ufają Toyocie, ale jeszcze bardziej marce Volvo.

Na rynku PHEV w Polsce widać wyraźne ożywienie. Z nowego raportu PZPM dowiadujemy się, iż w 5 miesięcy Polacy zarejestrowali łącznie 10 761 samochodów osobowych z tym napędem. Względem analogiczne okresu ubiegłego roku to wzrost aż o 78,2 proc. zwykle PHEV-y były mniej popularne od elektryków, ale teraz sytuacja się odwróciła. Hybrydy plug-in mają już 4,6 proc. udziału w rynku, a pełne elektryki 4,4 proc.

Volvo XC60. // fot. materiały prasowe

Volvo i Toyota napędzają rynek

Po samochód z technologią PHEV Polacy najczęściej udają się do salonów Volvo. Szwedzka marka dostarczyła w tym roku już 1 536 takich pojazdów. To o 141,9 proc. więcej niż od stycznia do maja 2024 r. Kroku producentowi z Goteborgu dotrzymuje Toyota, która ma 1 497 rejestracji hybryd plug-in. Podium kompletuje BMW z 911 rejestracjami.

Toyota C-HR. // fot. materiały prasowe

Wkrótce o podium może jednak walczyć Volkswagen, którego 854 szt. oznaczają wzrost aż o 881,6 proc. Mocny debiut w tym segmencie ma też chińskie BYD (784 szt.), które już wyprzedza Lexusa (713 szt.). Rok temu o tej porze liderem był Mercedes, ale spadek rejestracji PHEV-ów o 26,2 proc. (675 szt.) relegował tę markę na 7. miejsce. W Top 10 są aż 3 chińskie marki, bo za Audi (565) mamy Jaecoo (491) i MG (393).

BYD Seal U. // fot. materiały prasowe

SUV-y dominują w tym segmencie

Zużycie ok. 1 l/100 km sprawia, iż SUV-y stają się dla klientów jeszcze bardziej atrakcyjne. Licząc rejestracje od stycznia do maja zestawieniu przewodzi Toyota C-HR PHEV (1 010 szt.). Blisko tysiąca rejestracji jest też Volvo XC60 Plug-In Hybrid (940 szt.). W trójce mamy chińskiego PHEV-a, czyli BYD Seal U (784 szt.).

Volkswagen Golf. // fot. materiały prasowe

Najpopularniejszym kompaktem w tej technologii jest Volkswagen Golf (576), wyprzedzający Lexusa NX (566). Natomiast chińskie Jaecoo 7 Super Hybrid (491) już ma więcej rejestracji od Toyoty RAV4 (448). Znakomicie sprzedaje się też flagowe Volvo XC90 Plug-In Hybrid (401). W czołowej dziesiątce są także MG HS PHEV (393) i BMW Serii 5 (339).

Idź do oryginalnego materiału