Polacy chcą taniego Kigera w salonach. Renault zrobiło wszystko lepiej niż Dacia za niecałe 27 000 zł

2 godzin temu

Renault ściąga na siebie uwagę mediów odnowionym SUV-em, który choć nie jest na razie dla Europy, to ma wszystko, by aspirować do globalnej kariery. Nazywa się Kiger, wygląda świetnie, a relacja jakości i ceny podbija publiczność także poza Indiami, gdzie właśnie dostał cennik.

Renault ma swojego Kylaqa, o którym marzy Europa

Mały francuski SUV ze względu na rozmiary pozycjonowany w segmencie B-SUV-ów trafia do oferty na rynek indyjski w nowej odsłonie. Samochód ma teraz design na miarę czasów, nowe technologie i szereg usprawnień pod względem bezpieczeństwa.

Po tym, jak Skoda udowodniła, iż może być lepsza i wcale nie trzeba przepłacać, odnowiony model Renault Kiger staje się tym, o którym mówi Europa. Podobnie jak Kylaq mógłby on znacząco podbić sprzedaż dzięki świetnej relacji oferowanych funkcjonalności i ceny. Francuski producent zainwestował w ten czterometrowy samochód na tyle, iż „Stary Kontynent” patrzy z zazdrością na ofertę Kigera.

Kompaktowy SUV oferowany jest w Indiach w 4 wersjach wyposażenia: Authentic, Evolution, Techno, Emotion. W cenie 38 000 zł ( 914995 rupii) Renault Kiger Emotion oferuje m.in.:
– reflektory Tri-Octa LED Pure Vision, tylne reflektory LED i światła przeciwmgielne LED,
– różne tryby jazdy,
– czujniki parkowania z tyłu,
– wentylowane siedzenia,
– automatyczną klimatyzację,
– kierownicę ze skóry ekologicznej premium i fotele ze skóry ekologicznej,
– system kamer multi-view,
– pływający ekran dotykowy DisplayLink,
– tempomat,
– karta Smart Access i przycisk Start/Stop,
– elektryczne szyby.

Wyposażenie najtańszego Renault Kiger Authentic reflektory LED, czujniki parkowania z tyłu, zdalny dostęp bezkluczykowy, elektryczne szyby i manualną klimatyzację. jeżeli chodzi o bezpieczeństwo, to samochód korzysta z asystenta ruszania pod górę, EBD z asystentem hamowania i uwzględnia kurtyny i poduszki powietrzne.

Benzynowy Kiger może być także z instalacją CNG, źródło: materiały prasowe producenta

Nowoczesny francuski SUV byłby świetną tanią opcją do miasta

Renault Kiger po liftingu pozostaje stylistycznie blisko swoich europejskich braci. Gama modelu uwzględnia 7 kolorów nadwozia, dwukolorową deskę rozdzielczą, praktyczne schowki i porty USB. System multimedialny obsługiwany dzięki 8’calowego ekranu dotykowego jest kompatybilny bezprzewodowo z Android Auto i Apple CarPlay.

Jeśli chodzi o mechanikę, to Kiger po liftingu trafia do oferty z dwoma silnikami benzynowymi. Oba dostosowano do potrzeb indyjskiego rynku. Turbodoładowany silnik o mocy 100 KM (160 Nm) zapewnia lepsze osiągi, a słabszy wolnossący o mocy 72 KM (96 Nm) oprócz tego, iż bardziej przystępny cenowo sprawdzi się jako opcja dla mieszczuchów. W zależności od wyboru Kiger może mieć manualną albo automatyczną skrzynię biegów.

Nie jest tajemnicą, iż oferta zaczynająca się od nieco ponad 26 000 zł jest nierealna, jeżeli weźmiemy pod uwagę cenniki samochodów w segmencie B-SUV na polskim rynku. Tyle jednak płaci się w Indiach za wariant o mocy 72 KM i z manualną skrzynią biegów. Biorąc pod uwagę, iż Kiger dysponuje bagażnikiem o poj. 625 litrów, to choćby jeżeli zaczynałby się tam, gdzie kończy się indyjski cennik, byłby hitem. Renault taką propozycją mogłoby znacząco podbić sprzedaż dzięki świetnej relacji ceny do oferowanych funkcjonalności. Dla rywali tj. Dacia Sandero Stepway, Opel Mokka czy Peugeot 2008 taka alternatywa w europejskich cennikach Renault byłaby złą wiadomością.

źródło: materiały prasowe producenta
Odświeżony Kiger oferuje w Indiach nowe wentylowane fotele, źródło: materiały prasowe producenta
Idź do oryginalnego materiału