
Pierwsze sześć miesięcy 2025 r. na polskim rynku należy zaliczyć do udanych, bo sprzedaż nowych aut osobowych wzrosła (nieznacznie, ale jednak). przez cały czas marką numer jeden jest Toyota, a najpopularniejszym modelem – Corolla. Duży wzrost popytu notują chińskie marki, a także auta z napędem elektrycznym.
Ostatni miesiąc pierwszego półrocza 2025 r. przyniósł nieznaczne pogorszenie poziomu rejestracji aut osobowych w stosunku do czerwca 2024 r. – przybyło 49 587 szt., co oznacza spadek o 1,3% mniej. Na szczęście skumulowane dane po sześciu miesiącach są lepsze. Otóż w tym okresie sprzedano w naszym kraju 285 311 samochodów – więcej o trzy procent niż od stycznia do czerwca 2024 r. włącznie.
Na podium – stagnacja
Toyota utrzymała miano marki numer 1 w Polsce. W ciągu 6 miesięcy sprzedała 45 352 aut. Notuje jednak bardzo zauważalny spadek rejestracji, wynoszący aż 13 procent. Mimo to, zajmująca nadal drugie miejsce Skoda nie jest jej w stanie dogonić, choć sprzedała niemal tyle samo aut, co przed rokiem (nieco ponad 30 tys. szt.). Na trzecim miejscu wciąż plasuje się Volkswagen, który znalazł o 15,8% więcej nabywców na swoje samochody niż przed rokiem (w okresie I-VI 2025 r. zarejestrowano ponad 20 tys. szt.). Warto zauważyć, iż Toyota znajduje się na pozycji nr 1 zarówno w klasyfikacji marek wybieranych przez klientów indywidualnych, jak i firmowych.
Wśród modeli na podium zaszły pewne zmiany. Wprawdzie numerem 1 przez cały czas jest Toyota Corolla (mimo potężnego spadku popytu -18,5%), a druga Skoda Octavia (też sprzedaje się gorzej niż w 2024 r., ale coraz mniej brakuje jej do Corolli), ale na trzecie miejsce awansowała Toyota C-HR (+16,8% rok do roku). Nabywcy prywatni najchętniej kupują właśnie tego crossovera japońskiej marki, zaś klienci firmowi najczęściej wybierają Corollę (na łączne 11 385 sprzedanych egzemplarzy aż 10 017 przypada właśnie na nich).
https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowa-toyota-rav4-wchodzi-do-gry-zmiany-napedy-zdjecia-kiedy-w-polsce,aid,5223Auta elektryczne na dużym plusie
Sporo dzieje się na polskim rynku jeżeli chodzi o napędy sprzedawanych aut. Nadal najczęściej wybierane są te z silnikami benzynowymi (31,1%), ale notują one aż 10,5-procentowy spadek. To w zasadzie efekt coraz powszechniejszego stosowania układów mikrohybrydowych (bo to właśnie pojazdy weń wyposażone znajdują się w tej chwili na pozycji 2. z udziałem 26,6%), a także hybrydowych (3. pozycja - 22% udziału). Poza "benzyniakami" tracą jeszcze tylko diesle (-10,3% spadku sprzedaży i 7,6-procentowy udział w rynku).
Z kolei radykalnie rośnie sprzedaż aut elektrycznych (60,9% rok do roku; pięć procent udziału) oraz hybryd plug-in (+81,4%; udział 4,7%). Wydaje się więc, iż w niedalekiej przyszłości zarówno samochody typu BEV, jak i PHEV "przeskoczą" te z silnikami wysokoprężnymi.
https://magazynauto.pl/testy/fiat-500e-mini-cooper-e-renault-5-e-tech-test-porownanie-dane-techniczne-silnik-moc-osiagi-prowadzenie-zasieg-ceny,aid,5360Najczęściej kupowanymi modelami aut elektrycznych w Polsce są Tesla Model Y (1204 szt; -13,9% rok do roku), Tesla Model 3 (851 szt.; -34,2%) oraz Citroen C3 (538 szt.; tegoroczny debiutant).
Wśród hybryd plug-in prowadzi Toyota C-HR (1174 szt.; +495,5%), a dalej plasują się Volvo XC60 (1075 szt.; +220,9%) oraz chiński SUV BYD Seal U DM-i (970 szt.; nowy model).

Chiny w natarciu
Nie da się ukryć, iż to właśnie ekspansja chińskich firm jest najbardziej zauważalnym trendem rynkowym. w tej chwili na naszym rynku rynku jest już obecnych dobrze ponad 20 marek i około 70 modeli. Na razie jednak większość z nich to debiutanci, a zatem ich wyniki sprzedaży są znikome. Wśród najpopularniejszych w tej chwili dużych graczy znajdują się u nas MG (6286 szt. sprzedanych w okresie I-VI 2025 r.), Omoda (3198 szt.), Jaecoo (2563 szt.), BAIC (2122 szt.) oraz BYD (1625 szt.). Łącznie chińskie firmy sprzedały u nas w pierwszym półroczu br. 16 592 auta – więcej o 358% w stosunku do tego samego okresu 2024 r., gdy zarejestrowano 3623 szt. Te wspomniane 16 592 szt. stanowi w tym momencie już 5,8-procenta ze wszystkich sprzedanych samochodów osobowych w Polsce.

Top 10 najpopularniejszych marek nowych aut osobowych w Polsce w I półroczu 2025 r. (dane: PZPM)
Toyota | 45 352 | -13,01 |
Skoda | 30 201 | -0,53 |
Volkswagen | 20 480 | +15,84 |
Kia | 16 171 | +0,06 |
BMW | 14 876 | +8,69 |
Hyundai | 14 482 | -5,14 |
Audi | 14 358 | +8,28 |
Mercedes | 13 858 | -1,17 |
Renault | 10 990 | +4,25 |
Dacia | 10 502 | +15,14 |
10 najchętniej kupowanych modeli nowych aut osobowych w Polsce w I półroczu 2025 r. (dane: PZPM)
1. Toyota Corolla

2. Skoda Octavia

3. Toyota C-HR

Toyota Corolla | 11 385 | -18,5 |
Skoda Octavia | 9579 | -15,3 |
Toyota C-HR | 7811 | +16,8 |
Kia Sportage | 6849 | +4,0 |
Toyota Yaris Cross | 6127 | -23,8 |
Toyota Yaris | 5501 | -19,3 |
Hyundai Tucson | 5341 | -17,1 |
Volvo XC60 | 5208 | +46,8 |
Volkswagen T-Roc | 4554 | +12,3 |
Dacia Duster | 4378 | -6,9 |