Początek wojny cenowej w Polsce? To auto ma 177 KM, 4,6 m długości i teraz kosztuje 99 900 zł!

12 godzin temu

Chiński BAIC właśnie wprowadził do Polski nową wersję wyposażeniową swojego modelu o nazwie 5. Dotychczas tego sporego, nowoczesnego SUV-a można było kupić za około 130 000 zł, ale teraz pojawił się wariant kosztujący mniej niż miejska Toyota Yaris Cross.

BAIC pojawił się w Polsce pod koniec 2023 roku. W swojej w tej chwili ma pięć modeli, z czego 3, 5 i 7 to SUV-y/crossovery klas, odpowiednio, miejskiej, kompaktowej i średniej. Z kolei BJ 30, a w szczególności BJ 60, oparte na ramie, mają większe ambicje w terenie.

Na samochody BAIC-a nad Wisłą od początku 2025 roku do końca sierpnia skusiło się 3118 osób, co temu wytwórcy daje 25. miejsce na rynku. Wyprzedza on Seata (3027 szt.) i kilka przegrywa z Hondą (3169 szt.).

W gronie marek z Państwa Środka BAIC jest w tej chwili czwartą siłą w Polsce – za MG (8839 szt.), Omodą (4455 szt.) i Jaecoo (3612 szt.). Ale teraz, wraz z premierą nowego wariantu „piątki” sytuacja ta może ulec zmianie.

https://magazynauto.pl/testy/baic-beijing-5-luxury-niedrogi-konkurent-toyoty-rav4-warto-rozwazyc-test,aid,4048

SUV z pogranicza dwóch klas

BAIC 5 mierzy 462 cm długości, 189 cm szerokości oraz 168 cm wysokości. Jest więc SUV-em z pogranicza klas kompaktowej i średniej. Wyróżnia się obszerną, przyjemnie wykończoną kabiną oraz dynamiczną jednostką napędową.

Między jego przednimi kołami pracuje 1,5-litrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 177 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 305 Nm pomiędzy 1500 a 4500 obr./min. Jak informuje BAIC, jednostka napędowa powstała on przy współpracy niemieckich inżynierów.

1,5-litrowy silnik rozwija 177 KM i 305 Nm. fot. archiwum

1,5-litrowa jednostka „piątki” jest łączoną z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową, z której niutonometry przekazuje do kół przedniej osi. Osiągi? 0-100 km/h w 7,8 s i prędkość maksymalna 200 km/h. Średnie zużycie paliwa producent określa na 9,2 l/100 km.

Oznacza to, iż 53-litrowy zbiornik paliwa pozwala na uzyskanie zasięgu nieco ponad 570 km.

https://magazynauto.pl/testy/baic-beijing-5-mg-hs-seat-ateca-ssangyong-kgm-korando-porownanie,aid,5238

Wyposażenie z jednym istotnym brakiem

BAIC 5 wyróżnia się nowoczesną, atrakcyjną sylwetką i m.in, klamkami chowanymi w drzwiach. Nowa odmiana Business w cenie 99 900 zł w stosunku do Luxury (129 900 zł) ma jednokolorowe nadwozia – bez czarnego dachu – i 18-, a nie 19-calowe obręcze z lekkich stopów.

Choć wyposażenie tego auta okazuje się bardziej bogate niż… ubogie, dziwi brak kurtyn powietrznych. Business na tle Luxury nie oferuje także przednich czujników parkowania, czujników pojemnościowych w kierownicy, adaptacyjnego tempomatu.

BAIC 5 w wersji Business nie ma czarnego dachu i 19-calowych felg, jak wariant z powyższego zdjęcia. fot. Archiwum

Z wyposażenia wyleciały również m.in. utrzymywanie na pasie ruchu, automatyczne hamowanie awaryjne, asystent jazdy w korku czy wykrywanie martwego pola. Zamiast zestawu kamer dookoła nadwozia musi wystarczyć jedynie kamera cofania.

W BAIC-u 5 Business nie ma co liczyć ponadto na automatyczne włączanie świateł drogowych, dynamiczne kierunkowskazy, składanie lusterek zewnętrznych, przyciemniane szyby boczne z tyłu, funkcję pamięci ustawień fotela, elektryczną regulację podparcia lędźwiowego, a także ogrzewanie i wentylację (obu przednich siedzeń).

https://magazynauto.pl/testy/nowe-mg-hs-test-opinie-dane-techniczne-wymiary-zasieg-spalanie-bagaznik-cena-czy-warto-kupic,aid,4659

Solidna specyfikacja, jak na cenę 99 900 zł

Pomimo powyższych luk w wyposażeniu BAIC 5 Business i tak oferuje wiele. W jego specyfikacji znajdziemy m.in.:

  • tylne czujniki parkowania
  • dostęp bezkluczykowy
  • kamerę cofania
  • tempomat/ogranicznik prędkości
  • zewnętrzne oświetlenie LED-owe
  • elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika
  • tapicerkę ze skóry ekologicznej
  • oświetlenie nastrojowe
  • dwustrefową klimatyzację automatyczną
  • elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu
  • chłodzony schowek w podłokietniku
  • elektrycznie ogrzewaną przednią szybę
  • elektrycznie ustawiany fotel kierowcy
  • podgrzewanie kierownicy
  • system multimedialny z ekranem 10,1”
  • cyfrowe zegary (10,25”)
  • dach panoramiczny
Atrakcyjnie wykończony kokpit z dwoma ekranami, z których centralny skupia w sobie niemal całą obsługę. fot. archiwum

BAIC 5 jest objęty 5-letnią gwarancją mechaniczną z limitem przebiegu do 100 000 km. Do tego chińskiego SUV-a można dokupić instalację LPG w cenie od 4599 zł plus montaż.

https://magazynauto.pl/testy/renault-captur-toyota-yaris-cross-test-porownanie-dane-techniczne-wymiary-bagaznik-spalanie-zasieg-ceny,aid,5292

Czym się broni droższa Toyota Yaris Cross?

Toyota Yaris Cross Active w cenie 106 300 zł dysponuje hybrydowym układem napędowym o mocy systemowej 116 KM. Zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,2 s i prędkość maksymalną 170 km/h, ale średnio zużywa 4,5-5,2 l paliwa na 100 km.

Toyota Yaris Cross mierzy niecałe 420 cm i ma 116 KM, ale kosztuje więcej niż BAIC 5 Business. fot. Toyota

Yaris Cross Active, mierzący 417-419 cm długości, w swoim wyposażeniu ma m.in.:

  • automatyczną klimatyzację 1-strefową
  • światła główne projektorowe
  • 16-calowe felgi stalowe
  • tapicerkę materiałową
  • system multimedialny z 9-calowym ekranem
  • analogowe zegary
  • 6 poduszek powietrznych, w tym kurtynowe
  • adaptacyjny tempomat
  • utrzymywanie na pasie ruchu
  • automatyczne światła drogowe
  • kamerę cofania
Idź do oryginalnego materiału