
Chiński BAIC właśnie wprowadził do Polski nową wersję wyposażeniową swojego modelu o nazwie 5. Dotychczas tego sporego, nowoczesnego SUV-a można było kupić za około 130 000 zł, ale teraz pojawił się wariant kosztujący mniej niż miejska Toyota Yaris Cross.
BAIC pojawił się w Polsce pod koniec 2023 roku. W swojej w tej chwili ma pięć modeli, z czego 3, 5 i 7 to SUV-y/crossovery klas, odpowiednio, miejskiej, kompaktowej i średniej. Z kolei BJ 30, a w szczególności BJ 60, oparte na ramie, mają większe ambicje w terenie.
Na samochody BAIC-a nad Wisłą od początku 2025 roku do końca sierpnia skusiło się 3118 osób, co temu wytwórcy daje 25. miejsce na rynku. Wyprzedza on Seata (3027 szt.) i kilka przegrywa z Hondą (3169 szt.).
W gronie marek z Państwa Środka BAIC jest w tej chwili czwartą siłą w Polsce – za MG (8839 szt.), Omodą (4455 szt.) i Jaecoo (3612 szt.). Ale teraz, wraz z premierą nowego wariantu „piątki” sytuacja ta może ulec zmianie.
https://magazynauto.pl/testy/baic-beijing-5-luxury-niedrogi-konkurent-toyoty-rav4-warto-rozwazyc-test,aid,4048SUV z pogranicza dwóch klas
BAIC 5 mierzy 462 cm długości, 189 cm szerokości oraz 168 cm wysokości. Jest więc SUV-em z pogranicza klas kompaktowej i średniej. Wyróżnia się obszerną, przyjemnie wykończoną kabiną oraz dynamiczną jednostką napędową.
Między jego przednimi kołami pracuje 1,5-litrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 177 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 305 Nm pomiędzy 1500 a 4500 obr./min. Jak informuje BAIC, jednostka napędowa powstała on przy współpracy niemieckich inżynierów.

1,5-litrowa jednostka „piątki” jest łączoną z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową, z której niutonometry przekazuje do kół przedniej osi. Osiągi? 0-100 km/h w 7,8 s i prędkość maksymalna 200 km/h. Średnie zużycie paliwa producent określa na 9,2 l/100 km.
Oznacza to, iż 53-litrowy zbiornik paliwa pozwala na uzyskanie zasięgu nieco ponad 570 km.
https://magazynauto.pl/testy/baic-beijing-5-mg-hs-seat-ateca-ssangyong-kgm-korando-porownanie,aid,5238Wyposażenie z jednym istotnym brakiem
BAIC 5 wyróżnia się nowoczesną, atrakcyjną sylwetką i m.in, klamkami chowanymi w drzwiach. Nowa odmiana Business w cenie 99 900 zł w stosunku do Luxury (129 900 zł) ma jednokolorowe nadwozia – bez czarnego dachu – i 18-, a nie 19-calowe obręcze z lekkich stopów.
Choć wyposażenie tego auta okazuje się bardziej bogate niż… ubogie, dziwi brak kurtyn powietrznych. Business na tle Luxury nie oferuje także przednich czujników parkowania, czujników pojemnościowych w kierownicy, adaptacyjnego tempomatu.

Z wyposażenia wyleciały również m.in. utrzymywanie na pasie ruchu, automatyczne hamowanie awaryjne, asystent jazdy w korku czy wykrywanie martwego pola. Zamiast zestawu kamer dookoła nadwozia musi wystarczyć jedynie kamera cofania.
W BAIC-u 5 Business nie ma co liczyć ponadto na automatyczne włączanie świateł drogowych, dynamiczne kierunkowskazy, składanie lusterek zewnętrznych, przyciemniane szyby boczne z tyłu, funkcję pamięci ustawień fotela, elektryczną regulację podparcia lędźwiowego, a także ogrzewanie i wentylację (obu przednich siedzeń).
https://magazynauto.pl/testy/nowe-mg-hs-test-opinie-dane-techniczne-wymiary-zasieg-spalanie-bagaznik-cena-czy-warto-kupic,aid,4659Solidna specyfikacja, jak na cenę 99 900 zł
Pomimo powyższych luk w wyposażeniu BAIC 5 Business i tak oferuje wiele. W jego specyfikacji znajdziemy m.in.:
- tylne czujniki parkowania
- dostęp bezkluczykowy
- kamerę cofania
- tempomat/ogranicznik prędkości
- zewnętrzne oświetlenie LED-owe
- elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika
- tapicerkę ze skóry ekologicznej
- oświetlenie nastrojowe
- dwustrefową klimatyzację automatyczną
- elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu
- chłodzony schowek w podłokietniku
- elektrycznie ogrzewaną przednią szybę
- elektrycznie ustawiany fotel kierowcy
- podgrzewanie kierownicy
- system multimedialny z ekranem 10,1”
- cyfrowe zegary (10,25”)
- dach panoramiczny

BAIC 5 jest objęty 5-letnią gwarancją mechaniczną z limitem przebiegu do 100 000 km. Do tego chińskiego SUV-a można dokupić instalację LPG w cenie od 4599 zł plus montaż.
https://magazynauto.pl/testy/renault-captur-toyota-yaris-cross-test-porownanie-dane-techniczne-wymiary-bagaznik-spalanie-zasieg-ceny,aid,5292Czym się broni droższa Toyota Yaris Cross?
Toyota Yaris Cross Active w cenie 106 300 zł dysponuje hybrydowym układem napędowym o mocy systemowej 116 KM. Zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,2 s i prędkość maksymalną 170 km/h, ale średnio zużywa 4,5-5,2 l paliwa na 100 km.

Yaris Cross Active, mierzący 417-419 cm długości, w swoim wyposażeniu ma m.in.:
- automatyczną klimatyzację 1-strefową
- światła główne projektorowe
- 16-calowe felgi stalowe
- tapicerkę materiałową
- system multimedialny z 9-calowym ekranem
- analogowe zegary
- 6 poduszek powietrznych, w tym kurtynowe
- adaptacyjny tempomat
- utrzymywanie na pasie ruchu
- automatyczne światła drogowe
- kamerę cofania