Po tego Lexusa ustawiają się kolejki. NX najpopularniejszym modelem marki

1 rok temu
Zdjęcie: Nowy Lexus NX (2022)


Lexus w Europie SUV-ami stoi. W pierwszym kwartale roku sprzedał w Europie 12 969 aut, a aż 85% z nich stanowiły crossovery i SUV-y. Największe kolejki ustawiają się po model NX, ale pozostałe modele również cieszą się niezłym wzięciem.

Europejska sprzedaż Lexusa jest oczywiście kilkukrotnie niższa niż ta w Ameryce Północnej, ale również na Starym Kontynencie marka nie ma powodów do wstydu. Dane z europejskich salonów pokazują jasno, iż SUV-y i crossovery są absolutnie kluczowe. Spośród 12 969 sprzedanych aut, aż 85% stanowiły „podwyższone” auta. Które modele były najpopularniejsze?

Lexus NX to najpopularniejszy model marki

Najwięcej nabywców znalazł NX. Pierwszy kwartał 2023 roku to 4 885 sprzedanych aut. Klienci równie chętnie wybierają wersję NX 350h z klasyczną hybrydą (2 371 aut) co hybrydę plug-in NX 450h+ (2 329 aut). Prognozy dla tego modelu również pozostają dobre – kolejka

Drugie miejsce na liście sprzedaży Lexusa zajął większy model RX, którego piąta generacja właśnie debiutuje na europejskim rynku. W pierwszych trzech miesiącach 2023 roku sprzedano 2 854 RX-ów, z czego 1 093 miało napęd hybrydowy, a 891 to były hybrydy plug-in.

Trzecie miejsce na podium zajął Lexus UX. Najmniejszy crossover marki, w pierwszym kwartale 2023 roku znalazł w Europie 2 581 nabywców. Miejski crossover najczęściej był wybierany jako hybrydowy UX 250h (2 066 egzemplarzy), a na drogi wyjechało też 313 elektrycznych UX-ów 300e.

Co sprzedaje się oprócz SUV-ów?

Statystyki sprzedaży zasilił również Lexus ES. W pierwszym kwartale 2023 roku, model zanotował sprzedaż na poziomie 1 795 sztuk. Wzięcie pozostałych modeli jest w porównaniu do czołówki wręcz homeopatyczne, ale 107 sprzedanych Lexusów LC (w tym zdecydowana większość z silnikiem V8 pod maską), niezmiennie cieszy.

Dla porównania, amerykański oddział Lexusa, w analogicznym okresie zanotował sprzedaż na poziomie 68 252 aut.

Jak Lexus to hybryda

To stwierdzenie z roku na rok jest coraz bliższe prawdzie. Jak czytamy w informacji prasowej, w samej Europie Zachodniej aż 99% Lexusów, które wyjeżdżają na drogi, to hybrydy, hybrydy plug-in lub auta elektryczne. Na całym Starym Kontynencie, ten odsetek wyniósł solidne 83%.

Idź do oryginalnego materiału