Po te SUV-y klienci teraz biegną do salonów. Król garaży nie nosi logo Toyoty

2 dni temu

W statystykach bez zmian. Europejczycy przez cały czas kochają małe i kompaktowe SUV-y. Wśród wielu ofert dostępnych na rynku jedna zdecydowanie dzierży zwycięską kartę w pierwszych pięciu miesiącach roku.

Mały niemiecki SUV kradnie sprzedaż Toyoty

Nie jest tajemnicą, iż jeżeli chodzi o miejskiego SUV-a Toyoty, to trudno o konkurencyjną propozycję. Jeszcze w kwietniu Yaris Cross utrzymywał przewagę w Europie nad niemieckim rywalem. Teraz VW T-Roc zamienił deficyt sprzedaży w stosunku do Toyoty Yaris Cross wynoszący 372 jednostki na zdecydowaną przewagę wynoszącą 4508 sztuk.

Maj to zdecydowanie zwycięski miesiąc dla modelu T-Roc w Europie. Wstępne dane Dataforce , które obrazują 96% sprzedaży w Unii Europejskiej, krajach EFTA (Szwajcaria, Islandia, Liechtenstein i Norwegia) oraz Wielkiej Brytanii to potwierdzają.

Segment małych SUV-ów zdecydowanie dominuje i jest najbardziej popularny w Europie. Drugą najpopularniejszą kategorią są kompaktowe SUV-y. W pierwszych czterech miesiącach roku model VW Tiguan świetnie się spisał i uplasował się na drugim miejscu za Nissanem Qashqai. Jednak w maju niemiecki SUV wspiął się na szczyt w swojej klasie, wyprzedzając Qashqai. Ten jednak pozostawił w tyle chętnie kupowane w Polsce Kia Sportage.

W maju różnica między 1. a 3. miejscem w segmencie wzrosła do 5407 sztuk, przy czym VW Tiguan miał 2144 przewagę w sprzedaży nad Sportage.

fot.Volkswagen

Volvo ma więcej niż jeden powód do zadowolenia

Dane Dataforce, stanowią wielki powód do zadowolenia szwedzkiego producenta Volvo należącego w tej chwili do koncernu Geely. SUV-y Volvo odniosły potrójne zwycięstwo w europejskich segmentach premium na podstawie sprzedaży w ciągu pięciu miesięcy.

SUV XC40 dzierży zwycięską kartę nad BMW X1 pod względem sprzedaży. Liczbą 4700 sztuk wygrywa w segmencie kompaktowych SUV-ów premium do maja. Volvo XC60 zdobywa podium przewagą 3993 egzemplarzy nad Mercedes-Benz GLC. Tym samym jest europejskim liderem w segmencie średniej wielkości premium.

Ponadto w pełni elektryczny mały EX30 wyprzedził Mini z 1029 egzemplarzami sprzedanych egzemplarzu modelu. Volvo zatem cieszy się także z podium w segmencie małych samochodów premium.

SUV Volvo EX30 fot. Volvo

Pojazdy elektryczne przez cały czas ze spadkiem zainteresowania

Nie da się ukryć, iż sprzedaż samochodów przez cały czas pozostaje poza oczekiwaniami. „Hamulec” w sprzedaży pojazdów elektrycznych przez cały czas trzymał w maju. W ujęciu miesięcznym odnotowano spadek sprzedaży o 11%.

Biorąc pod uwagę pierwsze pięć miesięcy roku, to jak wynika z analizy Dataforce, całkowita sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrosła, ale zaledwie o 2,4%. Największym wygranym w tej kategorii jest Tesla Model Y. Elektryczny SUV był najlepiej sprzedającym się modelem w Europie w tym popularnym segmencie.

Dane graficzne Automotive News Europe
Idź do oryginalnego materiału