Po latach komfortowy Hyundai jest do kupienia w świetnej cenie. Polacy wysoko oceniają ten model

2 godzin temu

Kiedy Hyundai zbudował już bardzo mocną pozycję na rynku europejskim, przeprowadził ofensywę modelową. W latach 2007-2008 na Starym Kontynencie pojawiły się zupełnie nowe konstrukcje. Było to i10, i20 czy i30 – samochody głównie miejskie, hatchbacki, o mniej lub bardziej sportowym charakterze. Powstawały przede wszystkim z myślą o naszym rynku, były dostosowane do naszych potrzeb i upodobań. Na początku 2011 roku dołączył do nich model i40.

Hyundai gwałtownie zyskał swoich fanów

W przypadku i10 oraz i20 mówimy o miejskich hatchbackach. Z kolei w i30 oprócz wersji hatchback, pojawiło się też kombi. Samochody różniły się wielkością, wyposażeniem i przeznaczeniem, natomiast w gruncie rzeczy miały ten sam rodowód. Kiedy jednak na rynku pojawiło się i40, sytuacja uległa sporej zmianie. Mieliśmy tutaj bowiem do czynienia z długim, niezwykle wygodnym i komfortowym samochodem segmentu D, dostępnym już jako sedan oraz kombi. Pojawiły się takie głosy, iż to wręcz klasyczna limuzyna, w której znajdzie się miejsce na wszystko.

fot. Hyundai

Samochód został świetnie zaprojektowany. Kierowcy podkreślają m.in. to, jak wygodna jest tu pozycja za kierownicą. Zresztą – fotele i kanapa ogólnie są bardzo komfortowe. Samochód jest bardzo dobrze wyciszony a wyposażenie jest bogate choćby w podstawowych wersjach. Wnętrze jest bardzo ładne, nowoczesne, jednocześnie wykończone jakościowymi materiałami. Hyundai i40 zapewnia wysoki poziom podróżowania, choćby w przypadku dalszych tras.

Kwestie mechaniczne nie zawodzą

Kierowcy często zwracają uwagę na precyzyjny układ kierowniczy i dobre zawieszenie. jeżeli chodzi o silniki, mieliśmy wybór pojemności od 1.6 do 2.0 i mocy od 115 do 178 koni mechanicznych. Oczywiście zarówno w wariancie benzynowym, jak i dieslowskim. Wybór był tutaj naprawdę dosyć szeroki, a jednostki miały opinię trwałych, bezawaryjnych i oszczędnych. Na tle swoich rywali Hyundai i40 często wygrywa wyposażeniem, przestronnością i… ceną. Natomiast do tego przejdziemy za moment.

fot. Hyundai

Przed ewentualnym zakupem każdy egzemplarz należy odpowiednio sprawdzić. W kontekście i40 nie ma wielu newralgicznych elementów. Mogą pojawiać się problemy z wtryskiwaczami, czy wycieki z układu chłodzenia. Warto sprawdzić też w jakim stanie jest sprzęgło, bo bywały z tym problemy, jeżeli ktoś preferuje dynamiczną i agresywną jazdę. Dziś Hyundaia i40 bez większego problemu znajdziemy w cenie 15-20 tysięcy złotych, choćby w przypadku rocznika 2013. Dla wielu to może być dziś dobry wybór, choćby w kontekście auta rodzinnego, pierwszego w rodzinie.

Zdjęcia: Hyundai

Idź do oryginalnego materiału