
Kolejny pozew zbiorowy przeciwko koncernowi Stellantis w sprawie silnika 1.2 PureTech. Tym razem dotyczy hiszpańskich właścicieli samochodów z tą jednostką napędową. W czym tkwi problem?
Problem z silnikiem 1.2 PureTech jest już dość dobrze znany. Mimo iż ma on liczne zalety, jak przyjazna charakterystyka, dobra dynamika na co dzień i niewygórowane zużycie paliwa, nie jest bez wad.
Jego największy mankament dotyczy paska rozrządu. W przypadku silnika 1.2 PureTech pracuje on w kąpieli olejowej. Przy częstym podróżowaniu samochodami zaopatrzonymi w tę jednostkę na krótkich odcinkach i przy nierozgrzanym silniku do oleju przedostaje się benzyna.
W efekcie nie dość, iż traci on swoje adekwatności smarne, to jeszcze dochodzi do zapychania układu olejowego. Może prowadzić to do opłakanych skutków, w tym do zatarcia jednostki napędowej.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/wadliwy-silnik-1-2-puretech-powodem-pozwu-zbiorowego-we-francji-o-co-dokladnie-chodzi,aid,3319Stellantis zna problem
Koncern Stellantis kilkakrotnie reagował na problem, wprowadzając m.in. zmianę konstrukcji paska czy nowe zalecenia serwisowe. Dotyczą one jednak klientów, którzy przyjeżdżają do autoryzowanych stacji obsługi, a ponadto są ograniczone wiekiem samochodu.
Co z innymi użytkownikami pojazdów, przede wszystkim marek Citroen, DS, Opel i Peugeot? Ci muszą radzić sobie sami z ewidentną wadą konstrukcyjną i ponosić koszty serwisu oraz napraw.

I właśnie to jest powodem pozwu zbiorowego hiszpańskich klientów koncernu Stellantis. Chodzi o to, aby bezpłatna wymiana pasków rozrządu oraz kontrola silników 1.2 PureTech (wprowadzono je w 2012 r.) objęła wszystkie auta, które z nich korzystają.
Według prawnika, reprezentującego hiszpańskich klientów, to właśnie koncern Stellantis ponosi pełną odpowiedzialność za awarię tych jednostek napędowych. Uważa on bowiem, iż wynikają one wyłącznie z ich wadliwej konstrukcji.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/masz-silnik-1-2-tce-masz-problem-pozew-wlascicieli-aut-z-ta-jednostka-przeciw-grupie-renault,aid,3208Zalecenia serwisowe dla silnika 1.2 PureTech
W przypadku silnika 1.2 PureTech zaleca się w tej chwili wymianę oleju co 10 tys. km lub częściej. Dotyczy to w szczególności użytkowników, którzy korzystają ze swoich pojazdów na krótszych dystansach.
Ponadto zaleca się płukanie silnika przed zalaniem nowym olejem, a także wymianę paska rozrządu na już zmodernizowany.