Po Francuzach, teraz hiszpańscy właściciele aut z silnikiem 1.2 PureTech szykują pozew zbiorowy

1 rok temu

Kolejny pozew zbiorowy przeciwko koncernowi Stellantis w sprawie silnika 1.2 PureTech. Tym razem dotyczy hiszpańskich właścicieli samochodów z tą jednostką napędową. W czym tkwi problem?

Problem z silnikiem 1.2 PureTech jest już dość dobrze znany. Mimo iż ma on liczne zalety, jak przyjazna charakterystyka, dobra dynamika na co dzień i niewygórowane zużycie paliwa, nie jest bez wad.

Jego największy mankament dotyczy paska rozrządu. W przypadku silnika 1.2 PureTech pracuje on w kąpieli olejowej. Przy częstym podróżowaniu samochodami zaopatrzonymi w tę jednostkę na krótkich odcinkach i przy nierozgrzanym silniku do oleju przedostaje się benzyna.

W efekcie nie dość, iż traci on swoje adekwatności smarne, to jeszcze dochodzi do zapychania układu olejowego. Może prowadzić to do opłakanych skutków, w tym do zatarcia jednostki napędowej.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/wadliwy-silnik-1-2-puretech-powodem-pozwu-zbiorowego-we-francji-o-co-dokladnie-chodzi,aid,3319

Stellantis zna problem

Koncern Stellantis kilkakrotnie reagował na problem, wprowadzając m.in. zmianę konstrukcji paska czy nowe zalecenia serwisowe. Dotyczą one jednak klientów, którzy przyjeżdżają do autoryzowanych stacji obsługi, a ponadto są ograniczone wiekiem samochodu.

Co z innymi użytkownikami pojazdów, przede wszystkim marek Citroen, DS, Opel i Peugeot? Ci muszą radzić sobie sami z ewidentną wadą konstrukcyjną i ponosić koszty serwisu oraz napraw.

Silnik 1.2 PureTech to w tej chwili prawdziwy koń napędowy samochodów koncernu Stellantis. Trafia on nie tylko do Citroenów, DS-ów, Opli, Peugeotów, ale również do Fiatów i Jeepów. Niedługo też będzie napędzał Alfę Romeo Milano. archiwum

I właśnie to jest powodem pozwu zbiorowego hiszpańskich klientów koncernu Stellantis. Chodzi o to, aby bezpłatna wymiana pasków rozrządu oraz kontrola silników 1.2 PureTech (wprowadzono je w 2012 r.) objęła wszystkie auta, które z nich korzystają.

Według prawnika, reprezentującego hiszpańskich klientów, to właśnie koncern Stellantis ponosi pełną odpowiedzialność za awarię tych jednostek napędowych. Uważa on bowiem, iż wynikają one wyłącznie z ich wadliwej konstrukcji.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/masz-silnik-1-2-tce-masz-problem-pozew-wlascicieli-aut-z-ta-jednostka-przeciw-grupie-renault,aid,3208

Zalecenia serwisowe dla silnika 1.2 PureTech

W przypadku silnika 1.2 PureTech zaleca się w tej chwili wymianę oleju co 10 tys. km lub częściej. Dotyczy to w szczególności użytkowników, którzy korzystają ze swoich pojazdów na krótszych dystansach.

Ponadto zaleca się płukanie silnika przed zalaniem nowym olejem, a także wymianę paska rozrządu na już zmodernizowany.

Idź do oryginalnego materiału