Pierwszy eActros 600 dla klienta w Niemczech

1 tydzień temu

Po rozpoczęciu produkcji seryjnej Mercedes-Benz eActros 600 pod koniec listopada w zakładzie w Wörth odbyły się już pierwsze dostawy do klientów. Pod koniec roku Mercedes-Benz Trucks przekaże klientom w Niemczech około 50 akumulatorowo-elektrycznych samochodów ciężarowych do transportu dalekobieżnego. Decydujące dla tegorocznej dostawy pojazdów jest dofinansowanie przez Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu dla klientów w Niemczech. Większość pojazdów eActros 600 wyprodukowanych w pierwszych miesiącach po rozpoczęciu produkcji seryjnej zostanie najpierw wysłana do oddziałów i dealerów jako pojazdy demonstracyjne – jak zwykle przy wprowadzaniu nowych modeli pojazdów.

Stina Fagerman, Head of Marketing, Sales and Services Mercedes-Benz Trucks: – Dzięki zasięgowi 500 km jako 40-tonowa ciężarówka bez ładowania pośredniego eActros 600 jest prawdziwą zmianą w zakresie elektryfikacji transportu dalekobieżnego. Dzięki bardzo wysokiej efektywności energetycznej eActros 600 przyniesie korzyści również operatorom flot. Fakt przekazania naszym klientom pierwszych pojazdów seryjnych jest dla nas i naszych klientów bardzo szczególnym kamieniem milowym w transformacji w kierunku zrównoważonego transportu towarowego. Transport dalekobieżny ciężarówkami odpowiada za około dwie trzecie emisji CO2 w transporcie drogowym ciężkich ładunków w Europie.

Pierwszymi klientami, którzy w tym roku otrzymają eActrosa 600, są August Gschwander Transport GmbH, Blue Känguru GmbH, Brummer Logistik GmbH, Contargo GmbH & Co. KG, CONTRAIL-Transport GmbH & Co. KG, DENKINGER Internationale Spedition GmbH, Ralf Reyser Transporte & Logistik, SCHADE Logistic GmbH i Wessels Holding GmbH & Co. KG.

Zakup dostarczonego eActrosa 600 przyniósł klientom korzyści wynikające z polityki Federalnego Ministerstwa Spraw Cyfrowych i Transportu w zakresie promocji lekkich i ciężkich pojazdów użytkowych z alternatywnymi, przyjaznymi dla klimatu napędami i powiązaną z nimi infrastrukturą tankowania i ładowania (KsNI). Polityka finansowania jest koordynowana przez Krajową Organizację Technologii Wodoru i Ogniw Paliwowych (NOW GmbH), a wnioski są zatwierdzane przez Federalny Urząd ds. Logistyki i Mobilności.

Idź do oryginalnego materiału