Niedrogie kompaktowe Subaru Impreza kończy w tym roku 30 lat i nie ma lepszego sposobu na świętowanie niż całkowite przeprojektowanie. Nowa Impreza szóstej generacji jest prawdopodobnie najlepsza z dotychczasowych, zarówno z ulepszonym zawieszeniem i podwoziem, jak i odświeżonym skupieniem się na tym, czym powinna być Impreza.
Subaru Impreza 2024 kończy w tym roku 30 lat — dlatego firma nadała mu nowy wygląd.
Przegląd
Subaru Impreza to najtańszy kompaktowy samochód osobowy z napędem na wszystkie koła na rynku. To podstawowa propozycja wartości, która uczyniła Imprezę zwycięzcą w ciągu ostatnich trzech dekad.
Impreza była oferowana jako dwudrzwiowe coupe, czterodrzwiowy sedan i czterodrzwiowy hatchback w trakcie swojej produkcji, ale hatchback jest podstawą, reprezentującą większość ostatniej sprzedaży Imprezy. Tak więc, począwszy od roku modelowego 2024, Subaru rezygnuje z nadwozia sedana i skupia się wyłącznie na klapie. Ponadto nowa wersja wykończenia Performance przywróci niektóre dni świetności Imprezy jako przystępnego cenowo samochodu wyczynowego.
Zewnętrzny
Subaru Impreza to najtańszy kompaktowy samochód osobowy z napędem na wszystkie koła na rynku.
Przeprojektowana Impreza nie różni się zbytnio od odchodzącego modelu. Jest trochę więcej rzeźby w nadwoziu i kilka wskazówek, które stawiają Imprezę wyraźnie w tej samej rodzinie, co turbodoładowany samochód wyczynowy Subaru WRX.
Impreza dobrze wygląda, nie jest ani tandetna, ani nie stara się wyglądać awangardowo ani rasowo. Drzwi są dobrej wielkości, umożliwiając łatwy dostęp do kabiny, a klapa odsłania szeroki, wysoki otwór na ładunek.
Wnętrze
Subaru od dawna jest krytykowane za proste wnętrza. Wnętrze nowej Imprezy pozostaje proste, w większości odlane z plastiku, ale to jest w porządku. jeżeli nie chcesz pieścić deski rozdzielczej, czy naprawdę cię to obchodzi?
Wnętrze nowej Imprezy pozostaje proste, w większości odlane z plastiku, ale to jest w porządku.
W zaktualizowanym wnętrzu należy zwrócić uwagę na dwie rzeczy. Jednym z nich jest to, iż przednie siedzenia zostały gruntownie przeprojektowane i są świetne. Ulepszone podparcie boczne utrzymuje Cię w miejscu podczas jazdy i chroni w razie kolizji.
Po drugie, ulepszenia są dostarczane z dużym systemem informacyjno-rozrywkowym z ekranem dotykowym Subaru. To jest zorientowane pionowo i dobrze zintegrowane z kreską. Na tylnych siedzeniach jest wystarczająco dużo miejsca, aby pomieścić dorosłych, a jeżeli je złożysz, uzyskasz 56 stóp sześciennych przestrzeni ładunkowej.
Układ napędowy
W Imprezie oferowane są dwa silniki. Wersje Base i Sport są wyposażone w standardowy 2,0-litrowy silnik bokser typu bokser. To dobrze dla 152 koni mechanicznych i momentu obrotowego 145 lb-ft. W przeszłości ten silnik był krytykowany za niską moc i słabą wydajność, ale ten sam silnik w blisko spokrewnionym Crosstrek 2024, który sprawdziliśmy kilka tygodni temu, został znacznie ulepszony. Być może wynika to z usprawnień bezstopniowej przekładni Subaru, która jest jedynym układem napędowym oferowanym w Imprezie. Charakterystyczny dla Subaru symetryczny napęd na wszystkie koła jest standardem we wszystkich wersjach wyposażenia.
Impreza oferuje dużo miejsca do przewożenia ładunku, zwłaszcza po złożeniu tylnych siedzeń.
Testowany przez nas model był najwyższym poziomem wyposażenia RS. Ta nazwa modelu ma długą historię z Imprezą, ponieważ 2.5 RS był pierwszym samochodem sportowym zbudowanym na platformie Imprezy, wyprzedzając o kilka lat WRX.
Odpowiednio, nowy RS jest również wyposażony w mocniejszy wolnossący silnik o pojemności 2,5 litra. Ta jednostka napędowa ma moc 182 koni mechanicznych i moment obrotowy 178 funtów stóp. Ten silnik, wraz z tuningiem zawieszenia unikalnym dla wersji RS, sprawia, iż Impreza jest bardzo fajnym hot hatchbackiem.
Z 2,5-litrowym silnikiem nie zrezygnujesz z niczego. Zużycie paliwa w podstawowym wyposażeniu 2,0-litra to 27 mpg w mieście, 34 mpg na autostradzie i 30 mpg w połączeniu. 2,5-litrowy zwraca zaledwie 1 mpg mniej w całym zakresie.
Bezpieczeństwo i technologia
National Highway Traffic Safety Administration nie oceniła jeszcze Imprezy 2024, ale linia Impreza ma długą historię doskonałych wyników testów bezpieczeństwa zderzeniowego. Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego ocenił Imprezę jako „Najlepszy wybór pod względem bezpieczeństwa” przez ostatnie 15 lat i istnieją wszelkie powody, by sądzić, iż ta dobra passa będzie kontynuowana.
Nowy RS jest również wyposażony w wolnossący 2,5-litrowy silnik o mocy 182 koni mechanicznych i momencie obrotowym 178 funtów na stopę.
Wszystkie poziomy wyposażenia Imprezy są wyposażone w system bezpieczeństwa Subaru EyeSight, który wdraża adaptacyjny tempomat wraz z hamowaniem awaryjnym, centrowaniem pasa ruchu i zwykłą technologią łagodzenia skutków kolizji.
Impreza jest również wyposażona w reflektory LED, które reagują na sterowanie, i oczywiście jest AWD. Opcjonalnie w wersji Sport i standardowo w wersji RS dostępny jest dodatkowy pakiet obejmujący awaryjne wspomaganie kierowania i monitorowanie martwego pola.
Wersje Sport i RS są również wyposażone w dotykowy ekran informacyjno-rozrywkowy o przekątnej 11,6 cala. Bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto są standardem. Wykończenie RS dodaje ładowanie bezprzewodowe, które jest wystarczająco duże, aby pomieścić największy nowoczesny iPhone w etui ochronnym. Interfejs Subaru jest łatwy w użyciu, zarówno w trybie natywnym, jak i z CarPlay.
Wrażenia z jazdy
Największe zmiany w Imprezie to te, które zauważysz za kierownicą. Subaru ciężko pracowało, aby zapewnić cichą, płynną jazdę nowemu samochodowi i udało się. Nowa Impreza jest znacznie bardziej solidna na drodze, pokonuje zakręty bez przechyłów nadwozia oraz pochłania nierówności i hałas drogowy.
2,5-litrowy silnik zapewnia dużą moc, ogólnie zapewniając sportową, ale cywilizowaną jazdę. Porównując Imprezę do innych hatchbacków w tej samej cenie lub w pobliżu, zwróć uwagę, czy samochody są buczące w środku i czy wydają się lekkie i metaliczne. Impreza zdecydowanie czuje się o krok wyżej.
Specyfikacje Subaru Imprezy RS 2024
WymiarL: 176,2 cala/szer.: 70,1 cala/wys.: 58,3 cala/rozstaw osi: 105,1 calaWaga3275 funtówUkład napędowy2,5-litrowy 4-cylindrowy silnik typu bokser; bezstopniowa skrzynia biegów i napęd na wszystkie kołaOszczędność paliwa26 mpg miasto / 33 mpg autostrada / 29 mpg łącznieSpecyfikacje wydajności182 KM i 178 Nm momentu obrotowegoCenaCena podstawowa: 24 085 USD; Zgodnie z testem: 28 975 USD, w tym 1090 USD opłaty za miejsce docelowe.Data rozpoczęcia sprzedażyJuż dostępny
Zakończyć
Spacer wykończeniowy Imprezy 2024 jest prosty i łatwy. Wersja podstawowa będzie sprzedawana w cenie 24 085 USD, w tym opłaty za miejsce docelowe. Wersja Sport przez cały czas ma 2,0-litrowy silnik, ale dodaje 18-calowe felgi aluminiowe, sportowe zawieszenie, 11,6-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy i światła przeciwmgielne za 26 085 USD. Impreza RS kosztuje 28 975 USD i dodaje 2,5-litrowy silnik, monitor martwego pola i awaryjny układ kierowniczy, podgrzewane siedzenia i bezprzewodową ładowarkę. jeżeli chcesz, możesz dodać zestaw stereo Harman Kardon, elektrycznie sterowany fotel kierowcy i elektrycznie sterowany dach księżycowy za kolejne 2070 USD.
Ale przy wykończeniu spaceru ograniczonym do mniej niż 5000 USD, nie ma powodu, aby nie kupować wykończenia RS. Porównywalny hatchback Mazda3 z napędem na cztery koła będzie kosztował co najmniej 31 565 USD. choćby niedrogie crossovery z podstawowym wyposażeniem, takie jak Hyundai Kona czy Kia Seltos z napędem na cztery koła, kosztują więcej niż podstawowa Impreza.
Subaru Impreza RS 2024 — często zadawane pytania
Jak długo trwa Subaru Imprezy?
Według wielu testów i raportów użytkowników, Subarus może przejechać od 150 000 do 200 000 mil i działać przez ponad 15 lat bez żadnych problemów. Subaru twierdzi, iż 98% samochodów, które sprzedali w ciągu ostatnich 10 lat, wciąż jeździ po drogach.
Czy Subarus trzyma swoją wartość?
Subaru jest znane ze swoich modeli, które mniej tracą na wartości lub lepiej utrzymują swoją wartość niż inne marki samochodów.
Czy AWD jest lepszy od 4WD?
Samochody z napędem na wszystkie koła, takie jak Subaru, są przeznaczone do normalnej jazdy po drogach z okazjonalną jazdą po drogach gruntowych lub łagodnej jeździe terenowej, z włączonymi na stałe układami AWD. Ma to tę zaletę w zakresie aktywnego bezpieczeństwa, iż zawsze ma dwa razy większą przyczepność niż wybierany przez kierowcę system napędu na 4 koła.