W mojej prywatnej opinii Renault potrafi produkować piękne samochody. Nie o wszystkich markach można to powiedzieć. Zdarza się, iż samochody są dobre, mają świetne osiągi i są funkcjonalne, ale… sylwetka nie jest ich atutem. W przypadku francuskiego producenta jest zupełnie inaczej. Tutaj w zdecydowanej większości mówimy o autach przepięknych. I ten konkretny model jest tego znakomitym potwierdzeniem.
Czy to Renault może podbić rynek?
Renault Megane E-Tech pojawiło się na rynku w 2022 roku. Mowa więc – umówmy się – o samochodzie nowym. Bardzo podoba mi się to, w jaki sposób francuski producent wymyślił sobie to auto. Mowa tutaj o kultowym Megane i rzeczywiście, nowoczesna wersja nawiązuje do tej legendy. Da się rozpoznać tutaj ducha Megane. Natomiast z drugiej strony zawarto tego ducha w większą przestrzeń crossovera. Moim zdaniem ten pomysł się udał i E-Tech wygląda dzisiaj naprawdę świetnie. Pod tym względem nikt nie będzie miał żadnych zastrzeżeń.
Mowa tutaj natomiast o samochodzie elektrycznym. Czy Polacy są na to gotowi? To zależy, w którym środowisku zapytać. We Francji Megane E-Tech natychmiast stał się hitem i był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w kraju. Polacy też coraz częściej sięgają po elektryki, chociaż nie jest to trend tak widoczny, jak w innych krajach europejskich. jeżeli ktoś jednak chciałby spróbować i dać szansę nowej technologii… osobiście uważam, iż Renault Megane E-Tech może być tutaj całkiem niezłym wyborem.
Z czym mamy tutaj do czynienia?
Jeśli chodzi o moc, do wybory mamy warianty 130 oraz 220-konne. Zresztą, w przypadku samochodów elektrycznych tej mocy wcale nie musi być dużo, aby ją poczuć. Pełny zakres osiągów dostępny „od zera” daje tutaj o sobie znać. Moc na poziomie 220 koni na pewno będzie odczuwalna. Polacy często obawiają się zasięgu… natomiast według producenta Megane E-Tech na jednym ładowaniu przejedzie około 480 kilometrów. W dłuższej trasie to może być problematyczne… ale w codziennym poruszaniu zupełnie nie powinno przeszkadzać.
Najtańsza wersja Evolution jest dziś dostępna od 174 900 zł. To dosyć sporo. Natomiast już na rynku aut używanych można kupić ten samochód choćby w okolicach 130 tysięcy złotych. Warto podkreślić, iż mowa tutaj o wersji Techno, a więc tej „środkowej”. W jej przypadku ceny w salonach zaczynają się od 192 900 zł, a zatem mowa tu o oszczędnościach rzędu choćby 60 tysięcy złotych względem auta nowego. Osobiście uważam, iż Megane E-Tech to naprawdę interesujące auto. Ładne i szybkie. Pytanie, czy jesteśmy już gotowi na samochody elektryczne?
Zdjęcia: Renault