Moda na SUV-y nie spowodowała na szczęście wyginięcia aut z nadwoziem kombi. Peugeot przez cały czas widzi sens w ich produkcji, czego dowodem jest najnowszy model 308 SW. Będzie rywalizował na rynku z Seatem Leon Sportstourer oraz Skodą Octavią i Volkswagenem Golfem kombi.
Peugeot 308 SW mierzy 4636 mm i jest o ok. 270 mm dłuższy od hatchbacka. Rozstaw osi zwiększył się o 55 mm (2732 mm). Auto ma też dłuższy tylny zwis – o 210 mm. Względem poprzedniej generacji zyskało 60 mm długości i zostało obniżone o 20 mm.
Kompaktowe kombi Peugeota świetnie wygląda
Ma wszystkie elementy, które decydują o atrakcyjności tego typu nadwozia – obniżona linia dachu, dobre proporcje, pochylona przednia szyba.
Z przodu wyróżnia się charakterystycznymi kłami, które nadają mu agresywności. Z tyłu „robotę” robią smukłe światła LED.
W kombi ważna jest pojemność bagażnika
Peugeot 308 SW oferuje 608 l, które można zwiększyć po złożeniu tylnej kanapy (dzielonej w układzie 40/20/20) do 1634 l. Jest wystarczająco dużo miejsca, by zmieścić ładunek o długości 1,85 m. Podczas podróżowania przydadzą się takie funkcjonalności, jak gniazdo 12V, siatki do przechowywania zakupów, haczyki na torby, czy oświetlenie LED.
Wnętrze przeniesiono z hatchbacka
Futurystyczna deska rozdzielcza łączy zestaw cyfrowych wskaźników z 10-calowym ekranem dotykowym multimediów. Poza tym w opcjach znajdziemy ambientowe oświetlenie, czy system nagłośnienia Focal Premium z 10-głośnikowym zestawem. Dodatkowo kierownica, jak i przednia szyba mogą być ogrzewane.
Peugeot 308 SW – silniki
Kombi dostępne będzie w wersji hybrydowej plug-in z akumulatorem o pojemności 12,4 kWh 110-konnym silnikiem elektrycznym i 8-biegową automatyczną przekładnią. Układ bazuje na silniku benzynowym 1.6 PureTech o mocy 150 lub 180 KM. Jazda na samym prądzie umożliwi pokonanie do 60 km.
W gamie znajdziemy również 3-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o pojemności 1,2 l i mocy 110 oraz 130 KM. Dostępny będzie w konfiguracji z 6-biegową manualną skrzynią w standardzie lub opcjonalnym 8-biegowym automatem. Dla pokonujących duże dystanse przewidziano wysokoprężną jednostkę 1,5 l o mocy 130 KM. W przyszłości na rynku pojawi się także wersja elektryczna.
Peugeot 308 SW zadebiutuje na rynku na początku 2022 roku
Podobnie jak hatchback jego składanie będzie odbywać się w fabryce w Mulhouse.
Zdjęcia: motor1.com